دانلود و خرید کتاب مبانی فراماسونری گروه تحقیقات علمی ترکیه (هارون یحیی) ترجمه جعفر سعیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مبانی فراماسونری

کتاب مبانی فراماسونری نوشتۀ گروه تحقیقات علمی ترکیه (هارون یحیی) با ترجمۀ جعفر سعیدی در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب مبانی فراماسونری

فراماسونری به سازمان‌ها و کانون‌های برادری گفته می‌شوند که در جهان پراکنده هستند. فراماسونری به‌واسطۀ ویژگی‌هایی که داشته‌، همواره برای علاقه‌مندان به نظریه‌های توطئه جذاب بوده‌ و نظریه‌های بی‌شماری از این دست طی مدت‌ها دربارۀ آن‌ها مطرح شده‌ است. عقاید جنبش فراماسونری لیبرالی بوده و همین باعث واکنش‌های گروه‌های مذهبی و محافظه‌کاران به تشکیلات آن‌ها شده‌ است. همچنین اعتقاد برخی‌ها به داستان معبد سلیمان باعث نفرت گروه‌های ضد یهود از فراماسونری شده‌ است. دلایل زیاد دیگری نیز دربارۀ این ضدیت‌ها مطرح است که با توجه به تشکیلات سری این جنبش کمتر می‌توان دربارۀ آن‌ها با قاطعیت صحبت کرد.

کتاب مبانی فراماسونری را یکی از گروه‌های تحقیقاتی کشور ترکیه نوشته و این موضوع را از جنبه‌ها و زوایای مختلف بررسی کرده است. تمرکز اصلی کتاب بر روابط تاریخی فراماسونری و یهود است که با استفاده از متون دینی یهود و اسناد و مدارک قابل توجه مربوط به صهیونیست‌ها و فراماسون‌ها نوشته شده است؛ از جمله: همسانی و تمایلات و تشابهات فراوانی که در مبانی فلسفی، تشکیلات سازمانی، آداب و سنن و علائم و رنگ‌ها، اشکال و ابزارهای مقدس (با معانی رمزی)، سوگند خوردن به تورات و وحدت رویه و عملی که در تحولات سیاسی کشورهای اسلامی دارند. هدف گروه تحقیقاتی از نوشتن کتاب این بود که به‌رغم نقش مؤثر و بارز فراماسونری در تحولات سیاسی و اجتماعی قرون اخیر در غرب و نقش مخرب آن در جهان سوم و به‌ویژه کشورهای اسلامی، تاکنون تحقیق مستند، جامع و بی‌طرفانه‌ای نوشته نشده است. همچنین تلاش زیادی به‌منظور نادیده گرفتن و یا کم‌اهمیت جلوه دادن نقش فراماسونری و فراماسون‌ها در سرنوشت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ملل جهان و به‌ویژه کشورهای ضعیف و وابسته صورت گرفته است؛ با وجود این، کتاب می‌گوید هنوز هم می‌توان ابعاد این سازمان مخفی جهانی را بررسی کرد و زوایای ناشناختۀ آن را تا آنجا که منابع و اطلاعات در دسترس اجازه می‌دهند، معرفی کرد.

کتاب مبانی فراماسونری نمونه‌های بارز روابط تاریخی فراماسونری و یهود را در کشور ترکیه نشان داده است. فهرست مطالب کتاب مبانی فراماسونری به شرح زیر است:

۱. یهود

۲. فراماسونری و یهود

۳. فراماسونری و آداب و رموز

۴. فراماسونری و دین

۵. فراماسونری و اخلاق

۶. فراماسونری و اقتصاد

۷. فراماسونری و سیاست

۸. فراماسونری و تعلیم و تربیت

۹. فراماسونری و انقلاب

۱۰. فراماسونری و کمونیسم

۱۱. فراماسونری در صحنه (لیست ها)

۱۲. فراماسون ها و حقیقت

خواندن کتاب مبانی فراماسونری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های تاریخی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۵۴۴ صفحه

حجم

۲۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۵۴۴ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان