دانلود و خرید کتاب فراز و فرود ملت‌ها منسر اولسون ترجمه جعفر خیرخواهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فراز و فرود ملت‌ها اثر منسر اولسون

کتاب فراز و فرود ملت‌ها

معرفی کتاب فراز و فرود ملت‌ها

کتاب الکترونیکی «فراز و فرود ملت‌ها» نوشتهٔ منسر اولسون با ترجمهٔ جعفر خیرخواهان و محمد فاضلی در انتشارات روزنه چاپ شده است. کتاب فراز و فرود ملت‌ها که منسر اولسون، اقتصاددان و عالم علوم سیاسی، نوشته است، تحلیلی از دلایل تغییر سرنوشت ملت‌ها ارائه می‌دهد. رشد اقتصادی، رکود تورمی و تصلب‌های اجتماعی از موضوعاتی است که در این اثر بررسی می‌شوند.

​درباره کتاب فراز و فرود ملت‌ها

فراز و فرود ملت‌ها به بررسی تأثیرات سیاسی و اقتصادی که بر رشد کشورها تأثیر می‌گذارد می‌پردازد. اولسون در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه به مرور زمان در جوامع، گروه‌هایی با منافع ویژه شکل می‌گیرند و چگونه این گروه‌ها می‌توانند اقتصادها را به سمت رکود یا پیشرفت سوق دهند. کتاب با‌توجه‌به مسائل کنونی مانند بحران‌های مسکن، انرژی پاک، مراقبت‌های بهداشتی و حمل‌ونقل، بسیار مرتبط و ضروری توصیف شده است. این اثر بررسی می‌کند چگونه اقتصادها با گذر زمان کمتر انعطاف‌پذیر و پویا می‌شوند و در مسیرشان با مشکلاتی مانند کاهش رشد بهره‌وری، افزایش نابرابری‌ها و بی‌ثباتی سیاسی روبه‌رو هستند. دلایل پیچیدگی‌های اقتصادی و تأثیر آن‌ها بر زندگی روزمره در این اثر با زبانی روان تشریح شده‌اند.

کتاب فراز و فرود ملت‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان و پژوهشگران و دوستداران اقتصاد، علوم سیاسی و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فراز و فرود ملت‌ها

«تاریخ اقتصادی قرن اخیر و به‌ویژه سال‌های پس از جنگ جهانی دوم نمونه‌های خاص خود را از فراز و فرود ارائه می‌کند. این نمونه‌ها با آنکه به اندازهٔ داستان بعضی تمدن‌های باستانی اغراق‌آمیز نیستند، کمتر از آنها رمز و راز ندارند و احتمالاً فراز و فرودهای‌شان سریع‌تر است. در پایان جنگ جهانی دوم اقتصاد دو کشور آلمان و ژاپن ویران شده بود و تحلیلگران گرایش‌های فکری و ملیت‌های مختلف از خود می‌پرسیدند آیا جوامع مزبور پس از آن شکست خفت‌بار خواهند توانست حداقل ملزومات ضروری برای ادامهٔ بقای‌شان را فراهم آورند؟ آن گونه که همه می‌دانند اقتصاد این دو کشور «معجزه‌هائی» را تجربه کرد و آنان اینک از جمله شکوفاترین جوامع جهان تلقی می‌شوند. آنها در خلال از نو ساختن کارخانه‌های‌شان و بازیابی سطح درآمد پیش از جنگ نه فقط رشدی چشمگیر کردند، که با سرعتی حتی بیشتر از پیش سطوح قبلی درآمد را پشت سر گذاشتند. مشکلی که ما به صورت ناهنجار ولی معنادار نامش را رکود تورمی، یا تورم ترکیب‌یافته با سطوح نامعمول بیکاری گذاشتیم، در مجموع برای آلمان و ژاپن کمتر از اغلب اقتصادهای پیشرفته جدی بود.

قرن اخیر [بیستم] شواهدی قابل‌ملاحظه از فرود نسبی نیز ارائه می‌کند. بارزترین مثال بریتانیای کبیر است. در میان دموکراسی‌های توسعه‌یافته این کشور از جنگ جهانی دوم به بعد یکی از کُندترین نرخ‌های رشد را به ثبت رساند. در واقع از دو دههٔ آخر قرن نوزدهم به این طرف، نرخ رشد بریتانیا از اکثر کشورهای توسعه‌یافته کمتر بود. درآمد سرانهٔ این کشور اکنون کاملاً پائین‌تر از اغلب کشورهای اروپای غربی است. همچنین در دههٔ گذشته بریتانیا نسبت به کشورهای قابل مقایسه مانند آلمان و ژاپن لااقل افزایش بیشتری را به لحاظ تورم و بیکاری متحمل شده است. رشد پائین و دیگر معضلات اقتصادی بریتانیا بسیاری را واداشته است تا از «بیماری بریتانیائی» سخن بگویند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان