دانلود و خرید کتاب گذر از زندگی مهران بشیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گذر از زندگی اثر مهران بشیری

کتاب گذر از زندگی

نویسنده:مهران بشیری
ویراستار:مریم حق پناهی
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گذر از زندگی

کتاب گذر از زندگی نوشتۀ مهران بشیری و ویراستۀ مریم حق پناهی در انتشارات آفرینش مهر به چاپ رسیده است. این کتاب روایتی داستانی از خاطرات دورۀ جنگ ایران و عراق است و سرگذشت اعزام یکی از سربازان به جبهه را برای خدمت سربازی روایت می‌کند.

درباره کتاب گذر از زندگی

کتاب گذر از زندگی در ژانر خاطره و روایتی داستانی از جنگ ایران و عراق است. این کتاب سرگذشت اعزام پسری به جبهه را روایت می‌کند. سال ۱۳۶۵ است. راوی که شخصیت اصلی داستان است باید عازم خدمت سربازی شود. زمانی که با دوستانش برای گروه‌بندی عازم حوزۀ نظام وظیفه می‌شود او تک می‌افتد و چون باید در سپاه خدمت می‌کرد حاضر به رفتن نشد و به خانه بازگشت. یک ماه بعد دوباره تصمیم به رفتن به جبهه گرفت. در این زمان جنگ به مراحل سختی رسیده بود و نیاز به نیرو داشت. او را که در اهواز ساکن بود برای خدمت سربازی به بهبهان فرستادند. این بار هم باید در سپاه خدمت می‌کرد. ادامۀ کتاب گذر از زندگی، شرح سختی‌ها و ازجان‌گذشتگی‌های جبهۀ جنگ است.

خواندن کتاب گذر از زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس و خاطره‌نویسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گذر از زندگی

«از زیر قرآن رد شدم. با پدرم روبوسی کردم و به راه افتادم. پدرم آب را پشت سرم ریخت. بعد هم با هم دست تکان داده و من دور و دورتر شدم. با دو تا از دوستانم که بچه محل بودیم تاکسی گرفتیم تا به محل برویم. هر سه نفر دل و دماغ حرف زدن نداشتیم. حالمان گرفته بود. چند لحظه بعد مقابل حوزه بودیم. مملو از جمعیت بود. بعضی‌ها به همراه خانواده‌هاشون اومده بودند. عده‌ای هم خانوادگی در گوشه و کنار فرش پهن کرده و مشغول خوردن صبحانه بودند. رفتیم نزدیک درب حوزه نظام وظیفه، گفتند خودشان از طریق بلندگو اعلام می‌کنند. چند لحظه‌ای گذشت. منتظر و پر از استرس بودیم که سر و صدای جوان‌های شرور در آن سمت خیابان توجه ما را به خود جلب کرد. یک وانت پر از هندوانه در حال گذر بود. همان لحظه تعدادی از جوان‌ها پشت وانت پریده و چند هندوانه را برداشتند. راننده هم پیاده شد و داد و بیداد راه انداخت. هوا گرم بود بی‌ حوصله شده بودیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

حجم

۶۲۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان