دانلود و خرید کتاب نیکولا تسلا کیست؟ جیم جیلیوتی ترجمه فرزین سوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیکولا تسلا کیست؟ اثر جیم جیلیوتی

کتاب نیکولا تسلا کیست؟

معرفی کتاب نیکولا تسلا کیست؟

کتاب نیکولا تسلا کیست؟ نوشتۀ جیم جیلیوتی با ترجمۀ فرزین سوری در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. در این مجلد، خوانندگان با زندگی شخصی و حرفه‌ای یکی از دانشمندان نابغه در قرن بیستم میلادی آشنا می‌شوند.

درباره کتاب نیکولا تسلا کیست؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها به ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

در این کتاب خواننده قرار است با زیروبم زندگی عجیب فردی آشنا شود که اختراعاتش در زمینۀ برق و الکترونیک زندگی انسان را متأثر از خود کرد. نیکولا تسلا در ۱۰ ژوئیه ۱۸۵۶ در کشور کرواسی امروزی به دنیا آمد که آن زمان جزو امپراتوری اتریش بود. او مخترع، مهندس برق، مهندس مکانیک و فیزیک‌دان بود. او را بیشتر برای نقشش در طراحی سیستم نوین برق‌رسانی بر اساس جریان متناوب می‌شناسند. شاید ندانید اما برقی که امروز در خانه استفاده می‌کنید از طریق همان سیستم برق‌رسانی‌ای به دست شما می‌رسد که یک روزی تسلا آن را طراحی کرده بود. او در دوران جوانی در رشتهٔ مهندسی و فیزیک تحصیل کرد و با کار در شرکت‌های مربوط به فناوری‌های از راه دور تجربه‌های مفیدی در مهندسی برق به‌ دست آورد. او در ۱۸۸۴ به ایالات متحدۀ آمریکا مهاجرت کرد و شهروند آمریکا شد. او پیش از فعالیت‌های مستقل خود مدت کوتاهی را در نیویورک در شرکت توماس ادیسون مشغول به کار بود، سپس با کمک حامیان مالی و تبلیغاتی خود فعالیت مستقل خود را آغاز و با راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها و کارخانه‌هایی در شهر نیویورک به توسعۀ محصولات الکتریکی و مکانیکی گوناگون روی آورد. ایدۀ تسلا دربارۀ سیستم برق‌رسانی تبدیل به یکی از دردسرهای بزرگ او شد؛ چراکه رقیب تسلا در این ماجرا یکی از دانشمندان قدرتمند و معروف‌ تمام دوران‌ یعنی توماس ادیسون بود که ایدۀ دیگری برای برق‌رسانی داشت. درگیری این دو نفر از داستان‌های مهم تاریخ علم است.

کتاب نیکولا تسلا کیست؟ خواننده‌اش را به سفری در زندگی شخصی و حرفه‌ای یکی از مخترعان بزرگ تاریخ جهان می‌برد، کسی که که ایده‌ها و اختراعات او منجر به اختراع رادیو و ابزارهای کنترل از راه دور شد. او حتی تلفن همراه و اینترنت را سال‌ها قبل از اینکه کسی اسمشان را هم بشنود، در ذهنش مجسم کرده بود.

فهرست مطالب کتاب نیکولا تسلا کیست؟ به شرح زیر است:

مقدمه: نیکولا تسلا کیست؟

فصل ۱: کسب تجربه

فصل ۲: ذهن علمی

فصل ۳: مسیر زندگی شخصی

فصل ۴: دوران دانشگاه

فصل ۵: مهاجرت به آمریکا

فصل ۶: شهرت و ثروت

فصل ۷: جنگ جریان‌ها

فصل ۸: رؤیاهای بی‌سیم

گاه‌شمار زندگی نیکولا تسلا

خواندن کتاب نیکولا تسلا کیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی و زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان