دانلود و خرید کتاب مبانی تربیت بدنی و ورزش صدیقه خواجه افلاطون مفرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی تربیت بدنی و ورزش اثر صدیقه خواجه افلاطون مفرد

کتاب مبانی تربیت بدنی و ورزش

انتشارات:نشر ویراست
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مبانی تربیت بدنی و ورزش

کتاب مبانی تربیت بدنی و ورزش نوشتهٔ صدیقه خواجه افلاطون مفرد است. نشر ویراست این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب مبانی تربیت بدنی و ورزش

کتاب مبانی تربیت بدنی و ورزش که هفت فصل دارد، با تعریف واژهٔ علم و دانش آغاز شده است. نویسنده به ارزش‌شناسی ورزش و تربیت‌بدنی، نقش تربیت‌بدنی و ورزش در سلامت جسمانی، مبانی اجتماعی ورزش و تربیت‌بدنی، مبانی سیاسی ورزش و تربیت‌بدنی، ورزش و سیاست، مبانی اقتصادی ورزش و تربیت‌بدنی، دیدگاه‌های فلسفی مرتبط و... سخن گفته است. صدیقه خواجه افلاطون مفرد توضیح داده است که تربیت‌بدنی مجموعه‌ای از فعالیت‌های جسمانی است که موجب رشد و تکامل نظام‌های ارگانیکی مختلف بدن شده و برای افراد، باتوجه‌به نتیجه‌ای که از آن زمان انتظار می‌رود، برگزیده می‌شود.

خواندن کتاب مبانی تربیت بدنی و ورزش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد مبانی تربیت‌بدنی و ورزش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مبانی تربیت بدنی و ورزش

«پیر بوردیو (۲۰۰۲-۱۹۳۰) چهره مشهور علوم اجتماعی معتقد است که امر اجتماعی واقعیتی تفکیک‌ناپذیر است که نمی‌توان آن را صرفاً از یک دید، رویکرد و ابزار تحلیل کرد، بلکه باید ترکیبی پویا از رویکردهای جامعه‌شناختی، انسان‌شناختی، روان‌شناختی، اقتصادی و سیاسی پدید آورده و روش‌های پیمایشی را با روش تفسیری و کیفی ترکیب کرد.

بوردیو، امر ورزشی را که ظاهراً غیرسیاسی است، پهنه و میدانی برای رقابت بر سر قدرت می‌داند. به گفته وی، مردم داوطلبانه وارد سازمان‌های ورزشی گردیده و از طریق رقابت، خشونت خود را تخلیه می‌کنند. حکومت‌ها نیز سازمان‌های ورزشی را به رسمیت می‌شناسند تا از آن طریق به بسیج توده‌ها و فتح آنان بپردازند. پتانسیل قدرت در ورزش باعث می‌شود احزاب سیاسی، سندیکاها، کلیساها و مراکز سرمایه وارد این عرضه شوند.

در اینجا توجّه به یک نکته لازم است و آن، این که هر چند ورزش امری اجتماعی است، ولی در تحلیل این پدیده بر مبنای فرضیه‌ها و نظریه‌های علوم اجتماعی باید با احتیاط بیشتر نسبت به خیلی از امور اجتماعی دیگر برخورد کرد. زیرا در تحلیل پدیده ورزش باید بر مبنای تحلیل پدیده‌های بین‌رشته‌ای عمل کنیم چراکه بدون شک امروزه ورزش به‌طور ویژه با فرهنگ و جامعه‌شناسی، روانشناسی، اقتصاد، سیاست و غیره پیوندیافته است. درحالی‌که در تحلیل پدیده‌های اجتماعی دیگر گاه می‌توان همزمان با توجّه به شرایط دیگر، از یک عامل یا شرط (بسته به نوع پدیده) به‌عنوان عامل اصلی یاد کرد.

دیدگاه جامعه‌شناختی کارکردگرایی (Functionalism) نیز معتقد است ورزش با تخلیه هیجان‌ها و تنش‌ها و انرژی پرخاش گری افراد و تأکید بر ارزش‌های مثبت اجتماعی دارای نقش در جامعه‌پذیری سیاسی بوده باعث تقویت وحدت ملّی و ثبات و تعادل اجتماعی می‌گردد. این دیدگاه بر این اعتقاد است که زمانی ثبات و تعادل اجتماعی حفظ می‌شود که ارزش‌ها و محیط با هم سازگار باشند و آن هم در صورتی است که از جمله ارزش‌های جامعه از طریق یک روند با کفایت جامعه‌پذیری به‌خوبی به نسل‌های جدید منتقل گردد.

برخی افراد دیگر نیز گفته‌اند که ورزش تنها یک ماجرای ساده نیست، بلکه یک متن چند لایه است که در شکل دادن هویتی جامعه نقش دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱۹۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان