دانلود و خرید کتاب طبقه تن‌پرور تورستین وبلن ترجمه سیما زائر رفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طبقه تن‌پرور اثر تورستین وبلن

کتاب طبقه تن‌پرور

معرفی کتاب طبقه تن‌پرور

«طبقه تن‌پرور» نوشته تورستین وبلن (۱۹۲۹-۱۸۵۷)، اقتصاددان وجامعه‌شناس آمریکایی است. نفرت از کاهبرداران، زمین بازان و وکیان بی وجدان، در سنت خانوادگی وبلن بسیار ریشه دار بود و در بسیاری از نوشته های وبلن نیز به روشنی مشهود استرساله نظریه طبقه تن پرور که توسط وبلن تدوین شد، اساسا تحلیلی است از کارکردهای پنهانی مصرف و ضایع کردن تظاهری، که همه این موارد از نمادهای مشخص منزلتی طبقه بالای جامعه است و از روشهای رقابت آمیز آن ها به منظور بالابردن حیثیت فردی به شمار می آیند. وبلن معتقد بود که درک هر دانشمندی از واقعیت دنیای پیرامون خود به جهت گیری و زمینه فلسفی و ذهنی او بستگی دارد که خود این امر ناشی از واقعیت های تجارب زندگی او بود. وبلن در توصیف نظام اقتصادی و اجتماعی آمریکا بیان می کند که نظام سرمایه داری آمریکا از دو بخش عمده تشکیل شده است که صنعت (سطح پیشرفت فنی و فعالیتهای تولیدی) و بازرگانی (امور مالی و پولی و سوداگری) از مؤلفه های اصلی این دو بخش به شمار می روند. وبلن معتقد است که تناقض و تضاد آشکاری بین این دو بخش وجود دارد که این تضاد، نتیجه ستیزی است که بین خواستهای فردی (غریزه ها) در زمینه کارگرایی و مال اندوزی از یک سو، و از سوی دیگر حاصل تضاد موجود بین نظام مالی (پول مداری) و نهادهای فنی جامعه است. وبلن در حوزه اندیشه های اقتصادی و اجتماعی معتقد است که نظام صنعتی و تولیدی برای انسان سودمند است، زیرا این نظام منجر به پدید آمدن ارزشهای اقتصادی می شود. این در حالی است که به اعتقاد وبلن، نظام بازرگانی و سوداگری، غیرسودمند هستند. وی در این زمینه معتقد است که این نظام (نظام بازرگانی)، فقط ارزشهای پول مداری را خلق کرده است و پرورش می دهد.

نظرات کاربران

Alireza Yoonesi
۱۴۰۱/۱۱/۰۱

مایه تأسفه! مترجم حداقل نیمی از کتاب رو ترجمه نکرده. من نمی‌دونم اسم این رو چی بذارم، خیانت در امانت شاید. مایه تأسف و شرمندگیه. خب دوست عزیز نثر پر تکلف هست چرا ترجمه می‌کنی که بخوای خراب کنی؟ نشر نی ترجمه

- بیشتر
sara
۱۳۹۶/۰۹/۱۹

این کتاب خیلی زیبا.پیشنهاد میکنم جوان ها و نوجوان ها حتما بخونن

کاوه
۱۳۹۶/۰۸/۲۴

یک کتاب اقتصادی بسیار مهم جهانی.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
وبلن در حوزه اندیشه های اقتصادی و اجتماعی معتقد است که نظام صنعتی و تولیدی برای انسان سودمند است، زیرا این نظام منجر به پدید آمدن ارزشهای اقتصادی می شود. این در حالی است که به اعتقاد وبلن، نظام بازرگانی و سوداگری، غیرسودمند هستند. وی در این زمینه معتقد است که این نظام (نظام بازرگانی)، فقط ارزشهای پول مداری را خلق کرده است و پرورش می دهد.
Pouya Yarahmadi

حجم

۸۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۸۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان