دانلود و خرید کتاب پژوهش هنر و هنر پژوهش مهران هوشیار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پژوهش هنر و هنر پژوهش اثر مهران هوشیار

کتاب پژوهش هنر و هنر پژوهش

انتشارات:دانشگاه سوره
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پژوهش هنر و هنر پژوهش

کتاب الکترونیکی پژوهش هنر و هنر پژوهش نوشتۀ مهران هوشیار است و انتشارات دانشگاه سوره آن را منتشر کرده است. کتاب پژوهش هنر و هنر پژوهش، راهنمائی است برای پژوهشگران هنر که به‌صورت جزئی مسئله پژوهش را بررسی و مراحل مختلف آن را شرح داده است.

درباره کتاب پژوهش هنر و هنر پژوهش

رسالت و هدف غایی از شکل‌گیری نظام‌های تربیتی، آموزشی و دانشگاهی در تمامی دنیا، ارتقای آگاهی، شناخت و در نگاهی جامع افزودن به شعور اجتماعی در تمامی سطوح است. این امر محقق نخواهد شد، مگر با تقویت توان پژوهشگری و کسب مهارت روش تحقیق. امکانی که درنهایت ذات دانش را متجلی کرده و بر این مهم تأکید می‌کند که پژوهش حقیقت‌دانش است. در کتاب پژوهش هنر و هنر پژوهش کتاب تلاش شده تا ضمن پافشاری مجدد بر این باور غیرقابل‌انکار در دیباچه، پس از مرور تعاریف و تاریخ شکل‌گیری نخستین نظام‌های آموزشی در فرهنگ و تمدن ایران و جهان، ویژگی‌ها و مقتضیات پژوهش در محیط‌های دانشگاهی و از آن میان برای مخاطبان و دانشجویان رشته‌های هنر مقاطع تحصیلات تکمیلی، در قالب و ساختاری منسجم تدوین شود. لازم است تا به این نکته نیز اشاره شود که روش پژوهش هنر، بخشی جدایی‌ناپذیر از جمیع روش‌های متنوع و متعدد پژوهش در علوم‌انسانی و اجتماعی بوده و گستردگی این قواعد و اصول علمی بر اهمیت و البته دشواری این امر نزد دانشجویان و هنرجویان می‌افزاید که نیازمند مساعی و ممارست بیشتر از سوی مدرسان روش تحقیق و هنرجویان باانگیزه و هدفمند است.

به این منظور کتاب پژوهش هنر و هنر پژوهش ، در چهارفصل تدوین شده است که ضمن ارائه مفاهیمی مستقل هدفی مشترک را نیز در تداوم یکدیگر پی می‌گیرند: فصل اول به دلیل ارزش و اهمیت علم و دانش در روند شکل‌گیری تاریخ و سعادت بشری به جست‌وجوی جایگاه و معنای آموزش‌وپرورش پرداخته و در آن میان به نحوی مختصر تاریخ شکل‌گیری اولین نظام‌های تعلیم‌وتربیت، آموزش‌وپرورش به به‌خصوص در ایران پیش از اسلام بررسی شده است. فصل دوم به معرفی اصول اولیه، مبانی، پارادایم‌های فکری و انواع روش‌های پژوهش در حوزۀ علوم‌انسانی پرداخته و از مثال‌ها و نمونه‌هایی آشنا از میان پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و مقاله‌های علمی و تخصصی نشریات هنری معتبر و دانشگاهی استفاده شده است. فصل سوم: در این فصل که مهم‌ترین بخش از کتاب است، روش تحقیق و انواع شیوه‌ها و ابزارهای گردآوری اطلاعات پژوهش، معرفی شده و در ادامه برای درک بهتر روند تحلیل محتوای یک تحقیق دانشگاهی، مراحل علمی آن معرفی شده و با مثال‌هایی واضح بررسی و نقد شده‌اند. فصل چهارم: در فصل انتهایی کتاب، شیوه‌ها و اصول نگارش مربوط به گزارش‌نویسی، مقاله‌نویسی، تنظیم طرح‌نامه و شیوۀ تدوین پایان‌نامه به‌خصوص برای مقاطع کارشناسی‌ارشد رشتۀ هنر ذکر شده است.

خواندن کتاب پژوهش هنر و هنر پژوهش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای پژوهشگران، مخصوصاً در زمینۀ هنر، مناسب است.

بخشی از کتاب پژوهش هنر و هنر پژوهش

«و اما هنر که دنیایی به گستردگی تمامی تاریخ علم و فلسفۀ انسانی را در خود دارد، ودیعه‌ای است الهی که با دیگر رویکردهای طبیعی، مادی و انسانی که تاکنون بشر به آنها پرداخته تفاوتی بنیادی دارد. هنر اگرچه همچون علم، فلسفه و عرفان، راهی برای دستیابی به حقیقت است امّا بنا بر دلایلی که در فصل‌های آتی بیشتر به آن خواهیم پرداخت از ارزش و اهمیت والاتری نسبت به دیگر روش‌ها و شیوه‌ها برخوردار بوده و به تغبیر بسیاری از عرفا، حکما و فلاسفۀ شرق و غرب تجانس و نزدیکی ذاتی آن با حقیقت مطلق جنبه‌ای است که روحی معنوی و ساختاری ماورائی به آن بخشیده است. این هنرمند است که می‌کوشد اشیاء را چنان بازنماید که نسبت آنها را با خداوند، یا مبدأشان، بیشتر بیان کند و بدین سان هنر یکسره به کمال می‌گراید، کمالی که در آن عناصر تصویری و عناصر صوری نه‌فقط با یکدیگر ائتلاف و سازش می‌یابند، بلکه سراسر عین هم می‌شوند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۲ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان