دانلود و خرید کتاب قصه ضرب المثل‌ها: ذ-ی (جلد دوم) نگار شادلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه ضرب المثل‌ها: ذ-ی (جلد دوم) اثر نگار شادلو

کتاب قصه ضرب المثل‌ها: ذ-ی (جلد دوم)

معرفی کتاب قصه ضرب المثل‌ها: ذ-ی (جلد دوم)

«قصه ضرب‌المثل‌ها» مجموعه‌ای دو جلدی نوشته نگار شادلو است. این کتاب تلاش دارد تا داستان شکل‌گیری ضرب‌المثل‌ها را برای کودکان و نوجوانان بیان کند. گروه سنی مخاطب این کتاب، که جلد نخست این مجموعه است، دانش‌آموزان دبستانی هستند.

این جلد ضرب‌المثل‌ها را که حروف آغازین آن‌ها از حرف "ذ" تا حرف "ی" است، شامل می‌شود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

رطب خورده منع رطب چون کند؟

انسانی که از چیزی یا کاری منفعتی برده باشد باز هم آن را انجام می‌دهد و آن را کنار نمی‌گذارد و نمی‌تواند به دیگری بگوید آن کار را انجام ندهد.

می‌گویند در زمان حضرت پیغمبر (ص) مادری، فرزند خود را نزد رسول خدا آورد و گفت «یا رسول الله. فرزندم به خرما علاقه‌ی زیادی دارد. هرچه او را از خوردن خرما منع می‌کنم، بی‌فایده است. بیمار شده. پزشک گفته که نباید لب به خرما بزند؛ ولی او به حرف هیچ‌کس گوش نمی‌دهد شما پیغمبر خدا هستید و همه به گفته‌های شما عمل می‌کنند. اگر شما به فرزندم بگویید که خرما نخورد، او حتما به حرفتان گوش خواهد داد.» حضرت رسول کمی فکر کرد و به زن گفت: «برو فردا بیا.» زن رفت و روز بعد همراه کودک خود، دوباره نزد پیغمبر آمد. حضرت محمد (ص) با مهربانی از او خواست که از آنچه موجب بیماری و ناراحتی‌اش می‌شود، حتی اگر به شیرینی خرما باشد، پرهیز کند. حضرت کودک را قانع کرد تا برای مدتی خرما نخورد و کودک پذیرفت. مادر که تمام مدت ساکت نشسته بود و به حرف‌های پیامبر (ص) گوش می‌داد، پس از پایان صحبت‌های ایشان پرسید: «یا رسول الله. می‌دانستم گفته‌های شما در او اثر خواهد کرد؛ اما نمی‌دانم دیروز با امروز چه تفاوتی داشت که فرمودید برویم و امروز بازگردیم..» حضرت محمد(ص) فرمودند: «دیروز با امروز تفاوتی نداشت؛ ولی من دیروز خرما خرده بودم و نمی‌توانستم از این کودک بخواهم که خرما نخورد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۸۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان