دانلود و خرید کتاب زندگینامه مشهورترین نویسندگان روسیه سارینا گرجی نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگینامه مشهورترین نویسندگان روسیه اثر سارینا گرجی نژاد

کتاب زندگینامه مشهورترین نویسندگان روسیه

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زندگینامه مشهورترین نویسندگان روسیه

کتاب الکترونیکی «زندگینامه مشهورترین نویسندگان روسیه» نوشتهٔ سارینا گرجی نژاد در انتشارات طلایه چاپ شده است. این کتاب اطلاعاتی از زندگی شخصی و حرفه‌ای نویسندگانی چون تولستوی، داستایفسکی و چخوف ارائه می‌دهد و به خوانندگان کمک می‌کند تا درک بهتری از پس‌زمینهٔ فرهنگی و تاریخی آثار آن‌ها داشته باشند.

درباره کتاب زندگینامه مشهورترین نویسندگان روسیه

این اثر به بررسی و شرح زندگی و آثار برخی از بزرگ‌ترین نویسندگان روس می‌پردازد. نویسنده با استفاده از منابع مختلف به ترسیم زندگی نویسندگانی می‌پردازد که بر ادبیات جهان تأثیر بزرگی گذاشته‌اند. این کتاب علاوه بر زندگی حرفه‌ای این نویسندگان به جنبه‌های شخصی، چالش‌ها و موفقیت‌های آن‌ها را نیز می‌پردازد. نویسنده به تأثیرات تاریخی و اجتماعی که بر نوشته‌های این نویسندگان حاکم بوده است نیز نظر می‌کند و نحوهٔ تأثیرگذاری این عوامل بر آثار آن‌ها را توضیح می‌دهد. 

کتاب زندگینامه مشهورترین نویسندگان روسیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان و پژوهشگران رشته‌ٔ ادبیات و دوستداران ادبیات روس پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب زندگینامه مشهورترین نویسندگان روسیه

«در سال ۱۸۴۳ تورگینیف که حال در مسکو به سر می‌برد. «پاداشا» شعر بلندی را در مجلهٔ ادبی «ساوره مونیک» منتشر کرد و با استقبال افکار عمومی جامعه مواجه شد و بلینسکی نقاش و منتقد معروف ادبی که بعدها از مشاوران و دوستان نزدیک تورگینیف شد، شدیداً تحت تأثیر این شعر قرار گرفت. تورگینیف می‌گوید: «اگرچه در آن زمان در محفلی که می‌رفتم تکذیب می‌کردم که نویسنده آن اثر هستم. اما ستایش بلینسکی بیشتر مرا دست پاچه کرد.» ایوان در سال ۱۸۵۰ با مرگ مادرش شعر را کنار گذاشت و به نثر روی آورد. اولین اثر او که به نثر نگاشته شده است «خاطرات یک ورزشکار» نام داشت. وی که در این کتاب به اوضاع بد اقتصادی و اجتماعی دهقانان و کشاورزان آن روزگار پرداخته بود، شدیداً مورد نقد دولت قرار گرفت اما چون دولت تزار هیچ بهانهٔ موجهی برای بازداشت وی نداشت. به محض انتشار مقالهٔ وی که در تحسین و تمجید از کتاب «نفوس» گوگول نوشته بود، او را به مدت یک‌ماه بازداشت کردند و بعدها به تبعیدگاه فرستادند تورگینیف این حکم را لطفی از جانب خدا می‌دانسته. او در تبعیدگاه از فرصت زیادی برخوردار بود و از این فرصت نهایت استفاده را کرد و دو اثر بزرگ و مهم «آشیانه یک اشراف زاده» و «پدران و پسران» را نوشت.

علاوه بر نگارش رمان‌ها، نماش نامه‌های متعددی را نیز نوشت که برترین آن نمایش نامهٔ «یک ماه در حومه» بود که تاریخ نگارش آن به ۱۸۵۵ بر می‌گردد و در سال ۱۹۰۹ در تئاتر مسکو به اجرا در آمد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌های روسیه معرفی شد. تورگینیف برای شناساندن ادبیات روسیه به جهان غرب تلاش و کوشش فراوانی کرد. تورگینیف در سال ۱۸۷۱ در پاریس با برخی از نویسندگان فرانسوی مانند برادران گونگور، ژرژساند، فلوبر و... آشنا شد و همین آشنایی سبب بازگشایی انجمن ادبی گردید. وی به دلیل مهارت در سخنرانی توانست با کوشش بسیار ادبیات روس را به فرانسوی‌ها به ویژه جوانان فرانسوی معرفی کند. به همین علت می‌توان گفت که آثار تورگینیف آغازگر آشنایی جهان غرب با ادبیات روسیه می‌باشد. تورگینیف در سال ۱۸۷۹ از دانشگاه آکسفورد انگلستان مدرک دکترای افتخاری گرفت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱۸۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان