دانلود و خرید کتاب حقوق رسانه سیده زهرا موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق رسانه اثر سیده زهرا موسوی

کتاب حقوق رسانه

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حقوق رسانه

کتاب «حقوق رسانه» نوشتۀ سیده زهرا موسوی است و انتشارات اولین‌ها آن را منتشر کرده است. این کتاب، حقوق رسانه را که یکی از رشته‌های جدید است مورد بررسی قرار می‌دهد تا فعالان این حوزه از مبانی نظری، حقوق و قوانین موجود آگاه باشند.

درباره کتاب حقوق رسانه

رسانه یکی از حوزه‌های مهم در مطالعات ارتباط‌جمعی به شمار می‌رود. فعالان حقوق تخصصی ارتباطات مانند مدیران رسانه‌های جمعی، خبرنگاران، روابط‌عمومی‌ها، روابط بین‌الملل و امور تبلیغات بهتر است با مبانی حقوق ارتباط‌جمعی آشنا باشند. حقوق رسانه‌ها، قواعد و مقرراتی را در برمی‌گیرد که بر کار رسانه‌ها و افراد فعال در این عرصه حاکم است. تأثیر دوسویه و فزایندۀ رسانه و توسعۀ آن باعث شده است حقوق رسانه‌ها در برنامه توسعه کشورها از اهمیت زیادی برخوردار شود. قانون برنامۀ چهارم توسعه در ایران هم چشم‌انداز قابل‌قبولی در این زمینه ترسیم کرده است.

سیده زهرا موسوی در کتاب حقوق رسانه تلاش کرده است بر اساس بیش از یک دهه تحقیق و تدریس حقوق ارتباطات و با استفاده از تجربۀ عملی و نیز مطالعۀ تطبیقی در حقوق سایر کشورها، بایدها و ضرورت‌های لازم را در این حوزه تبیین کند. او همچنین در کتاب حقوق رسانه بر مسائل و موضوعاتی چون جامعیت میان حقوق و حدود، عمومیت و رسانه محوری، تقویت جایگاه خود‌تنظیمی و اخلاق حرفه‌ای، نظارت‌های صنفی و مدنی و سرانجام رعایت اصول قانون‌نویسی تأکید کرده است.

کتاب حقوق رسانه در ۴ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: مفاهیم پایه در حقوق رسانه»، «فصل دوم: مبانی نظری حقوق رسانه»، «فصل سوم: حقوق و رسانه‌های چاپی» و «حقوق رسانه‌های الکترونیک»

خواندن کتاب حقوق رسانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ حقوق به‌ویژه حقوق خصوصی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حقوق رسانه

«ارتباط‌جمعی به ارتباط از طریق رسانه‌های جمعی اشاره دارد. در رسانه‌های جمعی اغلب مخاطبی توده‌وار و نامحدود وجود دارد. برای نمونه می‌توان به برنامه‌های سرگرم‌کننده و خبری رادیو یا تلویزیون اشاره کرد. این اصطلاح بیشتر به رسانه‌هایی از قبیل روزنامه‌ها، مجلات، رادیو، ‌تلویزیون، سینما، کتاب، نوارهای موسیقی و نرم‌افزارهای رایانه‌ای اطلاق می‌شود. این وسایل به‌طورکلی به سه دستۀ چاپی، الکترونیک و نوپدید تقسیم می‌شوند.

رسانه‌های جمعی تحولات بزرگی را در زندگی بشری ایجاد کرده‌اند. با امکانات تازه‌ای که برای انتقال سریع اخبار و افکار و روش‌های زندگی در اختیار توده‌های وسیع انسانی در سراسر جهان قرار گرفت، عصر تازه‌ای در ارتباطات پدیدآمده است. یکی از چالش‌های بزرگ این تحولات، ایجاد رفتارهای جدید انسانی در سطوح بین‌فردی، گروهی، جمعی و شبکه‌ای است که نیاز به حقوق رسانه‌ای را بیش‌ازپیش افزایش داده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان