دانلود و خرید کتاب تربیت بدون خشونت ژان ماری ترجمه الهام قدس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تربیت بدون خشونت اثر ژان ماری

کتاب تربیت بدون خشونت

معرفی کتاب تربیت بدون خشونت

کتاب تربیت بدون خشونت به‌قلم ژان ماری و پتیت کلر را الهام قدس ترجمه کرده و انتشارات طلایه عهده‌دار چاپ و نشر آن بوده است. این کتاب به معرفی راهکارهای کنترل و مدیریت خشم در کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

درباره کتاب تربیت بدون خشونت

خشونت و روحیهٔ تهاجمی، امروزه به‌طور وسیعی در اقشار مختلف جامعه ازجمله کودکان و نوجوانان وجود دارد و موجب مشکلات فراوانی در وضعیت تحصیلی و روابط عاطفی آن‌ها با خانواده و دوستانشان می‌شود. اگر این خشم افسارگسیخته مهار نشود، مشکلات بسیاری به بار خواهد آورد و منجر به بروز رفتارهای مجرمانه و آسیب‌زا در آینده خواهد شد. ژان ماری و پتیت کلر کوشیده‌اند تا در کتاب تربیت بدون خشونت و طی ۴ فصل به تشریح الگوهای خشونت در خانواده و مدرسه و جامعه و تحلیل آن‌ها و در نهایت ارائهٔ راهکارهایی برای برطرف کردن آن و نحوهٔ تعامل صحیح با کودک و نوجوان بپردازند.

خواندن کتاب تربیت بدون خشونت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

والدین و معلمان و هر کسی که دغدغهٔ رشد و تربیت کودکان و نوجوانان را دارد، از خواندن این کتاب سود خواهد برد. 

بخشی از کتاب تربیت بدون خشونت

«تهاجمی بودن نیرویی برای تخلیه کردن

زمانی والدین برای ابزار مشکلاتشان پیش من می‌آیند که با بچه‌هایشان دچار مشکل می‌شوند، در بیشتر موارد آن‌ها از رفتارهای تهاجمی و نامطیع بودن فرزندانشان گلایه می‌کنند. هر بار که به فرزندتان نه می‌گویید باعث عصبانیت شدید او می‌شوید. در این مدت عصبانیت او شروع به بدرفتاری می‌کند. مثلاً با پای خود نه فقط به مبل‌ها بلکه به ساق پای شما هم نیز ضربه می‌زند! ما از طرف آموزگارش دعوت شدیم و دیدیم که والدین دیگر بچه‌های کلاس از ضربه‌هایی که بچهٔ ما به فرزندانشان می‌زد شکایت داشتند. در محوطهٔ بازی هم به هر بهانه‌ای درگیری درست می‌کرد و آموزگار به ما گفت باید او را آرام بکنید و گرنه نمی‌توانیم آن را در مدرسه نگاه داریم! چه تعداد از والدین از رو‌به‌رو شدن با چنین رفتارهایی خجل و شرمنده می‌شوند؟ چطور به فرزندمان یاد بدهیم که این حالت تهاجمی را کنترل کند؟ این یک سؤال مهم برای تمام تربیت‌کننده‌ها است. فرق بین حالت تهاجمی و خشونت به نظر من تشخيص حالت تهاجمی و حالت خشونت مهم است زیرا در بیشتر اوقات ما این دو مفهوم را با هم اشتباه می گیریم. حالت تهاجمی رفتاری است که به من اجازه میدهد تا به دیگری بفهمانم که او خیلی به من نزدیک شده است و احساس می‌کنم که در معرض خطر حرف‌ها، نگاه یا رفتارش قرار گرفته‌ام. هر کس برای زندگی در اجتماع نیاز دارد که حریم خصوصی‌اش توسط دیگران مورد احترام قرار بگیرد، به نظرم این یک اصل مهم است که باید به بچه‌ها یاد بدهیم - وقتی کسی می‌خواهد مورد احترام دوست‌هایش قرار بگیرد باید بتواند دیگری را متوجه کند که از حد و حریم خصوصی‌اش تجاوز نکند وگرنه می‌تواند به راحتی آلت دست دیگران قرار بگیرد. یک بچه‌ای که هیچ نوع حالت تهاجمی از خودش نشان نمی‌دهد به احتمال زیاد این نیرو را با راه رفتن در محوطهٔ بازی تخلیه می‌کند. حالت تهاجمی به نوعی یک نیرویی زندگی است که به‌واسطهٔ آن، بچه می‌تواند یاد بگیرد که با ورزش کردن آن را تخلیه کند، در حالی که با ورزش می‌تواند ترس‌هایش را ارزیابی کند و بر آنها مسلط بشود ما همچنین با اجرای برنامه‌هایش طریقهٔ تخلیهٔ انرژی‌هایش را به نحو بهتری به او یاد می‌دهیم. خشونت برعکس زمانی وجود دارد که طرف مقابل دیگر به شما احترام نمی‌گذارد. در مورد خشونت چند تعریف می‌توان داشت. من دوست دارم به سهم خودم به ریشهٔ کلمات اشاره‌ای داشته باشم کلمات «تجاوز به زور و خشونت» هر دو یک معنا دارند من کلمهٔ خشونت را به معنای تجاوز به زور در دنیای شخصی دیگری توصیف می‌کنم هر کس برای زندگی با امنیت در یک گروه نیاز دارد که حریم خصوصی‌اش مورد احترام دیگران قرار بگیرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

حجم

۸۳۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان