دانلود و خرید کتاب بازرگانان و تجار خیر (جلد اول)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازرگانان و تجار خیر (جلد اول) اثر محمدتقی انصاریان خوانساری

کتاب بازرگانان و تجار خیر (جلد اول)

معرفی کتاب بازرگانان و تجار خیر (جلد اول)

کتاب بازرگانان و تجار خیر (جلد اول) به‌قلم محمدتقی انصاریان خوانساری را انتشارات انصاریان منتشر کرده است. این کتاب به شرح زندگی و معرفی افرادی می‌پردازد که از نظر مادی و معنوی حامی علما و سبب کمک به تقویت اسلام و مذهب شیعه شدند.

درباره کتاب بازرگانان و تجار خیر (جلد اول)

گسترش و تبلیغ دین اسلام در طول تاریخ علاوه‌بر معارف روح‌پرور و آموزه‌های غنی و کارآمد آن و به‌عبارتی قوای معنوی و محتوایی، نیازمند حمایت مادی نیز بوده است. به همین دلیل لازم و به‌جاست تا در کنار یادآوری زحمات و تلاش‌های علما و فقها به کسانی که به هر نحوی آن‌ها را در عمل تبلیغ و تنویر یاری نموده‌اند نیز اشاره شود. کتاب بازرگانان و تجار خیر (جلد اول) با هدف معرفی همین افراد و در ۸ بخش نوشته شده و کوشیده تا در هر بخش به ارائهٔ شرح‌حال دانشمندان، علما، تجار و بانوانی بپردازد که هر یک از بذل جان و مال خویش برای حفظ و گسترش اسلام و مذهب تشیع فروگذار نکرده‌اند.

خواندن کتاب بازرگانان و تجار خیر (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و ادیان و مذاهب و نیز دوستداران زندگی‌نامه‌های شخصیت‌های مذهبی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

درباره محمدتقی انصاریان خوانساری

محمدتقی انصاریان از پیشکسوتان حوزه نشر و مدیر انتشارات انصاریان، بزرگترین مجموعه انتشاراتی کتب شیعه به زبان‌های خارجی بود که در دههٔ هشتاد شمسی به عنوان خادم برجستهٔ قرآن کریم و ناشر برتر کشور معرفی و از ایشان تجلیل به عمل آمد. او بیش از نیم قرن در عرصهٔ نشر، ترجمه و گسترش کتاب‌های ارزشمند شیعه فعالیت داشته و بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، فرانسه، ترکی استانبولی، ترکی آذری، روسی، اسپانیولی، چینی، ژاپنی و آفریقایی چاپ و منتشر کرده است که بسیاری از آنان در کتابخانه های جهان اسلام مورد استفاده شیعیان قرار گرفته است. این فعال فرهنگی طی چند سال گذشته، کتب ارزشمندی در خصوص زندگی علمای بزرگ شیعه جمع آوری و منتشر کرده است.

بخشی از کتاب بازرگانان و تجار خیر (جلد اول)

« مساعدت‌ها و مواسات حضرت خدیجهٔ کبری سلام‌الله‌علیها:

با مطالعهٔ زندگانی آن حضرت متوجه می‌شویم که چه از خودگذشتگی و ایثاری آن هم در اموال خودشان نمودند تا اسلام در آن مقطع از زمان و به‌وسیلهٔ آن اموال پیشرفت نمود. خدیجه‌ای که نه فقط با اموالش بلکه آن همه زخم زبان‌ها را تحمل نمود و زجر و زحمت روزگار را به جان خرید. زیرا خداوند تبارک و تعالی توفیقاتی به آن بانوی بزرگوار عطا فرمود که خود همسری رسول (ص) را پیشنهاد کرد. با آن همه خواستگارهای مختلف، این چه کمالی است جز هدایت خداوندی و بعد پاداش‌هایی در دنیا دریافت نمود که نمونه‌اش وجود فرزندش فاطمهٔ زهرا (س) بود و درنهایت هم همهٔ ائمهٔ معصومین (ص) را به او عطا نمود و مسلم است که در آخرت هم از این بالاتر به حضرت خدیجه عنایت خواهند فرمود. کتاب‌هایی راجع‌به آن بانوی بزرگ اسلام به زبان‌های مختلف مخصوصاً به فارسی و عربی نوشته شده که مطالعهٔ آن‌ها بسیار مفید و مثمرثمر می‌باشد و حاکی از همین مطلب است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱۸ صفحه

حجم

۳۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱۸ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان