دانلود و خرید کتاب مثل آب خوردن حمید داود آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مثل آب خوردن اثر حمید داود آبادی

کتاب مثل آب خوردن

معرفی کتاب مثل آب خوردن

«مثل آب خوردن (شیوه‌های خاطره‌نویسی آسان)» به قلم حمید داودآبادی (-۱۳۴۴) کتابی درباره خاطره‌نویسی جبهه و جنگ است. اما نویسنده در مقدمه کتاب این‌گونه می‌گوید: در نگاه اول، این کتاب و نسخه‌ای که برای خاطره‌نویسی نوشته‌ام، برای جبهه رفته‌هاست؛ ولی اگر زرنگ باشید، بسیاری از نکات آن برای شما هم مفید خواهد بود. دغدغهٔ اصلی، آن دسته از رزمندگانی هستند که با گذشت قریب ۳۰ سال از پایان جنگ، هنوز زبان نگشوده‌اند و بسیاری از خاطرات، در سینهٔ آن‌ها مدفون و مکتوم مانده است. شما می‌توانید بروید دوره‌های آموزشی، دانشگاه و کلاس؛ ولی آن‌ها که یواش‌یواش باید برای‌شان عصا و ویلچر به‌عنوان کادوی تولد بگیریم، فرصت زیادی برای آموختن و نوشتن ندارند! حالا شما زیاد حسودی نکنید. کتاب را تا آخر بخوانید، قول می‌دهم خیلی به دردتان بخورد. در این کتابچه، تلاش بر این بوده و هست تا هر آن‌چه برای راحت‌نویسی خاطرات لازم است، گرد هم آید.

نظرات کاربران

Hossein.HG
۱۳۹۹/۰۴/۱۵

پنج ستاره ولی این کتاب برای هر کسی نیست بیشتر برای رزمنده‌هایی ست که میخواهند خاطرات خود را بنویسند یا نویسندگانی که میخواهند خاطرات رزمنده‌ها را بنویسند گویا شما در محضر نویسنده‌اید و او دارد به شما مشورت میدهد و توصیه‌های لازم را

- بیشتر
علی موحد
۱۴۰۳/۰۱/۰۶

کتاب از معراج برگشتگان ایشون رو بخونید واقعا قشنگه

پژوهشگر
۱۴۰۲/۰۵/۱۱

شاید کتاب حالت خاطرات زمان جنگ رو به خودش گرفته باشه، اما از نکته‌هاش نمی‌شه نیاموخت و گفت که آموزنده نیستن، اتفاقاً زبان صمیمانه و روانش باعث ایده دادن و بهتر یادگیری هم می‌شه و بشخصه از مطالعه‌ش لذت بردم‌.

Mohammad Shariati
۱۴۰۰/۰۷/۰۸

سلام برای شروع خوب است

Dexter
۱۳۹۷/۱۲/۰۳

خوشم نیومد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
خاطرهٔ هر قشر و صنفی، باید عطر و بوی صنف خود را داشته باشد نه این‌که زیباسازی و بزک و گریم شود.
چڪاوڪ
خیلی حواست باشد: ننویسی برای دیده شدن؛ آن‌که باید ببیندت، دیده!
Sobhan Naghizadeh
نوشتهٔ تو، نمایش‌گر شخصیت توست؛ پس شخصیتی ساختگی از خودت ارائه نده! به هیچ‌وجه سعی نکن ادای نویسندگان بزرگ و رمان‌نویس‌ها را دربیاوری.
سمیرا جاویدی
طنز حادثه و خاطره‌ای شیرین است که در هر جا حتی وسط میدان نبرد اتفاق می‌افتاد و باعث شادی و تقویت روحیه می‌شود؛ ولی جوک، آن است که عده‌ای برای خنداندن زورکی دیگران می‌گویند.
سمیرا جاویدی
به هیچ‌وجه از قالب داستان، رمان و امثال آن برای بیان خاطره استفاده نکن
سمیرا جاویدی
سعی نکن سبک و نگارشت مثل این و آن شود. اصلا بسیاری از اصطلاحات رایج در گویش محلی و لهجهٔ محلی خودتان، حتما باید در نوشته بیاید. برای همه‌فهم شدن آن، در پاورقی توضیح لازم را بده.
سمیرا جاویدی
حتما سعی کن در هر خاطره، اسامی آن‌هایی را که با تو بوده‌اند، بیاوری. «می‌گن»، «شنیدم» و «تعریف می‌کردن»، نداریم. هر خاطره‌ای که شنیدی حتما اسم راوی و صاحب آن را بیاور؛ اگر یادت نیست، اصلا ننویسش.
سمیرا جاویدی
از کلی‌گویی به‌شدت پرهیز کن و همهٔ ماجرا را به‌طور کامل و جزء به جزء بیان کن.
سمیرا جاویدی
از به کار بردن توضیحات اضافی که ربطی به ماجرا ندارد و خاطره را از مسیر خود خارج می‌سازد، خودداری کن.
سمیرا جاویدی
اخلاق خوب و قشنگ، تند، عصبی، بد و خودت را شرح نده. بگذار خاطراتت بگوید اخلاقت چه‌جوری بوده. شیرین و جذاب، یا تند و غیرقابل تحمل!
سمیرا جاویدی

حجم

۳۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۱ صفحه

حجم

۳۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۱ صفحه

قیمت:
۱,۲۰۰
تومان