دانلود کتاب صوتی پاستیل های بنفش با صدای مهبد قناعت پیشه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پاستیل های بنفش اثر کاترین اپلگیت

دانلود و خرید کتاب صوتی پاستیل های بنفش

معرفی کتاب صوتی پاستیل های بنفش

کتاب صوتی پاستیل های بنفش اثر کاترین اپلگیت در مورد پسری به نام جکسون و گربه‌ای خیالی به نام کرنشاست. جکسون و خانواده‌اش در آستانه‌ی بی‌خانمان شدن قرار دارند و کرنشا آمده تا به جک کمک کند.

انتشارات آوانامه این رمان نوجوان را با ترجمه آناهیتا حضرتی و صدای مهبد قناعت‌پیشه، آرمان سلطان‌زاده و شیما درخشش تهیه و منتشر کرده است. این اثر برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است. نسخه صوتی این کتاب را می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن طاقچه خریداری و دانلود کنید و سپس در اپلیکیشن طاقچه بشنوید.

درباره کتاب پاستیل های بنفش اثر کاترین اپلگیت

کاترین اپلگیت بعد از تجربه‌ی موفقی که با کتاب «ایوان منحصربه‌فرد» داشت و مدال نیوبری را از آن خود کرد، سراغ نشوتن رمان پاستیل‌های بنفش رفت. او در این کتاب خانواده‌ای را نشان می‌دهد که گرفتار بی‌پولی و مشکلات زیادی شده‌اند. آنها حتی نمی‌توانند وعده‌های غذایی خود را به‌راحتی تأمین کنند. پدر خانواده پس از بیماری، بیکار شده و مادر هم که معلم موسیقی بود به‌خاطر سیاست‌های کاهش بودجه، از مدرسه اخراج شده است. اوضاع در خانواده‌ی جکسون کاملاً به هم ریخته است. او و خواهرش در آستانه‌ی تجربه‌ی زندگی، بدون سرپناه و خانه هستند. هرچند جکسون یک بار وقتی کلاس اول بود برای مدتی در مینی‌ون زندگی کرده بود و دقیقاً همان موقع با کرنشا، گربه‌ای بزرگ و عجیب و خیالی آشنا شده بود؛ اما حالا که کلاس پنجم است نمی‌خواهد باور کند باز هم خیال می‌تواند وجود داشته باشد. 

کرنشا کمی با دوست‌های خیالی معمولی تفاوت دارد. او خیلی گرم و ملوس نیست. مدل خاص خودش است. اما هر چه که هست آمده تا جکسون را از تنهایی درآورد و به او بگوید لازم نیست همه‌ی مشکلات را بر دوش بکشد و با خود حمل کند. او باید بالاخره با یکی حرف بزند. 

اپلگیت در کتاب صوتی پاستیل های بنفش نشان می‌دهد دوستی، ذهن خلاق کودک و انعطاف‌پذیری درباره‌ی مشکلات چطور می‌تواند باعث گذر از روزهای بحرانی شود و به کودک برای تحمل سختی‌ها کمک کند. او خانواده‌ای را نشان می‌دهد که با وجود تمام این مشکلات باز هم سرپا ایستاده‌ادند و در کنار هم هستند. آنها دوران بسیار سختی را می‌‌گذرانند اما هنوز هم عاشق فرزندان خود هستند و این عشق را نثارشان می‌کنند. نویسنده به قدرت دوستی اعتقاد دارد و آن را راهگشای بسیاری از مسائل می‌داند.

نویسنده تلاش کرده‌ است در کتاب صوتی پاستیل های بنفش مشکلات طبقه‌ی کارگر را با شوخ‌طبعی و صمیمانه بیان کند. دردسرهای جدی و گریزناپذیری که گاه گریبان خانواده‌‌‌ای کارگر را می‌گیرد و روزهای شاد بچه‌ها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. از مشکلات طبقه‌ی متوسط و فقیر داستان‌های زیادی گفته شده است، اما به‌ندرت اتفاق می‌افتد که شخصیت محوری آن کودکان این خانواده‌ها باشند. افرادی که می‌توانند بیشترین آسیب را ببینند، ولی در بسیاری مواقع به حاشیه رانده می‌شوند و در دنیای بزرگترها جایی ندارند. اپلگیت این بار داستان را از زاویه‌ی نگاه یک کودک کلاس پنجمی روایت می‌کند و از درد و رنجی می‌گوید که او تحمل می‌کند و نمی‌خواهد آن را با کسی شریک شود. اما یک دوست خیالی از راه می‌رسد و نمی‌گذارد جک تنها بماند. 

چرا باید کتاب صوتی پاستیل های بنفش را بشنویم؟

این کتاب سرشار از حس دوستی، انعطافپذیری در برابر حوادث، عشق و محبت است. در کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش خبری از جادو و اتفاق‌های خارق‌العاده نیست. قرار نیست واقعیت دگرگون شود، بلکه راه تحمل و ادامه‌ی زندگی نشان داده می‌شود و این مسأله کتاب را به‌شدت شنیدنی کرده است.

شنیدن کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب نه‌تنها برای کودکان و نوجوانان بسیار شنیدنی است، بلکه برای بزرگسالانی که هنوز مایلند به دنیای کودکان و خیال‌پردازی‌های‌شان سری بزنند هم جذاب است. 

درباره کاترین اپلگیت

کاترین آلیس اپلگیت نویسنده‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۵۶ در میشیگان متولد شد. این نویسنده‌ی پرکار تابه‌حال کتاب‌های بسیاری را به چاپ رسانده است. محبوب‌ترین آثار او شامل رمان‌های علمی تخیلی، فانتزی و هیجانی است. او به همراه همسرش مجموعه‌ای بزرگ را نوشت که طرفداران زیادی در جهان پیدا کرد و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفت.

اپلگیت در کارنامه‌ی نویسندگی خود کتاب‌های مهمی مثل «درخت آرزو»، «ایوان منحصربه فرد»، «خانه شجاعت»، « باب یکی یکدانه» و... را دارد که برخی از آنها تا مدت‌ها در لیست پرفروش‌های نیویرک تایمز قرار داشتند. او در سال ۲۰۱۳ به‌خاطر «ایوان منحصربهفرد» جایزه‌ی نیوبری و همین‌طور کریستوفر را کسب کرد. کتاب «درخت آرزو» نیز افتخاراتی مثل بهترین کتاب گودریدز، جایزه‌ی ادبیات کارولینای شمالی و جایزه‌ی بلوبونت تگزاس را از آن خود کرد. کتاب پاستیل‌های بنفش او نیز در سال ۲۰۱۵ منتخب گودریدز شد و به مدت بیست هفته در فهرست پرفروش‌ترین ‌های کودکان نیویورک تایمز قرار داشت.

این نویسنده‌ی نام‌آشنا و محبوب اکنون در شهر مارین، کالیفرنیا، به همراه خانواده و البته حیوانات خانگی (و شاید چند دوست خیالی‌اش) زندگی می‌کند.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره پاستیل‌های بنفش

 School library journal: پرداختی هیجان‌انگیز و بسیار صادقانه به موضوعی دشوار 

Booklist: کتابی موجز که مخاطبین در همه‌ی سنین را به صادق بودن با یکدیگر و ارزش گذاشتن به خانواده و دوستان تشویق می‌کند.

درباره گویندگان کتاب

انتشارات آوانامه کتاب صوتی پاستیل های بنفش را با صدای سه گوینده‌ی محبوب یعنی آرمانسلطان‌زاده، شیما درخشش و مهبد قناعت‌پیشه منتشر کرده است. در ادامه با این گویندگان بیشتر آشنا می‌شوید.

درباره مهبد قناعت‌پیشه

او در ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۶۵ متولد شد و در مدرسه‌ی تیزهوشان به تحصیل پرداخت. پس از آن سراغ رشته‌ی دامپزشکی رفت و بعد از فارغ‌التحصیلی، تصمیم گرفت به علاقه‌ی خود بپردازد و شروع به گذراندن دوره‌های تخصصی گویندگی زیر نظر اساتید این رشته کرد. قناعت‌پیشه دوره‌های صداسازی و آواز سنتی را هم در دانشگاه تهران زیر نظر استاد شادروان فراگرفت و در سال ۸۵ مدرک گویندگی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. او سابقه‌ی همکاری با رادیو صبا، رادیو ایران، شبکه‌ی ورزش، شبکه‌ی پویا، و برنامه‌های تلویزیونی متعدد دیگری را در کارنامه‌ی خود دارد. 

درباره آرمان سلطان‌زاده

وی در سال ۱۳۶۶ در شهر بابل متولد شد و فعالیت‌های هنری خود را با حضور در تئاتر شروع کرد. او در کار تئاتر به ایفای نقش‌های مختلفی پرداخت و همین‌طور تجربه‌ی نویسندگی و کارگردانی چندین نمایشنامه را نیز در کارنامه‌ی خود دارد. ورود او به دنیای گویندگی در سال ۱۳۸۸ کلید خورد، زمانی که تصمیم گرفت برای ایفای نقش در چند نمایش هنری وارد رادیو مازندران شود. چندین سال بعد، در سال ۱۳۹۳ دیدار با مؤسس انتشارات آوانامه باعث شد تا او وارد دنیای گویندگی کتاب شود و تا امروز هم در این عرصه به فعالیت خود ادامه دهد. با صدای او کتاب‌های محبوب زیادی منتشر شده است. ازجمله «مردی به نام اوه»، «جنایات و مکافات» و «مجموعه‌ی هری پاتر».

درباره شیما درخشش

 او هم یکی دیگراز گویندگان کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش است که در سال ۱۳۸۵ کار خود را به‌طور جدی شروع کرد و در سال ۱۳۹۰ به رادیو نمایش پیوست و حرفه‌ی گویندگی را در پیش گرفت. افرادی که «کتابخانه نیمه شب» و «ملت عشق» را شنیده باشند با صدای این گوینده‌ی باتجربه آشنایی دارند.

در بخشی از کتاب صوتی پاستیل های بنفش می‌شنویم

«چیزهای واقعی خیلی بهتر از داستان‌ها هستند؛ داستان را نمی‌توانید ببینید یا دستتان بگیرید و وزنش کنید.

البته کرگدن‌ها را هم نمی‌توانید توی دستتان بگیرید! وقتی داستان‌ها را عمیق می‌خوانید، می‌بینید که دروغ‌اند؛ من هم دوست ندارم دروغ بشنوم.

هیچ‌وقت از چیزهای ساختگی خوشم نمی‌آمد. وقتی بچه بودم، هیچ‌وقت لباس‌های بَتمنی یا طرح حیوان را نپوشیدم. هیچ‌وقت هم نگران هیولاهای زیر تختِ‌خوابم نبودم.

مامان و بابام می‌گویند زمان مهدکودک، دورِ کلاس راه می‌رفتم و به همه می‌گفتم که من شهردار کُرهٔ زمین هستم، اما فقط چند روز این کار را کرده‌ام.

حتماً دوباره رفته بودم توی فاز خیالبافی؛ اما خیلی از بچه‌ها دوست‌های خیالی دارند.

روزی، مامان بابام من را بُردند تا توی فروشگاه، «بانی خرگوشهٔ عیدِ پاک» را ببینم. روی چمن‌های مصنوعی، کنار تخم‌مرغِ مصنوعی گُنده، توی سبد مصنوعی ایستادیم.

وقتی نوبت من شد که با بانی عکس بیندازم، نگاهم افتاد به پنجه‌های بزرگش و آن‌ها را کشیدم.

دست یک مرد توی آن بود. حلقهٔ طلا و موی‌های ریزریزِ بور داشت.»

معرفی نویسنده
عکس کاترین اپلگیت
کاترین اپلگیت

کاترین اپلگیت (یا کاترین اپل گیت) نویسنده کودک و نوجوان آمریکایی را بیشتر با رمان‌های علمی تخیلی و ماجراجویانه‌اش می‌شناسند. او از سال ۱۹۹۱ تاکنون بیش از ۱۵۰ جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته و جایزه «مدال نیوبری» هم از مهم‌ترین افتخارات اوست. شهرت او در میان مخاطبان ایرانی بیشتر با کتاب‌های «ایوان منحصر به فرد» و «پاستیل‌های بنفش»و «ویلودین» به دست آمده است. در ادامه با زندگی و آثار او بیشتر آشنا می‌شویم.

نظرات کاربران

یه ادم:)
۱۴۰۱/۱۱/۳۰

به نظر من نسخه چاپی خیلی بهتره چون این طوری که این میخونه توی نمونه واقعاً خوب نیست ولی وقتی خودت میخونی انقدر بچه گانه به نظر نمیرسه به نظر من اینکه داستانی رو خودمون بخونیم خیلی بهتره چون تصورات

- بیشتر
Ghazal❤️🌺📚
۱۴۰۱/۱۱/۳۰

عالی لطفاً در بی‌نهایت قرار بدین

Sanaz Ghafari
۱۴۰۲/۰۱/۰۳

با اینکه برای رده سنی کودک و نوجوان، ولی باید بگم منِ سی ساله کیف کردم و لذت بردم

امیرمحمد‌@
۱۴۰۱/۱۲/۲۲

عالی خوب است

Reyhaneh
۱۴۰۲/۰۱/۱۱

جکسون زندگی سختی رو داره به نظر من جالب ترین بخش کتاب اونجایی هست که جکسون و رابین از گرسنگی وقتی چیزی توی خونه ندارند کرن فلکس بازی میکنند 🥺

R.h
۱۴۰۱/۱۲/۲۵

واقعا کتاب عالی هستش انقدر جذاب بود که من کل کتاب رو توی صرف ۲ روز خوندم

soul:)♡
۱۴۰۲/۰۲/۰۸

گویندگی خیلی خوبی داشت و این جذابش میکرد مرسی🙂🫀

sara zamani
۱۴۰۲/۰۱/۱۸

واقعا خوبه من از انتشارات جنگل شعبه ی اصفهان خریدمش ولی خیلی خوب بود

asal
۱۴۰۲/۰۱/۰۹

سلام من عسل هستم من عاشق کتاب هستم و از این کتاب خیلی خوشم اومد چون تجربه های بالایی برخوردار است و از خواهر کوچولوی جکسون خوشم آمد🦚🦚

🌈
۱۴۰۲/۰۲/۰۹

عالی هست کتاب های پرتقال🙏🏻🖤

زمان

۳ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۳۱۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۳۱۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۳,۰۰۰
۴۴,۱۰۰
۳۰%
تومان