دانلود و خرید کتاب کرنشا و پاستیل های بنفش کاترین اپلگیت ترجمه زینب سادات موسوی معلم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کرنشا و پاستیل های بنفش اثر کاترین اپلگیت

کتاب کرنشا و پاستیل های بنفش

معرفی کتاب کرنشا و پاستیل های بنفش

کتاب کرنشا و پاستیل‌های بنفش نوشتۀ کاترین اپلگیت با ترجمۀ زینب سادات موسوی معلم در انتشارات آستان مهر به چاپ رسیده است. این کتاب داستانی تخیلی و فانتزی دارد و دربارۀ پسری به نام جکسون است که با مسائل پیچیده‌ای هم در دنیای واقعی و هم در دنیای تخیلی روبه‌رو می‌شود.

درباره کتاب کرنشا و پاستیل های بنفش

کتاب کرنشا و پاستیل‌های بنفش روایتی از وضعیت دشوار خانوادگی از زبان یک پسربچه است. جکسون شخصیت اصلی و راوی این داستان است. او به کلاس پنجم دبستان می‌رود در حالی که خانواده‌اش روزهای سختی را سپری می‌کنند. پدر او به بیماری ام اس مبتلا شده و به‌همین دلیل شغلش را از دست داده است. خانوادۀ جکسون پولی برای پرداخت اجارۀ خانه و خرید غذا ندارند. گرچه والدین او تلاش می‌کنند تا فرزندان خود را از این مسائل دور نگه دارند. جکسون در میانۀ این وضعیت دشوار قرار است احساساتش را با شما در میان بگذارد. او با قاطعیت می‌گوید که هیچ علاقه‌ای به خیال‌پردازی ندارد و عاشق واقعیت است. اگرچه در وضعیتی به سر می‌برد که ممکن است ناگزیر به این موضوع باشد؛ اما او هم مانند بسیاری از بچه‌ها در کودکی دوستی خیالی دارد. نام این دوست کرنشا است؛ گربه‌ای بسیار بزرگ و سخنگو یا به‌قول جکسون گربۀ موج‌سوار. این گربه شیرینی‌های ژله‌ای بنفش می‌خورد. کرنشا ناگهان وارد زندگی جکسون می‌شود؛ یعنی در همان زمانی که جکسون متأثر از معضلات خانوادگی‌اش تخیل کودکی را رها کرده بود و تبدیل به کودکی جوان شده است. این حضور ناگهانی هدیه‌ای برای جکسون مضطرب است. کرنشا قرار است منبعی از تسکین و هدایت برای جکسون در این وضعیت دشوار باشد. این موجود تخیلی با صحبت‌های عاقلانه‌اش، جکسون را به مواجهه با ترس‌ها و احساساتش تشویق می‌کند. از همه مهم‌تر، روحیۀ تخیل کودکی را در مواجهه با چالش‌های زندگی نشان می‌دهد. تعامل‌های این دو دلنشین و تأمل‌برانگیز هستند و به کودکان و نوجوانان احساس امید و انعطاف را منتقل می‌کنند.

کرنشا و پاستیل‌های بنفش، رمانی جذاب و دوست‌داشتنی و سبک نگارش آن، ساده و دلنشین است. کتاب تلفیقی از دو فضای جدی و شوخی است و نیز دو فضای واقعی و تخیلی. همین موضوع کتاب را برای خواننده جالب نگه می‌دارد. این کتاب برای کودکان و نوجوانان درس‌های مهمی دارد؛ از جمله صداقت، ارتباط درون خانواده و قدرت تخیل در زمان‌های سخت. همچنین نشان می‌دهد که دو عنصر خیال و دوستی چگونه در زمان‌های دشوار به آرامش کمک می‌کنند. کرنشا و پاستیل‌های بنفش داستان حساسیت و همدلی است. کتاب به دستاوردهای دوستی و اهمیت ارتباط با دیگران اشاره می‌کند و نیز به انعطاف و امید در مواجهه با چالش‌های زندگی. این موضوعات مختلف اثر ماندگاری در ذهن خوانندگان خود ایجاد می‌کند و آن‌ها را به تقویت این توانایی‌ها تشویق می‌کند. جکسون که در ابتدای کتاب به‌دلیل مشکلات مالی خانواده‌اش به‌گونه‌ای تحت فشار بود که حتی از بودن در کنار خانواده‌اش هم اکراه داشت با ظهور کرنشا و تشویق‌های او برای مواجهه با ترس‌ها و احساسات، یاد می‌گیرد که باید در زندگی با احساسات خود روبه‌رو شود.

پرداختن به موضوعات مختلف و پیچیده در قالب یک رمان، توانسته است جوایز زیادی برای این کتاب و نویسنده‌اش به ارمغان بیاورد. به شما هم پیشنهاد می‌کنیم که این کتاب را بخوانید.

خواندن کتاب کرنشا و پاستیل های بنفش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران رمان‌های خارجی به‌ویژه نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی نویسنده
عکس کاترین اپلگیت
کاترین اپلگیت

کاترین اپلگیت (یا کاترین اپل گیت) نویسنده کودک و نوجوان آمریکایی را بیشتر با رمان‌های علمی تخیلی و ماجراجویانه‌اش می‌شناسند. او از سال ۱۹۹۱ تاکنون بیش از ۱۵۰ جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته و جایزه «مدال نیوبری» هم از مهم‌ترین افتخارات اوست. شهرت او در میان مخاطبان ایرانی بیشتر با کتاب‌های «ایوان منحصر به فرد» و «پاستیل‌های بنفش»و «ویلودین» به دست آمده است. در ادامه با زندگی و آثار او بیشتر آشنا می‌شویم.

کافه کاتارسیس
آیدا گلنسایی
برنامه ریزی استراتژیک فن آوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی
محبوب شفائی هرآباد
فرزندان نیوفارست
فردریک ماریات
دفتر حیات
فیض‌الله ده پاس
کارآفرینی ضرورت دنیای امروز
فریده رضاهاشمی
من آسمانی ام
حسین فولادی مقدم
بهجت عارفان در حدیث دیگران
رضا باقی زاده گیلانی
بیماری‌های مقاربتی
تاسیا کولنسنیکف
دقت دیداری (جلد دوم)
داریوش صادقی
علوم چندش‌آور و ترسناک؛ نور خیره‌کننده و پرتوهای چشم‌سوز دیگر
آنا کِلِی بورنه
آموزش جامع شبیه سازی خواص مختلف مواد با نرم افزار جی. مت پرو JMatPro
مهدی زمانی
واسطه گری هنر معاصر
لوئیزا باک
باغ سامورایی
گیل تسوکی یاما
هنر رهبری
رامش ک آرورا
ایران و سازمان ملل متحد؛ روابطی متشنج
سیامک تیمورپور
The Farewell Pilgrimage as narrated by the Ahl al-Bayt (‛a)
حسین واثقی
اکولوژی میکروبی در اکوسیستم های زراعی پایدار
تانیا ای. چیک
نابغه‌ی جوان، گوارش (هضم)
کیت لنارد
آواز سکوت
حدیث کامرانی
نظام آموزش کارکنان در عصر اطلاعات
عبدالمحمد مهدوی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۷۵۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان