دانلود و خرید کتاب گزیده ابیات قرن ۱۳ هجری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزیده ابیات قرن ۱۳ هجری اثر سارا علیمحمدی

کتاب گزیده ابیات قرن ۱۳ هجری

گردآورنده:سارا علیمحمدی
انتشارات:انتشارات هونر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گزیده ابیات قرن ۱۳ هجری

کتاب «گزیده ابیات قرن ۱۳ هجری» اثری از سارا علیمحمدی است و انتشارات هونر آن را منتشر کرده است. این کتاب شامل بیت‌های ناب و گران‌بهایی از چند شاعر پرآوازۀ فارسی‌زبان متعلق به قرن‌ ۱۳ هجری است.

درباره کتاب گزیده ابیات قرن ۱۳ هجری

کتاب گزیدۀ ابیات شاعران قرن ۱۳، ابیاتی از شاعران بزرگ این قرن مانند فروغی بسطامی، قاآنی شیرازی، نشاط اصهانی، اقبال، ملااحمد نراقی، غبار همدانی و خالد نقشبندی را در بر می‌گیرد. اشعاری در این کتاب برگزیده شده است که تمامی افراد، چه کسانی که شعرشناس هستند و چه خوانندگان معمولی بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و لذت کافی از خواندن اشعار ناب منتخب ببرند. واژه‌ها و عبارت‌های سخت در کتاب گزیدۀ ابیات شاعران قرن ۱۳ معنی شده است.

فروغی بسطامی، غزل‌سرای قرن سیزدهم و معاشر قاآنی شیرازی با پادشاهان قاجاری معاصر بود و جایگاه ویژ‌ه‌ای میان شاعران دورۀ بازگشت داشت. غزل‌های او فصیح و استادانه بود که مضامین عاشقانۀ غزل‌هایش را از سعدی و موضوعات عارفانه‌اش را از حافظ گرفته بود.

قاآنی شیرازی، شاعر قصیده‌سرای قرن سیزدهم با زبان فرانسه و انگلیسی آشنایی داشت. کتاب «پریشان» را به سبک گلستان در نثر نوشت.

نشاط اصفهانی، سیاستمدار و شاعر،‌از هواداران مکتب بازگشت ادبی بود. او همچنین یکی از خوشنویسان به نام در خطوط شکسته،‌نستعلیق و تعلیق شمرده می‌شد. برخی نشاط اصفهانی را اولین وزیر امور خارجۀ ایران می‌دانند.

بلنداقبال یا میرزا سیدرضی مستوفی یا میرزا سیدرضی حمزوی شیرازی از شاعران قرن سیزدهم هجری در شیراز متولد شد. دیوان اشعارش شامل حدود ۱۸هزار بیت می‌شود. او همچنین به ریاضی، رمل و اعداد احاطهٔ کامل داشت و به خط نستعلیق، شکسته و نسخ تسلط داشت و نوشته‌های یونانی، عبری و سریانی را هم می‌شناخت.

ملااحمد نراقی، معروف به فاضل نراقی پس از مرگ پدرش مرجعیت در کاشان را برعهده گرفت. او کتاب‌هایی در زمینۀ علوم اسلامی دارد و مستند الشیعه، عوائد الایام و کتاب اخلاقی معراج السعاده از معروف‌ترین آثارش هستند. او در شعر هم مهارت داشت بیشتر اشعار او اخلاقی، عاشقانه، ذوقی و عارفانه بوده‌اند.

غبار همدانی یا سید حسین رضوی در همدان متولد شد. او استعداد، هوش و ذکاوت فوق‏العاده‏اى داشت و از استادان معروف شعر و ادب همدان بود. اشعار او حدود ۱۰۰۰ بیت است و به سبک بازگشت شعر می‌سرود. خالد نقشبندی یکی از علمای بزرگ شافعی و از مرشدان طریقت نقشبندی بود و در یکی از توابع سلیمانیۀ عراق متولد شد. 

خواندن کتاب گزیده ابیات قرن ۱۳ هجری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به شعر فارسی به‌ویژه اشعار کهن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گزیده ابیات قرن ۱۳ هجری

«کی رفته‌ای ز دل که تمنا کنم تو را

کی بوده‌ای نهفته که پیدا کنم تو را

غیبت نکرده‌ای که شوم طالب حضور

پنهان نگشته‌ای که هویدا کنم تو را

با صد هزار جلوه برون آمدی که من

با صد هزار دیده تماشا کنم تو را»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان