دانلود و خرید کتاب هوش هیجانی رحیم دلائی میلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش هیجانی اثر رحیم دلائی میلان

کتاب هوش هیجانی

معرفی کتاب هوش هیجانی

کتاب الکترونیکی هوش هیجانی نوشتۀ رحیم دلائی میلان و نائب دلائی میلان است و انتشارات خط آخر آن را منتشر کرده است. کتاب هوش هیجانی به بررسی این مفهوم و ارتباط آن با پرخاشگری و سازگاری در نوجوانان می‌پردازد.

درباره کتاب هوش هیجانی

هوش هیجانی مجموعۀ پیچیده‌ای از مهارت‌هاست و توسعه آن نیازمند زمان است. در توسعۀ هوش هیجانی هفت عاملِ سنجش میزان آمادگی، ایجاد انگیزه، انجام‌دادن تغییرات جهت‌دار، تعیین اهداف قابل حصول، ترغیب اقدامات عملی، ایجاد حمایت، تهیه الگوها و مدل‌ها، اثرگذار هستند. هوش هیجانی توانایی شناخت احساسات خود و دیگران برای ایجاد انگیزه در خودمان و مدیریت احساسات خودمان و ارتباطاتمان است. بر اساس بسیاری از تحقیقات، رابطه معنی‌داری بین هوش هیجانی و متغیرهای زیادی از جمله پرخاشگری و سازگاری به‌دست‌آمده است. پرخاشگری، عبارت است از رفتاری که هدف آن صدمه‌زدن به خود یا دیگران باشد. در انسان‌ها پرخاشگری زمانی رخ می‌دهد که تعادل بین تکانه و کنترل درونی برهم بخورد. سازگاری یک مفهوم عام است و به همه راهبردهایی که فرد برای اداره‌کردن موقعیت‌های استرس‌زای زندگی به کار می‌برد گفته می‌شود. افرادی که در مدیریت‌کردن حالت‌های هیجانی خود و دیگران ناتوان هستند، مهارت‌های اجتماعی و حمایتی کمتری دارند. در این کتاب با مفهوم هوش هیجانی آشنا می‌شویم و این عامل را در رشد نوجوانان بررسی می‌کنیم.

کتاب هوش هیجانی شامل پنج فصل می‌شود: هوش، هوش هیجانی، پرخاشگری باهوش هیجانی، بررسی ارتباط هوش هیجانی با پرخاشگری و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان، بررسی تحقیقی هوش هیجانی و سازگاری فردی_اجتماعی.

خواندن کتاب هوش هیجانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به والدین و افرادی که با کودکان و نوجوانان ارتباط دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هوش هیجانی   

«متخصصان معتقدند همه چیز، از فناوری گرفته تا عادات غذایی و شیوه زندگی، بر عملکرد مغز ما تأثیر می‌گذارد و عادت‌های نادرست باعث افت کارایی ذهن و توانایی فکرکردن می‌شود. اخیراً، نتایج بررسی محققان کانادایی نشان داده است که مصرف میزان زیاد چربی‌های اشباع، تأثیر زیادی روی عملکرد مغز می‌گذارد و حتی به اعتیاد منجر می‌شود. از سال۱۳۹۰ به علت شرایط بهتر زندگی، بهبود تغذیه و تحصیلات، «آی کیو» افراد در سراسر جهان بهتر شد. اما اکنون محققان ادعا می‌کنند که در سال‌های گذشته میزان بهره هوشی افراد کاهش پیدا کرده و از طرفی طی ۵۰ سال اخیر هوش اجتماعی هم افت پیدا کرده است. محققان تأکید می‌کنند علاوه بر یاد گرفتن مهارت‌های جدید، موارد دیگری نیز برای حفظ آی کیو لازم است. در ادامه، به کارها و عاداتی که باعث کاهش بهره هوشی می‌شوند، می‌پردازیم...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان