دانلود و خرید کتاب ۱۰۰ راز شاد زیستن دیوید نیون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰۰ راز شاد زیستن اثر دیوید نیون

کتاب ۱۰۰ راز شاد زیستن

معرفی کتاب ۱۰۰ راز شاد زیستن

«۱۰۰ راز شاد زیستن» نوشته دیوید نیون(-۱۹۷۱) جامعه‌شناس، روانکاو و روان‌شناس است. نیون مجموعه کتاب‌هایی با عنوان «۱۰۰ راز ساده» دارد که در آن‌ها روش‌های موفقیت، شادی و سلامتی را بیان می‌کند. کتاب حاضر نمونه‌ای از این مجموعه است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: اگر می‌خواهید بدانید آیا فردی، احساس شادی می‌کند یا خیر، از او در مورد حساب بانکی‌اش سؤال نکنید؛ در مورد حقوقش نیز چیزی نپرسید. بلکه از او درباره دوستانش سؤال کنید. دو مشاور مالی به مدت ۱۰ سال بود که با یکدیگر همکاری می‌کردند و تمام دارایی خود را در این کار سرمایه‌گذاری کرده بودند. اما، سرمایه آنها به میزان کافی نبود و مدت زیادی نگذشته بود که اوضاع آنها به هم ریخت و تمام دارایی‌شان را از دست دادند. زمانی که آنها سعی می‌کردند این ورشکستگی را جبران کنند، هر کدام به تنهایی بر روی باز پس گرفتن سرمایهٔ خود تأکید داشتند در نهایت این مسئله منجر به قطع دوستی‌شان شد. هر یک از آنها دیگری را، در ضرری که متحمل شده بودند مقصر می‌دانست. بعد از گذشت ۱۰ سال کدورت و جدایی، سرانجام یک بار همدیگر را به صرف شام دعوت کردند و پس از صحبت با هم پذیرفتند که این ضرر متعلق به هر دوی آنها بوده و اگر هم خطا و اشتباهی نیز منجر به این مسئله شده، هر دو به یک اندازه در آن مقصر بوده‌اند و چیزی که مهم است پول نیست بلکه دوستی میان آن دو نفراست. یکی از آن دوست چنین گفت: "پول مانند دستکش است در حالی که دوستی خود دست است. دستکش سودمند و مفید است اما دست جزئی از وجود انسان است. "

نظرات کاربران

reyhane
۱۳۹۹/۰۱/۲۸

برای من کتاب خوبی بود. شاید جالب ترین مورد درباره این کتاب، همون 100 نکته و توضیح های کوتاه بود. مثل تلنگرهایی که آدم رو بیدار میکنه. نویسنده کتاب هم آدم شناخته شده ای هست که حرف هاش ارزش زمان

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
مطالعه می‌تواند قدرت تخیل انسان را تقویت کند و افکار مثبت را در ذهن ایجاد نماید. افراد اهل مطالعه به میزان ۸٪ بیش از سایر افراد از روزی که سپری کرده‌اند احساس رضایت وشادمانی می‌کنند.
🪆 Maze
ما اعتقاد داریم که انسانهای شاد و غمگین از بدو تولد این گونه بوده‌اند. اما حقیقت این است که خود افراد کارهایی را انجام می‌دهند که موقعیت روحی و روانی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این تعیین کننده است. زمانی که انسان‌های شاد، به روی خوشی‌ها و شادی‌ها آغوش باز می‌کنند انسان‌های غمگین و ناراحت خود را با انجام دادن کارهایی که ناراحتشان می‌کند مشغول می‌کنند.
مادربزرگ علی💝
هرگز رؤیای ثروتمندترین فرد دنیا بودن یا داشتن بهترین خانواده دنیا را در سر نپرورانید. واقع گرا باشید و بدانید که ایده‌آل بودن همه چیز ممکن نیست. شما می‌توانید سعی کنید کارتان را به خوبی انجام دهید.
احسان رضاپور
به گفته یکی از روان شناسان: "تلویزیون وقت ما را می‌دزدد واین زمان دزدیده شده را به ما پس نمی‌دهد. " تلویزیون را تنها به این دلیل که در مقابل و روبروی شما قرار گرفته روشن نکنید. زمانی به تماشای تلویزیون بپردازید که برنامه مورد نظرتان را نشان می‌دهد. اوقات فراغت خود را که به راحتی برایتان پیش نمی‌آید به گذراندن با خانواده و دوستانتان اختصاص دهید. بدون وجود تلویزیون خودتان را با انجام دادن کارهای دیگر که نیاز به تحرک بیشتری دارد و نیز شما را بیشتر سرگرم خواهد کرد، مشغول نمایید.
Somayeh
لاستیک‌های ماشین شما باید به شکل صحیحی در جای خود قرار بگیرند و اگر نه افراد سمت راست با افراد سمت چپ در جهت‌های متفاوتی قرار می‌گیرند و ماشینتان حرکت نخواهد کرد. اهداف و خواسته های شما این گونه‌اند. آنها نیز باید هم جهت باشند. اگر اهداف و خواسته‌های شما باهم درگیر شوند و در تضاد با یکدیگر باشند، زندگیتان تحت تأثیر این مسئله قرار می‌گیرد و اهدافتان پیش نخواهد رفت.
Somayeh
بدون هیچ شرطی خودتان را باور کنید حساب بانکی، محل زندگی یا شغل شما معیاری برای ارزشیابی شما نیست. شما هم مثل بسیاری از انسانها دارای مجموعه‌ای از توانایی‌ها هستید و حتی ممکن است کسی باشید که درک و شناخت شما بسیارمشکل باشد
احسان رضاپور
در ابتدای کار اهدافتان را برای خودتان مشخص کنید و سپس با توجه به اهدفتان راهکار را بیابید. شاید به نظرتان عجیب و باورنکردنی باشد اما بهتر است بدانید: کودکان در این زمینه از شما موفق ترند! بچه‌های خیلی کوچک می‌دانند زمانیکه بهانه‌گیری کنند بستنی برایشان خریده خواهد شد. همچنین می‌دانند در مواقعی که هیاهو و سرو صدا به پاکنند تنبیه خواهند شد. در واقع هر راهکاری هدفی خاص را در پی خواهد داشت و بچه‌ها به قوانین تعیین شده در زندگی پی برده‌اند.
Somayeh
اولین علامت داشتن یک زندگی سالم چیست؟ داشتن یک برنامه‌ریزی صحیح وسالم در زندگی.
Somayeh

حجم

۱۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان