دانلود و خرید کتاب روابط عمومی در تئوری و عمل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روابط عمومی در تئوری و عمل اثر جواد قاسمی

کتاب روابط عمومی در تئوری و عمل

ویراستار:رویا پوروکیل
گردآورنده:جواد قاسمی
انتشارات:نشر تماس
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روابط عمومی در تئوری و عمل

کتاب روابط عمومی در تئوری و عمل نوشتۀ جواد قاسمی و ویراستۀ رویا پوروکیل در نشر تماس به چاپ رسیده است. این کتاب، یادوارۀ دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی نوین ایران است که بر مبنای آن روند تاریخی شکل‌گیری روابط عمومی در ایران را بررسی کرده است.

درباره کتاب روابط عمومی در تئوری و عمل

کتاب روابط عمومی در تئوری و عمل، دست‌نوشته‌ها و خاطرات دوستان و شاگردان دکتر حمید نطقی، بنیان‌گذار روابط‌ عمومی‌ ایران است و خدمات او را به تصویر کشیده است. حمید نطقی در ۱۱ شهریور ۱۲۹۹ هجری شمسی در تبریز متولد شد. او در دانشکدۀ حقوق دانشگاه تهران تحصیل کرد، در ۱۳۲۱ با درجۀ لیسانس از این دانشکده فارغ‌التحصیل شد و بلافاصله برای ادامۀ تحصیل در رشته حقوق قضایی تا مقطع دکترا در دانشگاه استانبول به آنجا رفت. وی به‌سبب علاقه‌مندی به ادبیات و شعر در این دانشگاه با نشریه‌های ادبی شروع به همکاری کرد و از این طریق راه خود را به‌سوی وسایل ارتباطی و جهان ارتباطات آغاز کرد.

حمید نطقی پس از بازگشت به ایران در ۱۳۲۷، ابتدا به کنسرسیوم نفت و سپس به شرکت نفت ایران و انگلیس پیوست و به‌عنوان مشاور هیئت‌مدیرۀ کنسرسیوم و در شاخۀ ارتباط با مطبوعات ادارۀ اطلاعات و انتشارات شرکت نفت مشغول به کار شد. نطقی در ۱۳۳۰ به مدیریت روابط‌ عمومی شرکت نفت منصوب شد و از آن زمان به بعد فعالیت‌های جدی خود را در زمینۀ  روابط‌ عمومی آغاز کرد.

پس از تأسیس مؤسسۀ عالی روزنامه‌نگاری و روابط‌ عمومی در ۱۳۴۶ از دکتر نطقی جهت مدیریت گروه روابط‌ عمومی و تدریس دروس تخصصی این رشته دعوت به عمل آمد؛ به‌همین دلیل وی از شرکت ملی نفت ایران بیرون آمد و کار خود را تمام‌وقت در این مؤسسه آغاز کرد و در ۱۳۵۰ کتاب مدیریت و روابط‌عمومی را نوشت. حمید نطقی تا ۱۳۵۷، مصادف با انقلاب اسلامی، به‌عنوان رییس گروه آموزشی روابط‌ عمومی باقی ماند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با توجه به حذف رشتۀ روابط‌ عمومی از نظام آموزشی کشور همچنان به فعالیت‌های خود با مدیران دانشگاهی ادامه داد و در پی تلاش‌های ایشان و تنی چند دیگر، رشتۀ علوم ارتباطات اجتماعی در ۱۳۶۸ دوباره در دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی احیاء شد.

تمام تاریخ پیدایش علوم ارتباطات در ایران را از منظر خاطرات و خدمات حمید نطقی می‌توانید در کتاب روابط عمومی در تئوری و عمل بخوانید.

خواندن کتاب روابط عمومی در تئوری و عمل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با روابط عمومی و نیز تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان