دانلود و خرید کتاب میهن فروش پل بیتی ترجمه سیده سمانه (سیمین) سیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب میهن فروش

«مشکل تاریخ همین است، ما دوست داریم فکر کنیم که تاریخ یک کتاب است. کتابی که می‌توانیم صفحاتش را ورق بزنیم و از آن بگذریم. اما تاریخ کاغذی نیست که رویش چیزی چاپ شده باشد. تاریخ حافظه است و حافظه زمان است و احساسات و ترانه‌ها. تاریخِ همان چیزهایی است که در ذهن شما می‌مانند.» «میهن‌فروش» نوشته پل بیتی(-۱۹۶۲) نویسنده معاصر آمریکایی است. این کتاب در سال ۲۰۱۶ برنده جایزه بوکر من شد و به این ترتیب بیتی نخستین آمریکایی است که توانسته این جایزه را با یک رمان هجوآمیز سیاسی به دست آورد. این کتاب نقدی طنزآمیز است درخصوص پسر جوانی که در منطقه‌ای از لوس آنجلس زندگی می‌کند و باور دارد که همچون باقی افراد طبقه متوسط: «در همان اتاق خوابی که بزرگ شده‌ام می‌میرم، در حالی که به ترک‌های سقف بالای سرم نگاه می‌کنم؛ ترک‌هایی که از زلزله ۱۹۶۸ همانجا بوده‌اند.» او که با کشته شدن پدرش، تنها امید خود را برای رهایی از مشکلات زندگی‌اش از دست می‌دهد، دست به اقدام عجیبی می‌زند که در نهایت او را به پای میز محاکمه می‌کشاند... در بخشی از کتاب می‌خوانیم: سه قانون اساسی فیزیک محله‌های یهودی‌نشین این‌ها هستند: کاکاسیاه‌های وحشی جلوِ چشمت همیشه همین‌طور می‌مانند؛ خورشید هر جای آسمان هم که باشد، آن‌ها همیشه از اصطلاحات مزخرفی برای گفتن زمان استفاده می‌کنند، مثل نیم ساعت بعد از باسن یک میمون و یک ربع مانده به بیضه‌هایش؛ و قانون سوم این است که هر وقت عشقت را با گلوله کشته باشند، تو که در نیمه‌ی سال سوم کالجت هستی، ناچار در یک تعطیلات زمستانی به خانه برمی‌گردی، اسبت را برای یک سواری عصرگاهی کوچک بیرون می‌بری و با پدرت به میعادگاهی برای ملاقات با روشنفکران دام دام دونات -یا همان اتاق فکر محلی- می‌روی.

نظرات کاربران

vahidk
۱۳۹۷/۱۲/۱۹

داستان در مورد یه پسر سیاه پوست‌ه که تو یه محله فقیرنشین مخصوص سیاه‌ها زندگی می‌کنه. داستان پر از صحنه‌های طنز و انتقادی است. خوندنش رو به شدت توصیه می‌کنم. ترجمه کتاب هم به نظرم بسیار خوب بود.

وحید
۱۳۹۶/۰۳/۳۱

ب نظرم داستان‌های ونه‌گات که رویکرد انتقادی همین مدلی هم دارند خیلی روانتر هستند.

nikan
۱۳۹۷/۰۳/۱۱

ترجمه اش فاجعه است. اصلا روان نیست و از کتاب با این ترجمه چیزی عایقت نمیشه اصلا پیشنهاد نمی کنم

dese
۱۳۹۶/۱۱/۱۳

به نظر من ترجمه اش خیلی روان نیست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
راز پرتاب سه‌قدمی در بسکتبال
dese
ما امیدوار بودیم که روزی در یکی از این خانه‌ها زندگی کنیم و یک جین بچه داشته باشیم. بدترین چیزی که می‌توانست برای ما اتفاق بیفتد این بود که به اشتباه، بزرگ‌ترین پسرمان را به سیگار کشیدن متهم کنیم، توپ فوتبالی بد پرتاب شود و بینی دخترمان را بشکند و کلفت هرزه‌مان مدام برای پستچی دلبری کند. بعد ما می‌مردیم و مثل همه‌ی خانواده‌های خوب آمریکایی به جهان باقی رهسپار می‌شدیم.
Renegade
معاون مدرسه‌ی مولینا قبل از اینکه آتش را روشن کند، آخرین حرف‌هایش را به شاگردهایش زد. از جدیت چهره و لحن صدایش معلوم بود که مثل ژنرالی است که آخرین نفس‌هایش را می‌کشد و در برابر این سرنوشت تسلیم شده که شاگردهای رنگین‌پوستی که از مدرسه‌اش به جامعه تحویل می‌داد، شانس زیادی نداشتند.
Renegade

حجم

۴۳۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۴۳۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۵۰۰
تومان