دانلود و خرید کتاب ایستگاه اندیشه سیدعباس حسینی باقرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایستگاه اندیشه اثر سیدعباس حسینی باقرآبادی

کتاب ایستگاه اندیشه

معرفی کتاب ایستگاه اندیشه

کتاب «ایستگاه اندیشه» نوشتۀ سیدعباس حسینی باقرآبادی است و انتشارات زائر آستانه مقدسه آن را منتشر کرده است. کتاب ایستگاه اندیشه، روایاتی از اهل‌بیت (ع) را در برمی‌گیرد. 

درباره کتاب ایستگاه اندیشه

آشنایی با معارف اهل‌بیت (ع) نه‌تنها توفیق بلکه وظیفۀ تمام مسلمانان است. سیدعباس حسینی باقرآبادی در کتاب ایستگاه اندیشه، روایات اهل‌بیت (ع) را جمع‌آوری و ترجمه کرده است تا از این طریق خوانندگان را به سمت تأمل و فکر در این روایت‌ها هدایت کند تا بتوانند معارف ناب را از زبان اهل‌بیت (ع) بیاموزند. بخش اول کتاب ایستگاه اندیشه با روایت‌هایی از پیامبر اکرم (ص) آغاز می‌شود. این روایات دربارۀ موضوعاتی مانند ارزش نماز، انصاف باخدا، اتفاق، انسان و حرص، مدیریت خشم، اقسام ظلم، امید به رحمت خدا و موضوعات دیگر است. بخش دوم کتاب مربوط به روایت‌هایی از امیرالمؤمنین علی (ع) است: ویژگی‌های نمازگزار، انسان خزانه‌دار وارثین، دعا در حال قضای حاجت، برای خودت تلاش کن، فراوانی نعمت با کثرت گناه، حریص نباش، غم و غصۀ روزی را نخور و...

بخش بعدی کتاب ایستگاه اندیشه احادیثی از امام حسن (ع) است: نفست را دریاب، کیست؛ مانند انسان؟ محبوب‌ترین بندۀ خدا، کار امروز را به فردا مسپار و مقایسۀ انسان با پرنده. چهارمین بخش کتاب روایاتی از امام حسین (ع) است: خطاب حیوانات به انسان، کجایند مالکان گذشته، در فکر احتضار و عبرت از فوت بستگان. بخش پنجم کتاب ۹ روایت از امام سجاد (ع) است، بخش ششم احادیثی از امام باقر (ع) را در برمی‌گیرد مانند ورع نتیجۀ دوری از حرام، گناه و تأخیر در استجابت دعا، وعده‌های خدا به انسان و پندهای ابوذر. بخش هفتم و هشتم شامل روایت‌هایی از امام صادق (ع) و امام رضا (ع) می‌شود و بخش انتهایی کتاب متفرقات است.

 در پشت جلد کتاب ایستگاه اندیشه آمده است که «در خلال روایات و کلمات نورانی اهل‌بیت علیهم‌السلام مواردی وجود دارد که تأمل و تفکر در آنها، آدمی را به اصالت خاکی خویش گوشزد کرده و آدمی‌زاده بودن او را تلنگر می‌زند، روایاتی که با واژه «یابن آدم» آغاز شده و پندها و موعظه‌های بسیار زیبایی را به او یادآوری می کند تا با عمل‌کردن به این نصایح، بتواند اصالت فراموش شده خود را بازیابد و به مقام قرب الهی نائل آید. این مجموعه به جمع‌آوری و ترجمه روان این روایات پرداخته و خوانندگان عزیز را به تأمل و تفکر در این روایات دعوت می‌کند.»

خواندن کتاب ایستگاه اندیشه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پژوهشگران دین اسلام و دوستداران احادیث و روایات پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۳۷,۴۵۰
تومان