دانلود و خرید کتاب حافظ عاشق و رند و... ابراهیم قیصری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حافظ عاشق و رند و... اثر ابراهیم قیصری

کتاب حافظ عاشق و رند و...

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حافظ عاشق و رند و...

کتاب حافظ عاشق و رند و... پژوهش و نوشتهٔ ابراهیم قیصری است و انتشارات مازیار آن را منتشر کرده است. این کتاب شرح غزلیات حافظ به زبان ساده؛ بر اساس دیوان حافظ چاپ علامه قزوینی-دکتر قاسم غنی است.

درباره کتاب حافظ عاشق و رند و...

امروزه، ما شاهد منابع بسیاری برای شرح و تفسیر اشعار حافظ هستیم. ابراهیم قیصری در کتاب حافظ عاشق و رند و... تفسیری از غزل‌های این شاعر بلندآوازه را در اختیار خواننده قرار داده است. نویسنده از پرداختن به توضیح آرایه‌های گوناگون در شعر حافظ خودداری کرده است. البته، در پایان کتابِ حافظ عاشق و رند و... فرهنگ‌واره‌ای گردآوری شده است که شامل اصطلاحات عرفانی و اشاره‌های نمادین حافظ می‌باشد.

به نقل از ابراهیم قیصری، اشعار حافظ همچون پل صراط می‌مانند؛ از شمشیر تیزتر و از مو باریک‌تر. همان‌گونه که بیان خواجه از شمشیر تیزتر و برنده‌تر است و ظرافت‌های شعری او از مو نازک‌تر و باریک‌تر. پیام اصلی و منظور واقعی حافظ در برخی از ابیات دیوان او فدای بحث‌های درازدامن لفظی و کشاکش بر سر اختلاف، تغییر یافته است که ابراهیم قیصری به این موضوعات نیز کاملاً پرداخته است. همچنین، برخی ابیات در دیوان لسان‌الغیب هستند که از دیده‌ٔ برخی شارحان و حافظ‌پژوهان پنهان مانده‌اند، اما تأمل‌برانگیز می‌باشند. بنابراین، ابراهیم قیصری به این ابیات می‌پردازد، عمق معانی آن‌ها را وارسی می‌کند و پرده از منظور و مقصود حافظ برمی‌دارد.

خواندن کتاب حافظ عاشق و رند و... را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۹۲ صفحه

حجم

۱۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۹۲ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان