دانلود و خرید کتاب جانوران پلید رولد دال ترجمه محبوبه نجف خانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جانوران پلید اثر رولد دال

کتاب جانوران پلید

نویسنده:رولد دال
انتشارات:نشر افق
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جانوران پلید

کتاب جانوران پلید به‌قلم رولد دال و ترجمهٔ محبوبه نجف خانی را نشر افق منتشر کرده است. این کتاب مجموعه‌ای است از شعرهای کودکانه در وصف حیوانات به‌همراه تصویرسازی‌های بامزه.

درباره کتاب جانوران پلید

یکی از علایق اکثر کودکان شناخت انواع حیوانات است. کنجکاوی‌های کودکی، سؤالات بسیاری را در ذهن کودک بر‌می‌انگیزد و بهترین راه برای پاسخ دادن به این سؤالات، توسل به زبان کودکی و شعرهای لطیف و خوش‌آهنگ و موزون است. کتاب جانوران پلید مجموعه‌ای است از سروده‌های رولد دال با ترجمهٔ محبوبه نجف خانی که به همت شهرام رجب‌زاده به صورت منظوم بازگردانده شده است. کتابی که می‌تواند در گروه همسالان خوانده شود و لحظاتی مفرح توأم با یادگیری دل‌چسب و لذت‌بخش برای کودک فراهم کند

خواندن کتاب جانوران پلید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کودکان علاقه‌مند به حیوانات از خواندن این کتاب با همراهی والدین و معلمان خود لذت خواهند برد.

درباره رولد دال

رولد دال در ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶ به دنیا آمد و در ۲۳ نوامبر ۱۹۹۰ درگذشت. او داستان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی بود. اوج شکوفایی رولد دال به‌عنوان نویسندهٔ کودکان و بزرگ‌سالان در دهۀ ۱۹۴۰ میلادی بوده است. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «غول بزرگ مهربان»، «چارلی و کارخانۀ شکلات‌سازی»، «جیمز و هلوی غول‌پیکر»، «ماتیلدا» و... اشاره کرد. رولد دال از مشهورترین نویسندگان کتاب کودک است. کتاب‌های او سال‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌های کتاب کودکان بوده است. او نویسنده‌ای ماهر است، با دنیای کودکان به‌خوبی آشناست و ذهنیات و تخیلات آن‌ها را می‌شناسد. جذابیت رمز و رازآلود کتاب‌های دال و کلام طنزآلود او همواره مورد علاقۀ کودکان بوده است. قهرمان‌های داستان‌های دال، کودکانی جسور و شجاع هستند که در زنجیرۀ اتفاقاتی هیجان‌انگیز افتاده و سرانجام بر بدی‌ها پیروز می‌شوند. موضوعات داستان‌های او گاهی بسیار ساده و روزمره و گاه کاملاً تخیلی و عجیب‌غریب است. از درون‌مایه‌های موجود در آثار این نویسندۀ بریتانیایی می‌توان به برابری، نوع دوستی، طبیعت‌دوستی، جسارت، شجاعت و… اشاره کرد. از بسیاری از داستان‌های رولد دال برای تولید فیلم‌های سینمایی، برداشت و اقتباس شده است. برای نمونه می‌توان به فیلم چارلی و کارخانهٔ شکلات سازی ساختۀ تیم برتون با بازی جانی دپ اشاره کرد. «گاهی هرگز: قصه‌ای برای سوپرمن» (۱۹۴۸) و «عمو اسوالد من» (۱۹۸۰) از داستان‌هایی هستند که رولد دال برای بزرگ‌سالان نوشته است. او همچنین به نگارش نمایشنامه، فیلم‌نامه، شعر و آثار غیرداستانی هم پرداخته است. رولد دال در جایی می‌گوید: «اگر می‌خواهید دنیا را از دریچۀ چشمان کودکان بنگرید، چهاردست‌وپا روی زمین زانو بزنید و به بزرگ‌سالانی که به شما امرونهی می‌کنند، خیره شوید.»

بخشی از کتاب جانوران پلید

«تمساح

یادت باشه که توی پلیدی

میون صدها هزار حیوون

نمی‌رسه هیچ‌کسی به پای

کراکی ـ تمساح درب‌وداغون ـ

دلش می‌خواد هرجوری که باشه

روزای شنبه برای ناهار

قرچ قرچ خرد کنه با فکش

سه جفت از اون بچه‌های آبدار

می‌دونی کیفش چه وقت کوکه؟

یا کی می‌شه روز شنبه بهتر؟

 همین که توی ناهار شنبه

سه تا پسر باشه و سه دختر

میاره بعدش یه ظرف خردل

(که مزهٔ تند اون باحاله)

یه عالمه خردل حسابی رو هیکل هر پسر می‌ماله

ولی می‌دونه که طعم خردل

با دخترا خیلی جفت‌وجور نیست

موهای فردار، موهای بافته

مناسب طعم تند و شور نیست

می‌دونی کی دخترا می‌گیرن

یه طعم عالی، یه طعم کامل؟»

 

معرفی نویسنده
عکس رولد دال
رولد دال

رولد دال رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر و خلبان جنگنده‌ی بریتانیایی است. شهرت او بیشتر از کتاب‌هایی حاصل شد که برای کودکان و نوجوانان نوشت؛ او را یکی از بزرگترین نویسندگان کودک در قرن بیستم خوانده‌اند. دال سابقه‌ی حضور در جنگ دوم جهانی به عنوان خلبان نظامی و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان