دانلود و خرید کتاب گزیده ابیات قرون ۹ و ۱۰ هجری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزیده ابیات قرون ۹ و ۱۰ هجری اثر بهرام حیدری

کتاب گزیده ابیات قرون ۹ و ۱۰ هجری

گردآورنده:بهرام حیدری
انتشارات:انتشارات هونر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گزیده ابیات قرون ۹ و ۱۰ هجری

کتاب «گزیده ابیات قرون ۹ و ۱۰ هجری» اثری از بهرام حیدری است و انتشارات هونر آن را منتشر کرده است. این کتاب شامل بیت‌های ناب و گران‌بهایی از چند شاعر پرآوازۀ فارسی‌زبان متعلق به قرن‌های ۹ و ۱۰ هجری است.

درباره کتاب گزیده ابیات قرون ۹ و ۱۰ هجری

کتاب گزیدۀ ابیات شاعران قرون ۹ و ۱۰، ابیاتی از شاعران بزرگ این ۲ قرن مانند نورالدین عبدالرحمان جامی، امیرعلی‌شیر نوایی، اهلی شیرازی، حسین خوارزمی و اسیری لاهیجی را در بر می‌گیرد. اشعاری در این کتاب برگزیده شده است که تمامی افراد، چه کسانی که شعرشناس هستند و چه خوانندگان معمولی بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و لذت کافی از خواندن اشعار ناب منتخب ببرند. واژه ها و عبارت‌های سخت در کتاب گزیدۀ ابیات شاعران قرون ۹ و ۱۰ معنی شده است.

نورالدین عبدالرحمان جامی، متخلص به جامی، آخرین شاعر تصوف و معروف به خاتم‌الشعرا است و در خرجرد جام متولد شد. هفت مثنوی به نام «هفت‌اورنگ»، «بهارستان» و «رسالۀ اربعین» از معروف‌ترین آثار او به شمار می‌روند.

امیرعلی شیر نوایی، شاعر، دانشمند و سیاستمدار قرن ۹ است. او مشهور به ذواللسانین بود چرا که به ۲ زبان فارسی و جغتایی شعر می‌سرود. در اشعار فارسی تخلصش فانی بود و در اشعار ترکی، نوایی. امیرعلی‌شیر نوایی برجسته ترین و بزرگ‌ترین پشتیبان فرهنگ در روزگار تیموریان بود.

اهلی شیرازی، در شیراز متولد شد و انواع شعر را بامهارت می‌سرود. غزلیات اهلی به سبک سعدی است. او در یک غزل که وصیت‌نامه‌اش به‌حساب می‌آید محل دفنش را در کنار حافظ تعیین می‌کند و به این مسئله اشاره دارد شیفتۀ حافظ است و او را قبلۀ خود می‌داند.

حسین بن حسن خوارزمی از شاعران، نویسندگان و عارفان قرن ۹ هجری است. حسین خوارزم اهل ماوراءالنهر بود اما به این دلیل که سال‌های زیادی در خوارزم سکونت داشت به خوارزمی شهرتت پیدا کرد. او با راهنمایی استادش ابوالوفا خوارزمی با مثنوی مولوی آشنا شد و معانی آن را درک کرد.

شمس‌الدین‌ محمد بن‌ یحیی‌ بن‌ علی‌ گیلانی‌ لاهیجی نوربخشی، مشهور به اسیری لاهیجی و تخلص اسیری و فدایی از شاعران و عارفان و مشایخ‌ سلسلهٔ نوربخشیه‌ است. مثنوی «اسرار الشهود»، «رسائل لاهیجی» و «مفاتیح‌ الاعجاز فی‌ شرح‌ گلشن‌ راز» مشهورترین آثار او به شمار می‌روند.

خواندن کتاب گزیده ابیات قرون ۹ و ۱۰ هجری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به شعر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گزیده ابیات قرون ۹ و ۱۰ هجری

«ای ز وجود تو نمود همه

جود تو سرمایه بود همه

هستی و پایندگی از توست و بس

مردگی و زندگی از توست و بس»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
۱۱,۰۰۰
۵۰%
تومان