دانلود و خرید کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد دوم)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد دوم) اثر محمدرضا سرابندی

کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد دوم)

معرفی کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد دوم)

کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد دوم) به‌قلم محمدرضا سرابندی را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب مجموعه‌ای از سخنرانی‌های و مصاحبه‌های آیت‌الله شهید دکتر بهشتی در سال ۵۹ پیرامون مسائل مختلف اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور است.

درباره کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد دوم)

این اثر جلد دوم از مجموعه‌سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های شهید بهشتی است که درواقع روایتی لحظه‌به‌لحظه از مشکلات نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران در راه تثبیت و استقرار آن است و به نوعی بخشی از تاریخ پرفراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌گردد که هنوز به‌طور دقیق و جامع به آن پرداخته نشده است. مسایل متعدد و متنوعی در این روایت اصیل از تاریخ جمهوری اسلامی مطرح شده است که اولین انتخابات ریاست جمهوری و مسائل و مشکلات ناشی از روی کار آمدن بنی‌صدر، شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، نحوهٔ حل‌وفصل مسئلهٔ گروگان‌ها، مسئلهٔ گروهک‌ها و منافقین ازجمله مهم‌ترین مسائل طرح‌شده در این مجلد می‌باشد.

خواندن کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ معاصر ایران و انقلاب اسلامی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب سخنرانی و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (جلد دوم) 

«حمله به اجتماعات را محکوم می‌کنیم، 

پوشش اسلامی زنان و استعفای ابوشریف

آیت‌الله دکتر بهشتی رئیس دیوان عالی کشور و عضو شورای انقلاب دیروز ۵۹٫۳٫۲۸ در ملاقات هفتگی خود با نمایندگان مطبوعات و رادیو تلویزیون دربارهٔ بسیاری از مسائل سخن گفت: ما به هیچ کشوری امتیاز نمی‌دهیم و مسئلهٔ تأمین نیازمندی‌های ضروری جامعهٔ ما بدون کمترین وابستگی است. شک نیست که هیچ فرد و هیچ جامعه‌ای همهٔ نقطه‌نظرهایش را صددرصد نمی‌تواند تأمین بکند. این است که ما می‌کوشیم در تأمین نیازمندی‌ها و تنظیم روابطمان مسئلهٔ جلوگیری از هرگونه وابستگی به ابرقدرت‌ها و قدرت‌های دست‌دوم را مورد توجه قرار بدهیم و ضمن نفى وابستگی، عوامل دیگر سیاسی و اجتماعی را حتماً در نظر خواهیم داشت. ما کشتار برادران مسلمان افغان را محکوم کنیم این کشتار و هر اقدام دیگر کشورهای متجاوز در دنیا به‌خصوص تجاوز ستمگرانهٔ شوروی به افغانستان صد‌درصد محکوم است. ایران وظائف و تعهد اسلامی و اجتماعی خودش را در مورد قیام‌های مستضعفین، به‌خصوص در کشور برادرمان، افغانستان در حد امکان، طبق قوانین اسلام و شرایط انسانیت انجام خواهد داد. بی‌شک امنیت قضائی در گردش اقتصاد تأثیر دارد ولی نه اینکه ما بگوییم اول امنیت قضائی بعد مبارزه با گران فروشی؛ نه، هم امنیت قضائی هم مبارزه با گران‌فروشی و هم فعالیت‌های اقتصادی این‌ها باید به‌موازات هم انجام گیرد و هر یک در دیگری تأثیر دارد. وقتی ما بخشی از امنیت قضائی را تأمین کنیم زمینه را برای بهبود وضع اقتصادی آماده می‌کنیم؛ وقتی وضع اقتصادی بهتر شد به امنیت قضائی کمک می‌کند؛ مسائل اجتماعی به هم پیوسته هستند. ضمناً قرار است ضمن چند روز آینده جلسه‌ای برای گران‌فروشی تشکیل بشود که ضمن آن تبادل نظر خواهد شد؛ ولی فکر می‌کنم یک نوع جلوگیری قاطع و ضربتی از گران‌فروشی به‌صورت موقت خیلی حسن اثر داشته باشد؛ اما علاج اصلی، اصلاح سیستم توزیع کالا و افزایش تولید است. رئیس دیوان عالی کشور در مورد رابطهٔ سپاه پاسداران با قوهٔ قضائیه گفت: هیچ‌گونه رابطهٔ مستقیم و صددرصد پیش‌بینی‌شده در قانون با هم ندارند. ولی عملاً در برخی موارد اجرای احکام قوهٔ قضائیه به‌وسیلهٔ سپاه پاسداران صورت می‌گیرد و در این موارد از طرق مختلف به آن‌ها ابلاغ می‌شود.

آیت الله بهشتی در زمینهٔ پوششی که در اسلام برای زن معین شده گفت:

ما بر اساس بینش اسلامی برای زن کرامت خاصی قائلیم. ما معتقدیم پوشش خواهران ما باید پوششی باشد که با کرامت آن‌ها سازگارتر باشد. اگر قرار است در جامعه رابطهٔ مرد و زن رابطهٔ کار و فعالیت و همکاری و خلاقیت و سازندگی باشد، باید از هر نوع شائبهٔ دیگر پاک و منزه بماند و طبیعی است که با آن پوششی که در اسلام برای زن معین شده این رابطه می‌تواند پاک‌تر و منزه‌تر بماند. این امری است روشن و هر جا که خلاف این را بگویید می‌خواهند مغالطه بکنند. بنابراین مسئلهٔ حفظ کرامت زن و حفظ کرامت مرد و حفظ کرامت جامعهٔ اسلامی و جامعهٔ انسانی ماست منتها در قلمرو مسئولیت خاصمان در قوهٔ قضائیه از خواهران خواستیم که این را شروع کنند و جدی عمل کنند و امیدواریم که این خواهران عزیز هم روح این خواستهٔ ما را یافته باشند و با صمیم قلب بدان بپردازند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

قیمت:
۱۵۹,۰۰۰
تومان