دانلود و خرید کتاب قانون کار جمهوری اسلامی ایران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قانون کار جمهوری اسلامی ایران اثر زهرا عسگری

کتاب قانون کار جمهوری اسلامی ایران

گردآورنده:زهرا عسگری
انتشارات:انتشارات گابه
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قانون کار جمهوری اسلامی ایران

کتاب قانون کار جمهوری اسلامی ایران (همراه با آخرین تغییرات) نوشتهٔ زهرا عسگری است. انتشارات گابه این کتاب قانون را منتشر کرده است.

درباره کتاب قانون کار جمهوری اسلامی ایران

توانمندی، لازمهٔ موفقیت و آموختن، مقدمهٔ توانمندسازی است. کتاب قانون کار جمهوری اسلامی ایران (همراه با آخرین تغییرات) که ۱۲ فصل دارد، قانون کار جمهوری اسلامی ایران را که مصوب ۲۹ آبان ۱۳۶۹ بوده، ارائه کرده است. زهرا عسگری (مدرس و مدیر آموزش) توضیح داده است که دانستن قوانین و مقررات، از دیرباز نیاز اعضای هر جامعه بوده و اهمیت دانستن قوانین را دامنهٔ شمول هر قانون تعیین کرده است. قانون کار و تأمین اجتماعی، عام‌ترین قانون کشور پس از قانون اساسی است و آشنایی با این قانون و مقررات مربوطه، نیاز اساسی هر فردی از اجتماع که وارد سن اشتغال می شود، محسوب شده است. این نویسنده، مطالعهٔ کتاب حاضر را به تمام زنان و مردان و جوانان و کارآفرینان و کارآموزان و کارگران و کارفرمایان توصیه کرده و پیشنهاد کرده است که خود را با دانستن قوانین و مقررات حوزهٔ کسب‌وکار توانمند کنیم؛ زیرا توانمندی، لازمهٔ موفقیت و آموختن، مقدمهٔ توانمندسازی است.

خواندن کتاب قانون کار جمهوری اسلامی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ قانون کار جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قانون کار جمهوری اسلامی ایران

«ماده ۱۶۷- در وزارت کار و امور اجتماعی شورایی بنام شورایعالی کار تشکیل می‌شود وظیفه شورا انجام کلیه تکالیفی است که به موجب این قانون و سایر قوانین مربوطه به عهده آن واگذار شده است. اعضای شورا عبارتند از:

الف - وزیر کار و امور اجتماعی، که ریاست شورا را بعهده خواهد داشت.

ب - دو نفر از افراد بصیر و مطلع در مسائل اجتماعی و اقتصادی به پیشنهاد وزیر کار و امور اجتماعی و تصویب هیأت وزیران که یک نفر از آنان از اعضای شورایعالی صنایع انتخاب خواهد شد.

ج - سه نفر از نمایندگان کارفرمایان (یک نفر از بخش کشاورزی) به انتخاب کارفرمایان.

د - سه نفر از نمایندگان کارگران (یک نفر از بخش کشاورزی) به انتخاب کانون عالی شوراهای اسلامی کار. شورای عالی کار، از افراد فوق تشکیل که به استثناء وزیر کار و امور اجتماعی، بقیه اعضاء آن برای مدت دو سال تعیین و انتخاب میگردند و انتخاب مجدد آنان بلامانع است.

تبصره - هر یک از اعضاء شرکت کننده در جلسه دارای یک رای خواهند بود.

ماده ۱۶۸- شورایعالی کار هر ماه حداقل یک بار تشکیل جلسه می‌دهد. در صورت ضرورت، جلسات فوق العاده به دعوت رئیس و یا تقاضای سه نفر از اعضای شورا تشکیل می‌شود جلسات شورا با حضور هفت نفر از اعضاء رسمیت می‌یابد و تصمیمات آن با اکثریت آراء معتبر خواهد بود.

ماده ۱۶۹- شورایعالی کار دارای یک دبیرخانه دائمی است کارشناسان مسائل کارگری و اقتصادی و اجتماعی و فنی دبیرخانه، مطالعات مربوط به روابط و شرایط کار و دیگر اطلاعات مورد نیاز را تهیه و در اختیار شورایعالی کار قرار می دهند.

تبصره- محل دبیرخانه شورایعالی کار در وزارت کار و امور اجتماعی است مسئول دبیرخانه به پیشنهاد وزیر کار و امور اجتماعی و تصویب شورایعالی کار انتخاب می‌شود. که به عنوان دبیر شورا، بدون حق رای، در جلسات شورایعالی کار شرکت خواهد کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۴۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان