دانلود و خرید کتاب مکالمات روزمره فرانسه سیدمصطفی موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مکالمات روزمره فرانسه اثر سیدمصطفی موسوی

کتاب مکالمات روزمره فرانسه

معرفی کتاب مکالمات روزمره فرانسه

کتاب مکالمات روزمره فرانسه نوشتۀ سیدمصطفی موسوی و صدیقه حق دوست و ویراستۀ محمد صادقی سیار است. انتشارات سفیر قلم این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب مکالمات روزمره فرانسه

زبان فرانسوی یک زبان رومی از خانوادۀ هندواروپایی است که امروز می‌توان گفت حدود ۸۵درصد کلماتش از زبان لاتین، ۱/۵درصد از آلمانی، یک‌درصد از عربی، یک‌درصد از اسکاندیناویایی، ۱۲درصد از اسپانیایی و ایتالیایی و انگلیسی و باقی زبان‌ها گرفته شده است. در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در پنج قارهٔ جهان، به زبان فرانسه (یعنی زبان ژول ورن، ویکتور هوگو، ژان پل سارتر و...) صحبت می‌کنند. زبان فرانسه زبانی رسمی و اداری در حدود ۵۰ کشور جهان است. در تمامی دفاتر سازمان ملل متحد و بسیاری از سازمان‌های جهانی، استفاده از زبان فرانسه به‌عنوان یکی از زبان‌های رسمی و رایج و متداولْ مرسوم است. این زبان در قلب اروپا یعنی کشورهای فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ، موناکو، آندورا و سوئیس گرفته تا بخش‌های وسیعی از قارهٔ آفریقا، بخش‌هایی از خاورمیانه، تعدادی از کشورهای حاشیهٔ اقیانوس هند، کالدونیای جدید در اقیانوسیه و در استان کبک در کانادا گستردگی دارد. از نظر تعداد کشورهایی که این زبان را به‌عنوان زبان رسمی به کار می‌برند، بعد از زبان انگلیسی، زبان فرانسه در جایگاه دوم قرار دارد، اما از نظر تعداد افرادی که به این زبان حرف می‌زنند در مکان پنجم جهانی قرار دارد. کتاب مکالمات روزمره فرانسه در دو بخش طراحی و تدوین شده است. در بخش اول، مطالبی جامع برای آشنایی با الفبا و گرامر زبان فرانسه ارائه شده است و در بخش دوم، نخست کلمات کلیدی هر مطلب و سپس جملات و عبارات مربوطه به‌طور جداگانه و با تلفظ فارسی آمده است. از ویژگی‌های این کتاب این است که هر فرد علاقه‌مند به زبان فرانسه با هر سطح از دانش زبانی می‌تواند به‌راحتی از آن بهره برده و علاوه بر گرامر، دایرۀ واژگانی خود را نیز بهبود بخشد.

خواندن کتاب مکالمات روزمره فرانسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های آموزشی و علاقه‌مندان به یادگیری زبان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مکالمات روزمره فرانسه

«ضمایر شخصی

Les pronoms sujets

ضمایر شخصی در زبان فرانسه از این لحاظ کـه بـرای دوم‌شخص مفرد و جمع ضمایر «تو» و «شما» متفاوت اسـت بـه فارسی شباهت دارد و مشابه ضمایر فارسی ضمیر «شما» گاهی معنای جمـع دارد و گـاهـی صـرفاً برای احترام بـه کـار می‌رود. ضمایر فاقد جنسیت هستند و برای هر دو جنس به‌صورت مشترک به کار می‌روند به جز ضمایر سوم‌شخص مفرد و جمع که در مذکر و مونث متفاوت است.

ضمایر il و elle نه‌تنها برای انسان که برای اشیا هـم بـه کـار می‌روند و در این حالت در واقع به معنای «این» یا «آن» هستند. پس توجه داشته باشید که برای هر اسم مذکر یا مونث باید از ضمیر مناسب استفاده کرد.

اگر بخواهید به چند فرد یا چیز مونث اشاره کنید از ضمیر elles استفاده می‌کنید برای افراد یا چیزهای مذکـر هـم بـه همین صورت از ضمیر ils استفاده کنید. اگــــر مجموعه‌ای از افراد یا چیزهای مذکر و مونث اشاره می‌کنید از ils باید استفاده کنید درصورتی‌که ضمیر je پیش از واژه‌ای که با حروف صدادار شروع می‌شود قرار بگیرد به‌صورت j کوتاه می‌شود.

ضمیر on

این ضمیر در محاوره پرکاربرد است و بر حسب جـایی مورداستفاده قرار می‌گیرد معنا می‌شود یعنی می‌تواند معادل ضمایر سوم‌شخص مفرد و جمع ضمیر اول‌شخص جمع (nous) و یا به‌طورکلی در مفهوم آدم آدم‌ها مـــردم بیاید. این ضمیر در هر معنـایـی کـه بـه کـار رود درهرصورت فعـل آن مثل ضمایر سوم‌شخص مفرد (il/elle صرف می‌شود.

صرف افعال کمکی (معین): فعل «بودن» و «داشتن»

 مثل بیشتر زبان‌های اروپایی در زبان فرانسه نیز افعال داشتن (avoir) و بودن être افعال کمکی هستند و کاملاً بی‌قاعده صرف می‌شوند. این بدان معناست که شما باید نحـوه صـرف شدن آن را برای حالت‌ها و ضمایر مختلف یاد بگیرید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان