دانلود و خرید کتاب مادران سمی سوزان فوروارد ترجمه الناز شکرزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مادران سمی اثر سوزان فوروارد

کتاب مادران سمی

معرفی کتاب مادران سمی

کتاب مادران سمی نوشتۀ سوزان فوروارد و دونا فریزرگلین و ترجمۀ الناز شکرزاده است و انتشارات نگاه آشنا آن را منتشر کرده است. نویسنده در کتاب مادران سمی، به‌طور کامل احساسات مخاطب را درک می‌کند و پس از تأیید آن‌ها، همۀ مکانیسم‌های مقابله‌ای مورد‌نیاز را در اختیار او می‌گذارد. او در این کتاب پیشنهادهای کاربردی و مناسبی را نیز برای ایجاد حد و مرز در روابط و بهبود آن‌ها ارائه می‌کند.

درباره کتاب مادران سمی

سوزان فوروارد از روان‌شناسان برجسته‌ٔ آمریکایی نتایج تحقیقات خود را در زمینه‌‌ٔ رابطه‌ٔ مادر و فرزندی در کتاب مادران سمی منتشر کرده و حقایق قابل‌تأملی را به‌ویژه از آسیب‌های وارد به دختران با مخاطبانش به‌ اشتراک گذاشته است. او به‌سراغ الگوهای تکرارشونده در روابط میان مادر و فرزند دخترش رفته و آسیب‌های حاصل از هر رفتار را از زیر ذره‌بین خود گذرانده است. سوزان فوروارد راهکارهای عملی مفیدی را ارائه می‌دهد که افراد می‌توانند به‌کمک آن‌ها، تغییرات اساسی و مهمی را در رفتار و احساسات خود به وجود بیاورند و جلوی آسیب‌های روحی و رفتارهای اشتباه فزاینده را بگیرند. نویسنده در کتاب خود به سراغ شرح شخصیت‌های مختلفی برای مادران رفته و آن‌ها را در قالب‌های سمّی گوناگونی از جمله مادر کنترل‌گر، مادر خودشیفته، مادران نیازمند به مادری، مادران همیشه گرفتار و مادران سوءاستفاده‌کننده از دختران خود تقسیم کرده است. او با این کار قصد دارد مخاطب را در جهت یافتن آسیب‌های روحی خود در اثر برخورد و تربیت چنین مادرانی کمک کند. در ادامه نیز با ارائهٔ راهکارها و راه‌حل‌های عملی مناسب، مخاطبان را در جهت بازیابی سلامت روان و اعتمادبه‌نفسشان یاری می‌کند. این روان‌درمانگر با زبانی روان و صمیمی، همۀ آنچه را که باید برای ترمیم زخم‌های قدیمی روحتان بدانید، در کتاب مادران سمی و راهنمای شفابخش برای دختران گنجانده است.

خواندن کتاب مادران سمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر از آن دسته افرادی هستید که کودکی خود را با مادری گذرانده‌اید که رفتارهای ناسالم و غلطی داشته یا موجب آزار روحی شما بوده است، این کتاب می‌تواند مانند مرهمی بر زخم‌های شما باشد.کتاب مادران سمی همچنین برای کسانی که تصمیم دارند مادر شوند یا به تازگی مادر شده‌اند کمک کننده است.

بخشی از کتاب مادران سمی

«اگر مادرتان دربرابر تغییرات شما مقاومت یا تظاهر کند که مایل به دیدن شما نیست، یک راه برای اینکه رابطه‌تان را با او حفظ کنید بی‌آنکه اذیت شوید، داشتن رابطه‌ای است که من آن را «مهمانی به‌صرف چای» می‌نامم، یعنی رابطه‌ای کاملاً سطحی، به این معنی که شما درباره‌ی موارد شخصی یا هر موضوعی که می‌دانید فرصتی به دست مادرتان می‌دهد تا شما را ناراحت یا تحقیر کند، با او صحبت نمی‌کنید و بدین‌ترتیب خود را از آسیب در امان می‌دارید.

این روشی است که بسیاری از دختران برمی گزینند چرا که به آنها امکان حفظ رابطه‌ای کم‌دردسر را می‌دهد. گاهی دختران نتیجه می‌گیرند که رابطه‌ای سطحی و محترمانه بهتر از این است که هیچ رابطه‌ای در کار نباشد.

ژانت که مادرش گاه‌وبی‌گاه از حرفه‌ی هنرپیشگی تازه جوانه‌زده‌ی او حمایت می‌کرد ولی از طرف دیگر با انتقاد و رقابت با او به اعتمادبه‌نفسش آسیب می‌رساند، و به‌گونه‌ای منفی‌گرایانه او را با زنان موفق مقایسه می‌کرد، به‌شدت تلاش می‌کرد تا با «مادری خوب» که گه‌گاه پدیدار می‌شد، ارتباط برقرار کند (در فصل مربوط به مادران خودشیفته درباره‌ی ژانت صحبت کردیم.) ولی هیچ میزانی از تعیین حدومرز بین او مادرش قادر به کنترل عیب‌جویی‌های او و حس رقابتش نبود.

ژانت می‌گفت: «اوضاع قدری بهتر شده. اما حدس می‌زنم مامان همیشه همان مامان است. او همیشه زبان برانش را آماده دارد، و من هرگز نمی‌دانم چه زمان آن را به من فرو خواهد کرد. وقتی به او می‌گویم دیگر حاضر نیستم انتقاداتش را بپذیرم، به من نگاهی می‌اندازد، سرش را تکانی می‌دهد و می‌گوید که می‌فهمد، و دوباره سرش را پایین می‌اندازد و باز همان رفتارها را می‌کند. وقتی یک عکس زیبا از فیلمبرداری آخرم به او نشان می‌دهم، تنها چیزی که می‌تواند بگوید این است عکس خوبی است ولی اگر رنگ موهایت روشن‌تر بود بهتر می‌شد. گویی زبانش تیغ شمشیر است و من خیال نمی‌کنم که هرگز عوض شود. می‌دانم می‌خواهی بگویی از او فاصله بگیرم، اما واقعا آمادگی ندارم که او را از زندگی‌ام بیرون کنم. هرچه باشد مادرم است و من خیلی خاطرات خوبی با او داشته‌ام. اگر دلش بخواهد می‌تواند خیلی هم خوب برخورد کند.» ...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۱۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۹۱۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان