دانلود و خرید کتاب اینشتین عاشق: عاشقانه‌ای علمی دنیس اوربای ترجمه فیروزه مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اینشتین عاشق: عاشقانه‌ای علمی اثر دنیس اوربای

کتاب اینشتین عاشق: عاشقانه‌ای علمی

معرفی کتاب اینشتین عاشق: عاشقانه‌ای علمی

«اینشتین عاشق: عاشقانه‌ای علمی» نوشته دنیس اُوربای(-۱۹۴۴) نویسنده کتاب‌های علمی به ویژه در زمینه فیزیک و کیهان‌شناسی است. این کتاب برخلاف دیگر کتاب‌هایی که به مطرح‌ترین فیزیکدان عضر، آلبریت اینشتین می‌پردازد، تلاش کرده تا با نگاهی جدید، رخدادهای جوانی انیشتین را به تصویر بکشد. جوانی که تصمیم‌هایش او را گام به گام به سمت جهانی شدن نزدیک کرده است.

این کتاب روایت عشقی است که اینشتین به معشوقه‌اش میلوا داشته است و ماجرای رخدادها و فراز و نشیب این رابطه عاشقانه است. داستانی که وجوه فردی شخصیتی علمی را پررنگ می‌کند و او را از یک اسطوره بدل به انسانی عاطفی، پراحساس و با اشتباه می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

تمام درخواست‌های ملتمسانه آلبرت برای کار به ندرت حتی کتبأ رد شده بود، و کم کم حدس می‌زد وبر دورادور در کار او کارشکنی می‌کند. وبر، به عنوان استاد اصلی اینشتین در پلی‌تکنیک، مسئول درخواست توصیه‌نامه‌ها برای کارفرمایان احتمالی بود، و آلبرت به این نتیجه رسید که پاسخ درخواست‌های ارسالی او احتمالاً منفی بوده است. میلوا اصرار می‌کرد در مقابل وبر بایستد، و وقتی متوجه شد احراز پست در گوتینگن هم نامعلوم است، آلبرت به او گفت که خود مستقیماً به وبر نامه نوشته تا او بداند که نمی‌تواند به بدگویی پشت سر آلبرت ادامه دهد. اگر این پیام حقیقتاً ارسال هم شده باشد، هرگز پیدا نشد. گوتینگن ریکه، طی نامه‌ای درخواست او را رد کرد.

آلبرت باردیگر، به این بهانه که نشانی‌اش را درنامهٔ قبلی قید نکرده است، به اوستوالت نامه نوشت، ولی در این مقطع دیگر آماده بود از فکر یافتن یک پست دانشگاهی در منطقهٔ آلمانی زبان اروپا به کلی دست بکشد.

نظرات کاربران

سپیده
۱۳۹۷/۰۵/۲۰

✏🖊✏جملاتی منسوب به آلبرت اینشتین؛Albert Enistein ✏🖊✏ ✏🖊- انسان های ضعیف، انتقام می گیرند انسان های قوی، می بخشند و انسان های باهوش، نادیده می گیرند. ✏🖊- عشق مانند ساعت شنی می ماند! همزمان که قلب را پر می کند، مغز را خالی

- بیشتر
k.t
۱۳۹۷/۰۵/۰۴

اینشتین :"به طرزی هولناک روشن است که تکنولوژی ما از انسانیت ما فراتر رفته است." تازه اینو در دهه ۱۹۴۰ گفته و الان خطر میکروب های زیست مهندسی شده و یا نانوبوت هایی که دور نیست شاید ساختنشون .... کاش در کنار

- بیشتر
mahdi.asg
۱۳۹۶/۰۳/۰۸

هرکی به زندگی اینشتین علاقه داره یه سریالی هس به اسم genius از شبکه national Geo graphic داره پخش میشه درمورد این بزرگوار.تموم سایتای ایرانی دارنش و بسیار جذابه و فلن ۶ قسمتش پخش شده.

plato
۱۳۹۷/۰۵/۲۰

دوسداشتم☺

_BARDIA_
۱۳۹۸/۰۳/۰۷

انیشتین که به میلوا خیانت کردددد😐

@then@
۱۳۹۷/۰۵/۰۷

فکر میکنم کتاب خوبی باشه "یک عاشقانه ی علمی!"❤

محمد جعفری
۱۳۹۶/۰۴/۰۲

خوبه

AMiR
۱۳۹۶/۰۳/۰۹

عالیه...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۵)
حتی در خنده دارترین شرایط هم خونسردی خود را حفظ می‌کرد
plato
«شیطان برای دست‌های بیکار کار می‌آفریند»
plato
گویی روح بی‌قراری است که تمام جهان را در خود یدک می‌کشد.
plato
پسربچه‌ای که می‌رفت تا نظم پنهان در پس هرج و مرج واقعی را ادراک کند، بیشتر به اسطوره می‌ماند
plato
شکایت داشت که اینجا چیزی جز سازگاه حفظیات طوطی‌واری نیست.
plato
آلبرت در پنج سالگی فراگیری ویولون را آغاز کرد. ولی در نهایت یک صندلی به طرف بانوی استاد موسیقی خود پرتاب و او را از خانه بیرون کرد.
plato
ولی قلب هیچ حفاظی ندارد.
plato
باید زوج جذّابی بوده باشند، اینشتین با آن چشمان سیاه و براق، کرک‌های انبوه پشت لب بالا، و جثهٔ کوتاه و پهن، اما مصمم که مغرورانه قدم برمی‌داشت، و میلوا که سراسر گونه و چشم بود، و در کنار او بسان پرندهٔ کوچک و سمجی، چسبیده به او راه می‌رفت، و هردو بی‌وقفه در مورد اتم‌ها و انتقال حرارت، الکتریسیته، امواج نور، خداوند، و اتری که همه جا را فراگرفته است وراجی می‌کردند.
plato
«پراگ شگفت‌انگیز است، چنان زیباست که به تنهایی هم ارزش سفر دارد.»
پویا پانا
آلبرت اینشتین در سراسر زندگی خویش مایهٔ دردسر زن‌ها بود.
plato

حجم

۹۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰۲ صفحه

حجم

۹۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰۲ صفحه

قیمت:
۱۱۲,۰۰۰
تومان