دانلود و خرید کتاب برنامه ریزی و طراحی خوابگاه های دانشجویان متاهل فاطمه بحیرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه ریزی و طراحی خوابگاه های دانشجویان متاهل اثر فاطمه بحیرایی

کتاب برنامه ریزی و طراحی خوابگاه های دانشجویان متاهل

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب برنامه ریزی و طراحی خوابگاه های دانشجویان متاهل

کتاب «برنامه ریزی و طراحی خوابگاه های دانشجویان متاهل» نوشتۀ فاطمه بحیرایی است و انتشارات عصر کنکاش آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب ارائۀ راهکارهایی برای طراحی فضای مناسب برای دانشجویان متأهل است.

درباره کتاب برنامه ریزی و طراحی خوابگاه های دانشجویان متاهل

جمعیت دانشجویان در کشور روزبه‌روز در حال افزایش است اما نبود امکانات مناسب به‌ویژه کمبود سکونتگاه‌های دانشجویی مشکلات زیادی را به وجود آورده است. نکتۀ مهم دیگری که دربارۀ خوابگاه‌های دانشجویی وجود دارد این است که کسانی که از این محیط استفاده می‌کنند افرادی با ویژگی‌های متفاوت هستند؛ بنابراین سازگار بودن فضا با خصوصیات کاربران آن و همچنین توجه به پاسخ به نیازهایشان از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی فضاهای چنین ساختمان‌هایی است.

همان‌طور که می‌دانیم بخشی از دانشجویان را متأهلین تشکیل می‌دهند. دانشجویان متأهلی که از خوابگاه‌ها استفاده می کنند اغلب با کمبودهایی مواجه می‌شوند که بر تحصیل و زندگی آن‌ها تأثیرات منفی می‌گذارد. نبود نگاه کارشناسی در طراحی این فضاها باعث وجود این نقص‌ها شده است. کتاب برنامه‌ریزی و طراحی خوابگاه‌های دانشجویان متأهل قصد دارد راهکارهایی برای طراحی فضای مناسب برای دانشجویان متأهل ارائه دهد که حداکثر سازگاری را با کاربران آن داشته باشد. یکی از این راهکارها استفاده از یافته‌های روان‌شناسی محیط مانند خلوت و قلمرو است که زمینه‌های نظری قابل‌اعتنایی را برای طراحی خوابگاه‌های ویژۀ متأهلین فراهم می‌آورد. فاطمه بحیرایی برای نگارش کتاب از مطالعات کتابخانه‌ای، مشاهدات میدانی، پرسش‌نامه و مصاحبه استفاده کرده است.

کتاب برنامه‌ریزی و طراحی خوابگاه‌های دانشجویان متأهل پژوهشی است که نیازها و مشکلات دانشجویان را در حوزۀ روان‌شناسی محیط تحلیل کرده است. این تحقیق به این نتیجه رسیده است که اگر فضاهایی مانند تراس، رواق، حیاط مرکزی و حیاط خصوصی در خوابگاه افزایش پیدا کند، میزان خلوتی مطلوب و موردنیاز دانشجویان است ارتقا پیدا می‌کند. همچنین با افزایش مطلوبیت روان‌شناسی محیط در کنار ساخت کف‌سازی‌های مناسب، مبلمان متحرک، دید و منظر مناسب و درون‌گرایی واحدها، احساس تعلق دانشجویان را نسبت به محیط خوابگاه بیشتر می‌کند.

کتاب برنامه‌ریزی و طراحی خوابگاه‌های دانشجویان ۴ فصل دارد:«فصل اول: ساختار پژوهش»، «فصل دوم: کلیات و سوابق موضوع (سوابق خوابگاه)، «فصل سوم: برنامه ریزی و طراحی خوابگاه» و «فصل چهارم: مبانی نظری طرح و ایده‌های راهبردی»

خواندن کتاب برنامه ریزی و طراحی خوابگاه های دانشجویان متاهل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ معماری و پژوهشگران این حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برنامه ریزی و طراحی خوابگاه های دانشجویان متاهل

«در فرهنگ ما تعادل و اعتدال در شخصیت انسانی اهمیت ویژه‌ای دارد و دوران دانشجویی آغاز ایجاد ثبات و تعادل در انسان‌هایی است که در آیند هر جامعه‌ای را می‌خواهند اداره کنند. تعادل بین علم و دل، مغز و روح و فضایی که می‌خواهد چنین انسان‌هایی را در خود پرورش دهد، باید برقرار باشد. به همین جهت خوابگاه دانشجویی با هر ساختمان دیگری متفاوت خواهد شد؛ زیرا اولاً مخصوص فعال‌ترین گروه‌های اجتماع بوده و ثانیاً مخصوص کسانی است که وارد محیط علمی شده‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان