دانلود و خرید کتاب یادداشت برداری بصری، روشی مدرن برای یادگیری همه چیز احمد حلت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادداشت برداری بصری، روشی مدرن برای یادگیری همه چیز اثر احمد حلت

کتاب یادداشت برداری بصری، روشی مدرن برای یادگیری همه چیز

معرفی کتاب یادداشت برداری بصری، روشی مدرن برای یادگیری همه چیز

«یادداشت برداری بصری، روشی مدرن برای یادگیری همه چیز» کتابی نوشته دکتر احمد حلت، فرامرز کوثری و حمید کوثری است. این اثر شیوه‌ای نوین برای یادگیری و تقویت حافظه را آموزش می‌دهد. شیوه‌ای که شاید تاکنون تجربه نکرده‌باشید. یادداشت برداری، آن هم نه بر روی کاغذ، بلکه درون مغز. مغز انسان پردازش اطلاعات بصری و دیداری و تجسم پذیر را به اطلاعات کلامی و عددی و مجرد واتنزاعی بیشتر ترجیح می دهد. اطلاعات حافظه کوتاه مدت زمانی مجوز ورود به ذهن و پردازش و معنایافتن و اتصال به خزانه اطلاعات حافظه درازمدت را پیدا می کنند که به فرم مورد پسند ذهن، یعنی تصویر بصری درآیند. متاسفانه برخلاف انتظاری که نظام های آموزشی سنتی و قدیمی دارند، اینکار به خودی خود اتفاق نمی افتد. باید به مغز کمک کرد و اطلاعات نامهم را جداساخت و ایده های کلیدی و اساسی را به تصویر مورد پسند و قابل پردازش برای ذهن یعنی به تصویر بصری درآورد. این کار توسط مجموعه ای از تکنیک ها و فعالیت ها و تلاش های هشیارانه و ذهن آگاهانه ای انجام می شود که نام آن را «یادداشت برداری بصری» گذاشته ایم. کاری که «یادداشت برداری بصری» انجام می دهد برقراری پل ارتباطی بین دنیای به هم ریخته و آشفته اطلاعات پراکنده بیرون ذهن و دنیای چند حسی و معنا دار بصری درون ذهن است. برقراری این پل مهم ترین و اساسی ترین کاری است که در فرآیند یادگیری صورت می گیرد. به همین دلیل است که در این کتاب تلاش شده است تا با جمع آوری موثرترین و کارآمد ترین شگردها و تکنیک های کاربردی، جامع ترین مرجع «یادداشت برداری بصری» فراهم گردد. این اثر حاصل برگزاری صدها کارگاه آموزشی یادگیری درطی سالیان متوالی در موسسه موفقیت است.

نظرات کاربران

mahdi
۱۳۹۹/۰۴/۲۷

این کتاب پرگویی زیاد کرده چیز زیادی از این کتاب گیرتون نمیاد روشهایی رو که هم گفته یکی مثلا کرنل با یه سرچ ساده تو اینترنت تمام اطلاعات رو بدست میاری و نیازی به وقت گذاشتن و پول گذاشتن الکی

- بیشتر
amiragakhan
۱۳۹۸/۱۲/۰۷

کتاب خوب و مفیدی هست، البته برای کسب مهرات باید تمرین زیادی داشت

مهدی
۱۴۰۱/۰۶/۳۰

به روش استاد و شاگرد نوشته شده که باعث میشه نکات رو دقیق بفهمی بسیار عالی

آرین رضائی
۱۳۹۶/۱۱/۱۸

بسیار کتاب آموزنده ای است👌👌👌

kamal
۱۳۹۶/۱۲/۲۳

امتحانش ضرر نداره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
مبتدی: استاد سلام! جلسه قبل به این نتیجه رسیدیم که دلیل اینکه نمی توانم سرکلاس درس یاد بگیریم و یا مفاهیم کتاب ها را بفهمم، این است که روش یادداشت برداری موثر و کارآمدی ندارم. البته وقتی یادداشت های دوستم «کارا» که تیزهوش ترین و شاگرد ممتاز مدرسه است را با یادداشت های خودم مقایسه کردم به این نتیجه رسیدم که خانه از پای بست ویران است و من اساسا روش یادداشت برداری صحیح و درست را بلد نیستم. کمی که بیشتر با هم صحبت کردیم متوجه شدم که به دلیل محدود و ایستا بودن شبکه یادگیری شخصی ام، منابع یادگیری ام بسیار اندک و قدیمی اند و به خاطر نداشتن یک روش یادگیری حساب شده و علمی، حتی اگر بهترین شیوه یادداشت نویسی را هم تقلید کنم باز در یادسپاری ماندگار و از همه مهم تر به کارگیری عملی اطلاعاتی که دریافت می کنم دچار مشکل هستم. به همین خاطر قرار شد که از این جلسه به بعد یکی یکی روی تمام نقاط ضعف نظام یادگیری قدیمی ام کار کنیم تا نهایتا بتوانم به یک روش یادگیری موثر برای یادگیری هر چیزی دست یابم!
kamal
اصلا از خودتان پرسیده اید که نوشتن کلمه به کلمه آنچه استاد می گوید چه فایده ای دارد؟ شما همینطوری فله ای و بدون فکر و تحلیل و اولویت بدنی و بدون کارذهنی روی کلماتی که می شنوید آنها را عینا روی کاغذ می نوشتید. کلمات که به خودی خود کاری از دستشان برنمی آید. آنها واسطه هایی هستند برای اینکه مفاهیم و ایده ها و معانی را با خود منتقل کنند. چسبیدن به کلمات، حتی آنها که غیر ضروری اند، و بعد انتظار وقوع اتفاق یادگیری به صورت ناهشیارانه و ناخودآگاه انتظاری از اساس غلط و بی معناست.
saharchy

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان