دانلود و خرید کتاب تنفس هوای تازه جورج اورول ترجمه فرید رضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تنفس هوای تازه اثر جورج اورول

کتاب تنفس هوای تازه

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:انتشارات پر
امتیاز:
۴.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تنفس هوای تازه

«تنفس هوای تازه» رمانی از جورج اورول (۱۹۵۰-۱۹۰۳) نویسنده سرشناس انگلیسی است. اورول در طول جنگ جهانی دوم با «BBC» و از ۱۹۴۳ با روزنامه‌های کارگری مانند «تریبون» و«آبزِروِر» همکاری می‌کرد و در سال ۱۹۴۹ به کلی از جامعه کناره گرفت و در انزوای کامل به سر برد تا سرانجام در سال ۱۹۵۰ به علت بیماری سل و جراحات ناشی از جنگ، در لندن درگذشت. «تنفس هوای تازه»، هفتمین رمان «جورج اورول» است که در آغاز جنگ جهانی دوم چاپ شد. این رمان حال و هوای مأیوس‌کننده‌ی انگلستان پیش‌ازجنگ را با اوضاع پس‌ازجنگ مقایسه می‌کند. مردی میانسالی که به یک‌باره از زندگی روزمره‌اش خسته شده و برای تنفس هوایی تازه، یاد ایام کودکی می‌کند. سیر زندگی مرد از کودکی تا بزرگسالی از زبان خودش و تصمیمی که می‌گیرد و ادامه‌ی ماجرا، انسان را به گذشته‌ای که ساده از کنارش رد شده ولی ته ذهنش هنوز وجود دارد، می‌برد. «جورج اورول» در این اثر نیز همانند بسیاری از آثار دیگرش در قالب رمان و با نثر گزارش‌نویسی و استفاده از طنزهای تلخ و گزنده، نسبت به سرنوشت بشریت هشدار داده و خواننده را با خود به سال‌ها قبل برده و در ستایش آن روزگاران سخن می‌راند؛ سخنانی بر علیه تکنولوژی که انسانِ درگیر روزمرگی را وارد آرامشی نوستالژیک می‌کند؛ آرامشی پیش از دنیای مدرن امروز و فرهنگ مَتریالیسم و تجمل‌گرایانه‌اش. او با اظهار تأسف برای نابودی ذات و طبیعت زندگی انسان دیروز، برای آینده‌ی دنیا ابراز نگرانی می‌کند. بریده‌ای از کتاب: من تغییر زیادی کرده‌ام و فراز و نشیب زندگی‌ام را طی نموده‌ام. البته بیشتر نشیب داشته‌ام. شاید، مسخره به نظر بیاید، ولی اگر حالا پدرم مرا می‌دید به من افتخار می‌کرد. چه برای او شگفت‌آور بود که پسرش، صاحب یک اتومبیل است و خانه‌ای با حمام دارد. من بالاتر از «حد» خودم هستم و به جاهایی رسیده‌ام که در قدیم و روزگار قبل از جنگ، حتی خواب آن را هم نمی‌دیدم.
معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

pouriya-72
۱۳۹۶/۱۱/۲۹

حتما بخونید و نکته ای رو که مد نظر داشته باشید این که شما الان در سال 2018 هستید ولی نویسنده این کتاب رو در آغاز جنگ جهانی دوم به چاپ رسونده و کمی خودتون رو جای او قرار بدید و

- بیشتر
رامین
۱۳۹۸/۱۱/۱۰

عالی بود با اینکه در فضای انگلستان ابتدای جنگ جهانی دومه چقدر برای الان ایران ما آشناست. حتما بخونیدش

s.p
۱۳۹۹/۰۱/۰۵

ارزش خواندن را ندارد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
اگر جنگ کسی را نکشد، او را به فکر وامی‌دارد.
آتیلا
وقتی کسی نتواند عقاید تازه را درک کند مرده به حساب می‌آید. و پورتئوری پیر این‌گونه بود.
آتیلا
به راستی چه وحشتناک است که یک ماشین تبلیغات، ساعت‌ها، برای تو، حرف بزند و مرتب هم یک چیز بگوید، «تنفر، تنفر، تنفر بیایید، با هم یک متنفر خوب باشیم.»
آتیلا
گذشته، چیز سمجی است. در تمام اوقات با شماست و به نظر من، ساعتی نبوده که درباره‌ی اتفاقات ده یا بیست سال گذشته که مثل اراجیف تاریخی، واقعیت هم نداشته‌اند، فکر نکرده باشید. گاه با دیدن یک منظره، شنیدن یک صدا و یا استشمام یک رایحه به گذشته برمی‌گردید، اما گذشته فقط در شما زنده نمی‌شود، شما درون گذشته می‌روید و در آن لحظه، برای من این چنین شد.
زهره
به نظر من این آقا با نوشتن کتاب و کوبیدن «هیتلر» زندگی خود را می‌چرخاند. راستی قبل از آمدن «هیلتر» چه می‌کرد؟ و اگر «هیتلر» تمام شود، آن‌وقت به چه کار روی می‌آورد؟
آتیلا

حجم

۱۶۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۱۶۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان