دانلود و خرید کتاب روان‌شناسی کاهش وزن دکتر احمد حلت احمد حلت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان‌شناسی کاهش وزن دکتر احمد حلت اثر احمد حلت

کتاب روان‌شناسی کاهش وزن دکتر احمد حلت

معرفی کتاب روان‌شناسی کاهش وزن دکتر احمد حلت

«روان‌شناسی کاهش وزن دکتر احمد حلت» دربردارنده راهکارهای عملی رویکردهای نوین روانشناسی برای غلبه بر افکار، هیجانات و رفتارهای مخرب رژیم‌های لاغری به قلم دکتر احمد حلت(-۱۳۴۱)، فرامرز کوثری(-۱۳۴۳) و حمید کوثری(-۱۳۶۲) است. در بریده‌ای از مقدمه‌ کتاب می‌خوانیم: «ترس از بی‌ریختی حاصل از چاقی جزو ترس‌ها و اضطراب‌های دائمی نسل جدید، بخصوص مشغله‌های ذهنی دخترهای جوان و زنان تبدیل شده است. در فروشگاه‌های بزرگ، تعداد کتاب‌های مربوط به رژیم غذایی بیشتر از هر بخش دیگری است. کافی است در وب سایت آمازون کلمه رژیم غذایی (diet) را جستجو کنید. از تعداد بی‌شمار کتاب‌های جدید در این خصوص حیرت خواهید کرد. به راستی وقتی این همه دانش و اطلاعات و فناوری در مورد چاقی و روش‌های کاهش وزن وجود دارد، چرا تنها عده انگشت شماری موفق به کاهش وزن و از همه مهم‌تر حفظ وزن مناسب خود، برای مدتی طولانی می‌شوند؟ پاسخ در چند لایه بودن و پیچیدگی منحصر به فرد، فرآیند کاهش وزن نهفته است. پرخوری یک رفتار است و هر چند به ظاهر برای درمان آن، یک تغییر اصلاحی در عادات خوردن کافی به نظر می‌رسد، اما وقتی فرد وارد فرآیند تغییر رفتار می‌شود، با انواع مولفه‌های فکری، هیجانی، حسی بازدارنده روبرو می‌شود که امکان هر نوع تغییری در رفتار خوردن را غیر ممکن می‌نماید. در این کتاب ما از منظر جدیدی به موضوع رژیم‌های لاغری و کاهش وزن پرداخته‌ایم و در آن فرآیند کاهش وزن را به صورت همه جانبه و به صورت یک مشکل چندلایه (روانی ـ ذهنی ـ هیجانی ـ حسی ـ بدنی و رفتاری) و شکلی یکپارچه نگاه کرده‌ایم و برای خنثی‌سازی اثر تخریبی تک تک این لایه‌های اثرگذار، در موفقیت رژیم کاهش وزن، راه کار‌های روان شناسانه و عملی ارائه کرده‌ایم. این اولین بار است که در یک کتاب، موضوع کاهش وزن به این شیوه جامع و یکپارچه علمی و درعین حال کاربردی مورد تحلیل و پردازش قرار گرفته است.»

نظرات کاربران

hamid soheilian
۱۳۹۷/۰۳/۰۴

بسیار عالی و درجه یک توضیح میده من پنج ساله میخوام وزن کم کنم الان فقط میگم چرا تو این مدت هیچ کس چیزایی که تو این کتاب هست رو به من نگفته بود فوق العاده است نه فقط برای کاهش

- بیشتر
tm
۱۳۹۷/۰۲/۱۵

خیلی کتاب خوبی هستش ولی ب زبون ساده توضیح داده نشده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
استاد نگفت چاقی و چربی اضافه را دوست داشته باش! گفت دشمنش نباش! بودنش را به عنوان یک واقعیت بپذیر و خودت را با آن یکی ندان! یعنی به خودت نگو من چاق و بدهیکل و بی‌ریختم! بلکه بگو یک سری چربی‌هایی اضافی در بدن من وجود دارد. خودت را با چربی‌هایت یکی ندان!
امیررضا مزیدابادی فراهانی
در روانشناسی لاغری دکتر حلت که مدل اصلی آن «اَکت» است گفته می‌شود، سعی نکن از چاقی فرار کنی! به سمت لاغری هم پناه مبر! از مبارزه با چربی یا اجتناب و فرار از آن دست بردار. کلا روش مبارزه‌ات با چاقی را متحول ساز! به جای درگیر ساختن خود با مساله‌ای که از ابتدا هم مساله نبوده، روی ارزش‌های زندگی‌ات متمرکز شو و در راستای این ارزش‌ها هدف‌های ارزشمند برای خودت تعریف کن. برای رسیدن به این هدف‌ها تلاش کن. خواهی دید از دل این تلاش ها، ضمن اینکه شادی و رضامندی لحظه به لحظه زندگی نصیبت می‌شود، نتایج فرعی و جنبی مثل تناسب اندام و سلامتی هم خود به خود بدست می‌آید.
احسان رضاپور
بدن برای تولید انرژی همان اول سراغ چربی‌های ذخیره نمی‌رود. این چربی‌ها برای روز مبادا و روزگار قحطی هستند. بدن نخست برای تامین انرژی سراغ کربوهیدرات‌ها می‌رود. اگر کربوهیدراتی نبود آن وقت دست به دامان پروتئین‌ها می‌شود. در انتها اگر باز هم از پروتئین‌های چیزی گیرش نیامد به سراغ بانک چربی‌ها می‌رود که همان طوری که اشاره شد آب کردن و سوزاندشان برای بدن سخت‌تر از پروتئین و کربوهیدرات‌هاست!
احسان رضاپور
اگر یاد بگیریم ذهن آگاهانه، یعنی با هشیاری کامل و بدون قضاوت و پیشداوری و با مهربانی و عطوفت اتفاقات بدن خودمان را شاهد باشیم، در این صورت خیلی سریع می‌توانیم بفهمیم که غذاهای مضر چه بلایی بر سرما می‌آورند و چه وقت واقعا گرسنه هستیم و چه هنگام بایددست از خوردن بکشیم.
احسان رضاپور
اگر بخواهی هفته‌ای یک کیلو کم کنی باید هر روز ۱۰۰۰ کالری بیشتر از مقدار کالری ورودی به بدنت بسوزانی! برای این کار دو راه داری! یا غذای ورودی به بدن را کم کنی یا اینکه با افزایش تحرک و فعالیت بیشتر، کالری بیشتری بسوزانی!
احسان رضاپور
مهم نیست کاری که می‌کنم سخت است یا ساده! مهم این است که باید مرحله به مرحله جلو بروم تا به نتیجه برسم.
Eli
تصور نادرست بعدی در مورد رژیم‌های لاغری این است که خیلی‌ها گمان می‌کنند اتفاق لاغری باید شبیه اتفاق چاقی، در بدن به صورت ناخودآگاه و در بی‌خبری آنها و خلاصه به شکل ناآگاهانه رخ دهد. یعنی براین باورند که اگر هر روز وزن خود را اندازه بگیرند و مقدار غذاهایی که می‌خورند و فعالیت‌های کالری سوز خود را ثبت کنند، کار بیهوده‌ای انجام می‌دهند و موقعی که متوجه شوند کاهش وزن ندارند، رژیم لاغری خود را رها می‌کنند.
ع
بنابراین از چسبیدن و پرستیدن یک رژیم لاغری خاص درست بردارید و همیشه به خاطر داشته باشید که شما برده و اسیر رژیم لاغری خود نیستید. آن را برای به عنوان یک برنامه کاهش وزن انتخاب کرده‌اید و هر وقت که اراده کنید می‌توانید آن را متوقف سازید.
ع
درست است که ما این توانایی را داریم که احساسات خود را درک و تجربه کنیم؛ اما در عین حال «خود واقعی ما» چیزی بیشتر از این احساسات است. ما شبیه آسمانی هستیم که احساسات شبیه ابرها داخل آن ظاهر و ناپدید می‌شوند. خود واقعی ما شبیه لیوانی است که داخل آن گاهی آب انار، زمان آب لیمو و زمانی حتی خاکستر ریخته می‌شود. با همه این‌ها ما خود لیوان هستیم نه محتویات داخل آن که گذری‌‌اند و می‌آیند و می‌روند.
احسان رضاپور
ما آدم‌ها به خاطر افکار توجیه‌گر و چاق کننده، هیجانات شدید ناراحت کننده، حس‌های تنی آزاردهنده و عادت‌های رفتاری نادرست، بی‌آنکه بدانیم ناخودآگاه بیشتر از اندازه مورد نیاز بدنمان غذا می‌خوریم و به همین دلیل ساده هم چاق می‌شویم.
احسان رضاپور

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان