دانلود و خرید کتاب رمان نویسی به عنوان یک شغل هاروکی موراکامی ترجمه گروه مترجمان ۳۶۰ درجه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رمان نویسی به عنوان یک شغل اثر هاروکی موراکامی

کتاب رمان نویسی به عنوان یک شغل

معرفی کتاب رمان نویسی به عنوان یک شغل

کتاب رمان نویسی به عنوان یک شغل نوشتهٔ هاروکی موراکامی و ترجمه‌شده توسط گروه مترجمان ۳۶۰ درجه است و انتشارات ۳۶۰ درجه آن را منتشر کرده است. این کتاب مجموعه مقالات موراکامی دربارهٔ داستان‌نویسی است.

درباره کتاب رمان نویسی به عنوان یک شغل

هاروکی موراکامی از مشهورترین و بزرگ‌ترین نویسندگان حال حاضر دنیاست. موراکامی در کتاب رمان نویسی به عنوان یک شغل دربارهٔ رمان‌نویسی حرف می‌زند. او در این کتاب افکارش را در مورد رمان‌نویسی که طی سال‌ها یادداشت‌برداری کرده و براساس موضوعات ساماندهی کرده بود جمع‌آوری کرده است. موراکامی این کتاب را با تکیه بر خلاقیت خود و خواستهٔ قلبی‌اش به رشتهٔ تحریر درآورده است.

چند فصل اول را دربارهٔ سبک نگارش خودش نوشته، مانند اینکه چگونه می‌نویسد. او طوری این مقاله‌ها را نوشته که انگار مستقیما با مردم صحبت می‌کند و به این ترتیب با آن‌ها صادقانه صحبت کرده است.

او سعی نکرده رمان‌ها را برای دیگران توضیح دهد بلکه می‌خواهد درمورد چگونه نوشتنش شرح دهد.

فصل‌های کتاب رمان نویسی به عنوان یک شغل از این قرار است:

آیا رمان‌نویسان افکار گسترده‌ای دارند؟

وقتی رمان‌نویس شدم

در‌باره‌ی جوایز ادبی

در‌باره‌ی خلاقیت

پس در مورد چه چیزی بنویسیم

در نوشتن یک رمان، زمان را با خود همراه کنید

یک شغل کاملا شخصی و فیزیکی

در رابطه با مدارس

چه نوع شخصیت‌های را باید در داستان بگنجانم؟

برای چه‌کسی بنویسم؟

رفتن به خارج از کشور و ایجاد مرزی جدید

خواندن کتاب رمان نویسی به عنوان یک شغل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که به نوشتن داستان و رمان علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویهٔ ۱۹۴۹ به دنیا آمد. او یک نویسندهٔ ژاپنی است که کتاب‌ها و داستان‌هایش در ژاپن و همچنین در سطح جهان پرفروش شده و به ۵۰ زبان دنیا برگردانده شده‌اند. موراکامی برخلاف بخشی از مردم در فرهنگ ژاپن، ابتدا ازدواج کرد، بعد کارکردن را شروع کرد و سپس موفق شد فارغ‌التحصیل شود؛ به عبارت دیگر ترتیبی که او انتخاب کرد، خلاف شیوهٔ مرسوم بود. او و همسرش در سال ۱۹۷۴ و در ابتدای زندگی مشترک، همهٔ پولشان را خرجِ بازکردن یک کافه - میخانهٔ کوچک در «کوکوبونجی» کردند. دههٔ بیستم عمر این نویسنده، به بازپرداخت وام‌ها و کار یدی سخت گذشت. با نزدیک‌شدن به پایان دههٔ سوم زندگی‌اش، خانوادۀ او هنوز بدهکار بودند. آثار موراکامی جوایز متعددی را از جمله جایزهٔ جهانی فانتزی، جایزهٔ بین‌المللی داستان کوتاه فرانک اوکانر، جایزهٔ فرانتس کافکا و جایزهٔ اورشلیم را دریافت کرده است. برجسته‌ترین آثار موراکامی عبارت‌اند از: «تعقیب گوسفند وحشی»، «جنگل نروژی»، «کافکا در کرانه» و «کشتن کمانداتور» (مردی که می‌خواست پرتره نیستی را بکشد). داستان‌های موراکامی، در برهه‌ای از زمان، از سوی ادبیات ژاپن محکوم به غیرژاپنی‌بودن می‌شوند و موردانتقاد قرار می‌گیرد. برخی منتقدان معتقد بودند که نوشته‌های او تأثیرگرفته از ریموند چندلر، کرت وونه‌گات و ریچارد براتیگان هستند. داستان‌های او بیشتر سرنوشت‌باور، سوررئالیستی و دارای درون‌مایۀ تنهایی و ازخودبیگانگی‌اند. استیون پول از روزنامهٔ گاردین، این نویسندۀ ژاپنی را برای دستاوردها و آثارش، در میان بزرگ‌ترین نویسندگان قرار داده است.

بخشی از کتاب رمان نویسی به عنوان یک شغل

«چیزی که رمان‌ها را متفاوت می‌کند این است که عملاً هر کسی اگر ذهن خود را معطوف موضوعی کند می‌تواند یک رمان بنویسد. یک پیانیست یا یک بالرین باید از دوران کودکی یک پروسه تمرین سخت و فشرده را پشت سر‌بگذراد تا در نهایت بتواند اولین بازی خود را انجام دهد. یک هنرمند باید دانش و مهارت‌های بنیادی داشته‌ باشد، البته نه همه‌اش را. تبدیل‌شدن به یک کوهنورد مستلزم قدرت بدنی، تمرین و شجاعت فوق‌العاده‌ای است. در مقابل، یک رمان‌نویس مشتاق، تنها به توانایی اولیه برای نوشتن نیاز دارد که بیشتر مردم آن را دارند؛ یک خودکار خوب، یک کاغذ و ظرفیت ساختن داستانی برای نوشتن چیزی شبیه به یک رمان. هر گونه آموزش تخصصی دور از ذهن است. نیازی به تحصیل در رشته‌ی ادبیات در سطح دانشگاه نیست. اگر نویسندگی خلاق مطالعه کرده باشید خوب است، اما اگر مطالعه هم نکرده باشید باز هم خوب است. اگر فقط از استعداد کمی هم برخوردار باشید، این امکان وجود دارد که برای اولین بار یک رمان خوب بنویسید. وقتی شروع کردم مثلاً تمرین صفر داشتم. درست است، من در دانشگاه در رشته نمایش و سینما تحصیل کرده‌ بودم، اما در آن زمان موهای بلند و ریش ژولیده‌ای داشتم و لباس‌هایی نه چندان تمیز که با همان‌ها به سر کلاس می رفتم. هیچ برنامه‌ی خاصی برای نویسنده شدن نداشتم، حتی سعی نکرده بودم چیزی هم شده را برای تمرین بنویسم، تا اینکه یک روز ناگهان ککی به جانم افتاد و اولین رمانم را نوشتم؛ آواز باد را بشنو. و این رمان برنده جایزه از یک مجله ادبی برای نویسندگان نوقلم شد. پس از آن بود که بدون آنکه مجبور به مطالعه این حرفه باشم،به یک نویسنده حرفه‌ای تبدیل شدم.»

معرفی نویسنده
عکس هاروکی موراکامی
هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویه سال ۱۹۴۹ میلادی در توکیوی ژاپن چشم به جهان گشود. پدر و مادر او، هر دو معلم بودند و در مدارس مختلف، ادبیات ژاپنی تدریس می‌کردند. پدرِ هاروکی از سربازان جنگ دوم امپراتوری ژاپن و چین بود و در طی این درگیری‌ها به‌شدت دچار جراحت شده بود. موراکامی بعدها در مقاله‌ای به نام از «پدرم که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» بیان کرد که آسیب‌های وارده بر پدرش در زندگی او تأثیر به‌سزایی داشته است.

نظرات کاربران

Mhdiye
۱۴۰۳/۰۱/۰۶

بیشتر شرح وضعیت سرگذشت نویسندگی نویسنده،هاروکی موراکامی، می‌باشد؛ برای افرادی که جوشش نویسندگی در آنها بیدار شده نکات حائز اهمیتی وجود دارد که مطالعه‌ی آن تنها برای این قشر از افراد بیشتر توصیه می‌شود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۸۷۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
۳۳,۵۰۰
۵۰%
تومان