دانلود و خرید کتاب مرغ قدم (جلد نهم) مسعود ریاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرغ قدم (جلد نهم) اثر مسعود ریاعی

کتاب مرغ قدم (جلد نهم)

معرفی کتاب مرغ قدم (جلد نهم)

کتاب مرغ قدم (جلد نهم) نوشتۀ مسعود ریاعی است. انتشارات عصر کنکاش این مجموعۀ جستار را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب مرغ قدم (جلد نهم)

مجموعۀ مرغ قدم مجموعه‌ای از متون کوتاهی است که مسعود ریاعی به‌صورت روزانه برای استفادۀ مخاطبان در فضای مجازی نوشته است. انتشارات عصر کنکاش برای حفظ آن متن‌ها، اقدام به جمع‌آوری و چاپ و نشرشان در یک مجموعهٔ ۱۲جلدی کرده است. این مجموعه شامل مباحث اخلاقی و کلامی در حوزۀ اسلام و شریعت و نیز مباحثی در حوزۀ عرفان و سلوک است.

خواندن کتاب مرغ قدم (جلد نهم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان حوزۀ اخلاق و احادیث پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مرغ قدم (جلد نهم)

«"کلمه"

می‌دانستی واژه "کلمه به معنای زخمی‌کردن هـم هست "گلم" ، زخمی‌کردن و جراحت، و "کلیم" بــه معنای مجروح است ای، دوست، یک کلمه آن‌قدر قدرت دارد که می‌تواند روح آدمی را دگرگون کند و او را از یک‌لایهٔ آگاهی به لایه‌ای دیگر روانـه کنـد. می‌توان با کلمه‌ای جان کسی را گرفت و یا به او جان داد. مراقب کلماتت باش که آنها چون تیرهایی است

که چون از کمان زبانت خارج شوند، سرنوشت سازند.

"سرنوشت بشر"

بشر را اشرف مخلوقات ننامید او امروزه قاتل‌ترین قاتلان است. او نه‌تنها حیوانات را نه فقط طبیعت خدا را که حتی

همنوعانش را به‌راحتی تکه‌پاره کرده است. پرونده‌اش به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ او قاتل اندیشه‌های ناب، ذبح‌کنندۀ احساسات پاک و جاری‌کنندهٔ خون خدا در طول تاریخ

بوده است. او با خودخواهی‌هایش زمین‌وزمان و خشکی و دریا را به فساد و تباهی کشانده و اکنون در محاصره همان بدی‌هایی است که کرده است. دست انتقام زمین و آسمان، بر فراز است و بشر همچون مفلوکی مغبون زانوی غم به بغل گرفته؛ "هَل مِن خُرُوج" ، "آیا راه خروجی هست"؟! کسی نمی‌داند. هیچ‌کس. اما یک چیز واضح و مشخص است و آن اینکه تا وقتی خود را از شر این نفس مغرور و تاریک‌اندیش رها نکند رها نخواهد شد و فرصت برای توبه‌ای نصوح همیشگی نیست و وقت چندانی باقی نمانده است. اموال غیرضروری، آزاردهنده‌اند"

هر شیئی را که به خانه می‌بری به همان اندازه از روح و روان سازندگان و تأثیر گذراندگان بر آن را نیز به خانه‌ات بردهای یک سالک اطراف خود را از اشیاء و اسباب و زینت‌آلات بیهوده پر نمی‌کند. اگر چنین کنی خانه‌ات را پر از احساسات و افکار مختلف و شلوغ و پر سروصدا نیز کرده‌ای اگرچه گوش‌هایت به‌ظاهر آن صداها را نشنود، اما روحت قطعاً شنوایشان است تو با هر شیء اضافی و غیرضروری که وارد خانه‌ات می‌کنی ناخواسته بخشی از روح و روان و احساسات چندین نفر را هم بی‌آنکه بدانی به خانه برده‌ای نشانه‌اش آن است که در آن خانه راحتی و آرامشت به‌مرور کمتر و کمتر می‌شود. گاه این عدم آرامش را با هجومی از افکار و احساسات غریبه و بازدارنده تجربه خواهی کرد. تا می‌توانی خلوت زندگی کن ساده زندگی کن. بگذار خانه‌ات همان‌طور که قرآن می‌گوید جای "سگن" باشد، محل آرامش و سکوت و مراقبه باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۸۴۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان