دانلود و خرید کتاب کتاب کوچک آشپزی سیمین احرار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب کوچک آشپزی اثر سیمین احرار

کتاب کتاب کوچک آشپزی

نویسنده:سیمین احرار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۲۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کتاب کوچک آشپزی

از مقدمه مؤلف: کتاب آشپزی کوچکی که پیش رو دارید، برای راحتی کار دانشجویان و جوانان عزیز فراهم شده است؛ آن گونه که بتوانند به‌آسانی و بدون داشتن فرِ و با کم‌ترین وقت آشپزی کنند. تلاش کرده‌ام که دستور آشپزی آسانی در اختیار جوانان قرار دهم که به ترازو و فر نیاز نداشته و به ساده‌ترین روش فراهم شود. امیدوارم که تلاشم سودمند افتاده باشد.

نظرات کاربران

ملانی
۱۳۹۸/۰۹/۰۶

چند صفحه نمونه رو خوندم...استفاده از مایع ظرفشویی در شستن سبزی خیلی اشتباه است چون کاملا از سبزی پاک نمیشود و خورده میشود..,بهتر است بجاش از سرکه سیب و نمک استفاده شود.همچنین استفاده از جوش شیرین در تهیه آرد سوخاری

- بیشتر
حمیده باغستانی
۱۳۹۵/۰۶/۲۶

بسیار عالی کتابی است که حتی غذا هایی که بلد هستیم رو بهتر بتوانیم درست کنیم

noor
۱۴۰۱/۰۷/۱۷

درکل راهکارهای خوبی برای آشپزی تو خوابگاه داشت ولی مطمئن نیستم دلم بخواد خورش کالباس رو امتحان کنم🤕

بهداد
۱۳۹۵/۰۱/۰۹

یک کتاب جمع و جور و کاربردی

TINA
۱۳۹۹/۰۵/۱۲

SMF9EDGNEDS2ZT ۳۰درصد تخفیف تا فردا

Masi Hoseinpoor
۱۴۰۲/۰۶/۰۹

سلام کتاب خوبی هست خیلی عالی تمام نکات اموزشی درش ذکرشده باجزئیات واقعا ممنونم بابت کتاب های عالی

کاربر 2540791
۱۳۹۹/۰۹/۰۶

عالی بود غذاهای ایرانی وچیز های خوبی بود

Asra
۱۳۹۹/۰۱/۲۲

عالی بود

chakavaksh
۱۳۹۵/۱۲/۱۳

عالی ممنونم

کاربر ۴۲۹۵۱۵۴
۱۴۰۱/۰۱/۰۸

فهرست کامل کتاب رو پیدا نکردم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
کتلت مواد لازم برای دو نفر: 100 گرم گوشت چرخ کرده، یک سیب‌زمینی متوسط، نمک نصف قاشق چایخوری، فلفل نوک قاشق چایخوری، آرد یک قاشق غذاخوری، یک پیاز کوچک، روغن برای سرخ کردن، یک تخم‌مرغ، آرد سوخاری سه قاشق غذاخوری. روش تهیه: سیب‌زمینی را پخته، پوست می‌گیریم. سرد که شد رنده می‌کنیم. پیاز را نیز رنده کرده آبش را می‌گیریم. تمام مواد را با هم مخلوط کرده چنگ می‌زنیم تا یکدست شود. ماهی‌تابه را روی اجاق گذاشته یک قاشق روغن می‌ریزیم تا گرم شود. به اندازه یک نارنگی از مواد کتلت را گلوله کرده در آرد سوخاری غلطانده و با کف دست باز می‌کنیم. روغن را گرم کرده، کتلت‌ها را سرخ می‌کنیم، طرف دوم را نیز سرخ می‌کنیم. با گوجه‌فرنگی، جعفری و خیارشور سرو می‌کنیم.
مادربزرگ علی💝
برنج را شسته، خیس کنید. عدس را شسته با یک لیوان آب و یک قاشق روغن و کمی زردچوبه به‌آرامی در ظرفی جداگانه بپزید. قابلمه‌ای مناسب با مقدار برنج خیس شده، انتخاب کرده تا نیمه آب کرده و کمی نمک و زردچوبه بریزید و روی اجاق گذاشته تا جوش آید. آب برنج خیس شده را خالی کنید و برنج را داخل آب جوش بریزید. هنگامی که کف برنج به وسط قابلمه جمع شد، برنج را از روی اجاق برداشته، آب برنج را تا لبه قابلمه خالی کنید به‌طوری که دانه‌های برنج از قابلمه نریزد. عدس پخته شده را با برنج مخلوط کرده در صورتی که نمک نداشته باشد یک قاشق چایخوری نمک و یک قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید. دم‌کن گذاشته، و بگذارید تا یک ساعت بماند. پس از دو کشیدن پلو، پیاز سرخ شده و کشمش و گردو و کمی کره، با هم تفت بدهید زعفران اضافه کنید. هنگام سرو کردن به پلو اضافه کنید. می‌توان از پیاز سرخ شده استفاده نکرد و در صورت تمایل کمی شکر روی پلو پاشید.
مادربزرگ علی💝
مواد لازم برای دو نفر: 100 گرم گوشت چرخ کرده، آرد یک قاشق غذاخوری، یک سیب‌زمینی، رب گوجه‌فرنگی یک قاشق غذاخوری. نمک یک قاشق چایخوری، فلفل نصف قاشق چایخوری، روغن برای سرخ کردن. یک پیاز متوسط روش تهیه: آرد را الک کرده بو می‌دهیم تا رنگ عوض کند و طلایی شود. کمی زردچوبه می‌زنیم، پیاز را با رنده ریز رنده می‌کنیم روی گوشت می‌ریزیم. گوشت، نمک و فلفل را با هم چنگ می‌زنیم تا خوب مخلوط شود. ماهی‌تابه را چرب کرده، گوشت‌ها را به اندازه فندق برداشته و با کمک کف دست گرد می‌کنیم. (هر از گاهی کف دستمان را با روغن چرب می‌کنیم) و کوفته‌ها را در روغن سرخ می‌کنیم. سیب‌زمینی را پوست گرفته خلال کرده در روغن سرخ می‌کنیم. یک لیوان آب درون قابلمه ریخته، رب گوجه‌فرنگی و کمی چاشنی مانند آبغوره یا آبلیمو به آن اضافه کرده، کوفته قلقلی و سیب‌زمینی سرخ شده را درون قابلمه می‌ریزیم، نیم ساعت با شعله ملایم می‌پزیم.
Reza.Mosayebian

حجم

۱۰۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۰۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان