دانلود و خرید کتاب خلاقیت، حل مسئله و تفکر راهبردی حسین زارع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلاقیت، حل مسئله و تفکر راهبردی اثر حسین زارع

کتاب خلاقیت، حل مسئله و تفکر راهبردی

معرفی کتاب خلاقیت، حل مسئله و تفکر راهبردی

«خلاقیت، حل مسئله و تفکر راهبردی» از کتاب‌های گروه روان‌شناسی انتشارات پیام نور به قلم دکتر حسین زارع و دکتر لطف‌الله فروزنده است. در این اثر نویسندگان درباره مبانی نظری خلاقیت، روش‌های پرورش و آزمودن خلاقیت، روش‌های حل مسئله، تفکر استراتژیک و سازمان‌های یادگیرنده و خلاقیت سخن خواهندگفت. بخشی از کتاب را می‌خوانید: نظریۀ روح خدایی» از قدیمی‌ترین نظریه‌ها و «نظریۀ شناختی» از تازه‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. به اعتقاد ما همۀ نظریه‌ها بخشی از ماهیت خلاقیت را روشن می‌کنند و هیچ یک بر دیگری برتری ندارند، اما همان‌طور که خواهیم دید برخی دیدگاه‌ها به حقیقت خلاقیت بیشتر نزدیک‌اند. ۱. نظریۀ روح خدایی بر مبنای این نظریۀ باستانی، خلاقیت از خدا به سمت انسان نزول می‌یابد و توزیع جهانی ندارد. بر این مبنا، برخی از افراد نسبت به بقیه سهم بیشتری می‌برند. افرادی که خلاق‌اند وابستگی بیشتری نسبت به منبع فیض دارند. به هر حال، این نظریه خلاقیت زمانی که تفکر علمی غالب است نامناسب است و ما باید در جستجوی شواهد متقاعد کننده‌تری باشیم.

نظرات کاربران

کاربر 290105
۱۳۹۷/۰۲/۲۱

بسیار عالی فقط ای کاش رشته اقتصاد هم اضافه کنید

کاربر ۳۲۱۴۱۰۵
۱۴۰۰/۰۳/۰۱

چرا دانلود نمیشه ک نخواییم تو تاقچه جست و جوش کنیم بزاریم روی صفحه باشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
خلاقیت و بیماری روانی موازی‌اند و هر دو مستلزم تغییر دادن واقعیت. تفاوت آن‌ها این است که خلاقیت واقعیت را به جهت استفادۀ مفیدتر اجتماعی و خود شکوفایی تغییر می‌دهد، در حالی که در بیماری روانی تغییر هدفی شخصی داشته و در جهت استفادۀ مفید برای اجتماع نیست.
زینب دهقانی
روش تطبیق الگو: تطبیق الگو عبارت از بررسی یک مسئله، تشخیص آن و جای‌دادن آن در نقطه ای از حافظه است که هم‌سنخ آن الگو باشد. به بیان دیگر، حلال مسئله از خود می‌پرسد: «آیا من قبلاً در وضعیت مشابهی قرار داشته‌ام؟ آیا من می‌توانم راه حلی را که قبلاً فرا گرفته‌ام در این موقعیت نیز به کار گیرم»؟ برای انجام‌دادن این روش سه گام اساسی باید برداشت: ۱. شناسایی الگوهایی که در زمان گذشته رخ داده است. ۲. به حافظه سپردن آن الگوها. ۳. بازیابی الگوها از حافظه در زمان مواجه‌شدن با مسئلۀ جدید. روش فوق برای افرادی که حافظۀ خوبی دارند روش کارآمدی است
زینب دهقانی

حجم

۴۷۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۴۷۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۴۵۰
تومان