دانلود و خرید کتاب روحت شاد مباد گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روحت شاد مباد اثر گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی

کتاب روحت شاد مباد

معرفی کتاب روحت شاد مباد

کتاب روحت شاد مباد نوشتۀ گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در انتشارات شهید ابراهیم هادی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب روحت شاد مباد

کتاب روحت شاد مباد به قلم یک معلم نوشته شده است. او می‌گوید در مدرسه و بر سر کلاس درس، حجم زیادی از پرسش‌های بچه‌ها دربارۀ دوران پهلوی و خلاصۀ حرف آن‌ها این بود که آن دوران، ایران یک بهشت به تمام معنا بود و با انقلابی که در ایران شد، ما به یکی از کشورهای عقب‌مانده تبدیل شدیم. نویسنده در ادامه می‌گوید حجم مطالبی که فضای مسموم مجازی به خورد این بچه‌های معصوم داده بود با یکی دو جلسه صحبت‌های من برطرف نمی‌شد. آن قدر این دانش‌آموزان شبهه مطرح کردند که تصمیم گرفتم مطالعاتم را بیشتر کنم. او برای این منظور، خاطرات اسدالله علم، حسین فردوست و حسین مکی را خواند و به کتاب‌های تاریخی که در دورۀ معاصر دربارۀ حکومت پهلوی نوشته شده‌اند مراجعه کرد. او می‌گوید ابزار رسانه باعث این وضعیت شده، طوری که نداشتن سواد رسانه باعث می‌شود سیاه جای سپید بنشیند.

کتاب روحت شاد مباد تلاشی است برای ارائۀ پاسخ‌هایی به این پرسش‌ها. برای این منظور داستان‌هایی از زندگی رضا شاه و محمدرضا شاه پهلوی گرده آمده‌اند.

فهرست مطالب کتاب روحت شاد مباد عبارت‌اند از: او کیست؟، عاقبت خادمین به رضاخان، جانور زمین‌خوار، بابل، راه آهن رضاخانی!، عشایر لرستان، حجاب، مرزها، آثار باستانی، میراث رضاخان، ارتش ملی، با آل علی هرکه درافتاد...، ادامه سلطنت، ورود ایرانی و سگ ممنوع، خودشیفته، هدیه تحقیرآمیز کِندی، طرح آموزشی، بذل و بخشش، ولخرجی، مستشاران نظامی، این تیتر عجیب؟!، تفریحات، شیطانی به نام اشرف، مواد مخدر، هویدا، بهائیان، ارزانی، بحرین، شکنجه، کیش، آزادی و دموکراسی، دزد، ابتذال، اوضاع نابسامان، اقتدار سلطنت، در کنار مردم، شهوت، فساد سیستمی، شاه دزد، سرنوشت خاندان، رضا پهلوی کیست؟، جوانِ امروز حق دارد، روحت شاد، شُبهات، بیان منصفانه، در این چهل و پنج سال... .

خواندن کتاب روحت شاد مباد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران داستان‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روحت شاد مباد

«اواخر دوره قاجار مردم ایران غرق در فقر، بیسوادی، زورگویی خان‌ها و قدرت گرفتن آن‌ها در ایلات و روستاها بودند. جاده وجود نداشت و اگر هم بود بسیار نا امن بود. حملات دزدان و اشرار، تاراج و غارت مردم به حد وحشتناکی رسیده بود. بهداشت وجود نداشت، بیماری‌های مختلف مانند ذات الریه، حصبه، تیفوس و... بسیار شایع بود. قوه قضائیه وجود نداشت که به اختلافات و مشکلات مردم برسد. بیشتر مشکلات با دخالت خان‌ها و آخوند محل رفع می‌شد. باید یک قدرت محکم و قوی مرکزی بوجود می‌آمد تا مملکت را سر و سامان دهد، این نیاز را همه حس می‌کردند. در این شرایط بود که رضاخان به قدرت رسید. او بود که ایران را به سطح کشورهای مترقی رساند و ساز و کار پیشرفت را ایجاد نمود و... چهره‌ای که از رضاخان پهلوی، بخصوص از دوران سلطنت او، بوسیله دستگاه‌های تبلیغاتی غرب و خاندان پهلوی، ساخته و پرداخته شده، همین مطالب فوق است. یک سرباز دلاور و وطن پرستی که بخاطر نجات وطنش از چنگال اغتشاش و بی‌نظمی، پا به عرصه نهاد و با بوجود آوردن یک ارتش نوین، قبایل یاغی را سرکوب و آرامش و امنیت را در ایران برقرار کرد. او با ایجاد دولتی مدرن، جاده‌ها، فرودگاه، راه آهن، آموزش و پرورش و مدارس نوین، سیستم قضایی و ثبت احوال و ثبت اسناد و بیمارستان‌ها و دانشگاه تهران را به وجود آورد و زنان را آزاد و مذهب را محدود و مملکت را به طرف مدرن شدن حرکت داد. او می‌خواست ایران را از کشوری سنتی و عقب مانده به کشوری پیشرفته و مدرن تبدیل کند. فضای مجازی و رسانه‌های همسو با این خاندان، با نگاه به اقداماتی از این قبیل و تأسیس نهادهای مهم حاکمیتی، وی را رهبری ترقی‌خواه و مدرن می‌دانند که ناگهان در شهریور ۱۳۲۰ انگلستان و شوروی، از جنوب و شمال، به کشور آبادی که او ایجاد نمود حمله کردند و پس از اشغال کشور، پادشاه لایق و وطن پرست ایران را از سلطنت خلع و از ایران تبعید کردند!‌ اما بررسی وقایع و مطالعه کتاب‌ها و اسنادی که از همان دوران به جا مانده، بخوبی نمایانگر این واقعیت است که چهره واقعی رضاخان، تفاوت بسیار بزرگ و فاحشی با چهره ساخته و پرداخته بالا دارد که در فضای مجازی ترسیم می‌کنند. اما قبل از بررسی چهره رضاخان، باید شرایط کشور را در آن دوران بررسی کنیم. در جنگ جهانی اول، که حدود ده سال قبل از به قدرت رسیدن رضاخان بود، بیشتر مناطق ایران، بخصوص مناطق غربی درگیر شد و دولت مرکزی به شدت ضعیف گردید.»

امام حسین (ع) این گونه بود (الخصائص الحسینیه)
جعفربن حسین شوشتری
مهدی نوید امید: بشارت‌های قبل و بعد از اسلام درباره امام زمان (ع)
محمد انصاری
آیین همسرگزینی
علی نصیری
۱۱ سپتامبر؛ توطئه‌ی صهیونیست‌‌ها علیه آمریکا
ویکتور تورن
ماشال
گروه نویسندگان
آموزش فلسفه (جلد دوم)
محمدتقی مصباح یزدی
سبک زندگی توحیدی از نگاه امام رضا (ع)
محمدحسن وکیلی
شبهات زن در نهج‌ البلاغه
نیره فضائلی
در محضر انیس مهربان
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
نقشه‌ راه
سید‌علی خامنه‌ای
امامت و ضرورت رهبری( همراه با زندگینامه و خاطرات شهید امیرحسین سیفی)
امیرحسین سیفی
جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان (ع)
اسماعیل شفیعی سروستانی
امر به معروف و نهی از منکر (دفتر بیست و هشتم)
غلامرضا بهروز لک
سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه
حامد پوررستمی
فاطمیون: زندگینامه و حکایت‌های شنیدنی از چهل شهید لشکر فاطمیون
گروه نویسندگان
کتاب عماد مغنیه؛ یادگاران ۳۳
سید محمد موسوی
عیسای روح‌الله
محمدعلی صدرشیرازی

نظرات کاربران

طلائی
۱۴۰۳/۰۲/۱۰

کتابی مستند، جمع و جور، روان، مسأله محور و شبهه محور که خواندن آن را به همه به خصوص جوانان و نوجوانان توصیه میکنم

کاربر 4407868
۱۴۰۳/۰۱/۰۱

کتاب بشدت مفیدی بود حتما پیشنهاد میشه 👌🏼

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان