دانلود و خرید کتاب لاک پشت و پروانه اعظم بزرگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لاک پشت و پروانه اثر اعظم بزرگی

کتاب لاک پشت و پروانه

معرفی کتاب لاک پشت و پروانه

کتاب «لاک پشت و پروانه» نوشتۀ اعظم بزرگی است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است. لاک‌پشت و پروانه یکی از جلدهای مجموعۀ کتاب‌های مرغک است. 

درباره کتاب لاک پشت و پروانه

داستان لاک‌پشت و پروانه دربارۀ لاک‌پشت کوچولویی است که تازه به دنیا آمده و نمی‌تواند یک ‌چشمش را باز کند. نظر مادرش این است که باید با یک پروانه دوست شوی تا بتواند به تو کمک کند. مادرش ویژگی‌های ظاهری پروانه‌ها را به لاک‌پشت کوچولو می‌گوید و او را راهی می‌کند. آیا لاک‌پشت که تابه‌حال پروانه‌ای به عمرش ندیده می‌تواند آن را پیدا کند؟

کتاب لاک‌پشت و پروانه یکی از جلدهای مجموعۀ کتاب‌های مرغک است. کتاب‌های مرغک که شامل چندین جلد کتاب می‌شود، چند ویژگی دارد؛ تصاویر در این مجموعه کتاب‌ها نقش بسیار مهمی دارند؛ چون اکثرشان به صورت تصویرخوانی هستند و زمانی که والدین یا بزرگ‌ترها کتاب را برای کودکان می‌خوانند، کودک با تماشای تصویر با قصه ارتباط برقرار می‌کند و بعد از آن خود کودک با نگاه به تصاویر می‌تواند داستان را به یاد بیاورد و برای خودش بازگو کند.

ویژگی دیگر کتاب‌های مرغک این است که علاوه بر مطالعه، نوعی بازی و سرگرمی را برای کودک فراهم می‌کنند. قصه‌ها به‌گونه‌ای است که کودک را با بسیاری از مسائلی که در زندگی با آن مواجه می‌شود و یا به‌تازگی تجربه کرده آشنا می‌کند. در کتاب لاک‌پشت و پروانه، لاک‌پشت اولین‌بار است که می‌خواهد به‌تنهایی دنیای اطرافش را تجربه و دوست پیدا کند. او به پرندگان بادقت نگاه می‌کند تا بتواند بر اساس ویژگی‌های ظاهری که مادرش به او گفته، یک پروانه را پیدا کرده و با او دوست شود. دوست پیداکردن هم تجربه‌ای است که شاید کمی برای کودکان سخت باشد؛ اما این داستان به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از زاویۀ دیگری به مسئله نگاه کنند و ذهنشان پرورش پیدا کند.

خواندن کتاب لاک پشت و پروانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را کودکان بالای ۴ سال پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب لاک پشت و پروانه

«وقتی لاک‌پشت کوچولو به دنیا آمد، یک ‌چشمش بسته بود و از گوشۀ آن اشک می‌آمد. لاک‌پشت کوچولو سعی کرد چشمش را باز کند؛ ولی چشمش باز نشد. مادر لاک‌پشت کوچولو او را نوازش کرد و گفت: باید با یک پروانه دوست بشوی تا کمکت کند. لاک‌پشت کوچولو پرسید: پروانه چه شکلی است؟ مادرش گفت دوتا بال دارد، روی بال‌هایش خال دارد و نرم و بی‌صدا پرواز می‌کند. لاک‌پشت کوچولو به راه افتاد. طوطی او را دید و پرسید: لاک‌پشت کوچولو دنبال چیزی می‌گردی؟ لاک‌پشت کوچولو از طوطی پرسید: تو پروانه هستی؟ بال داری؟ نرم و آرام پرواز می‌کنی؟ توتی گفت: بال دارم؛ اما خال ندارم. نرم و آرام هم پرواز نمی‌کنم. شیرجه می‌زنم. این‌طوری...»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۶,۸۰۰
تومان