دانلود و خرید کتاب رجعت (ترجمه‌ی کتاب الإیقاظ من الهجعة بالبرهان علی الّرجعة) محمد بن حسن حر عاملی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رجعت (ترجمه‌ی کتاب الإیقاظ من الهجعة بالبرهان علی الّرجعة) اثر محمد بن حسن حر عاملی

کتاب رجعت (ترجمه‌ی کتاب الإیقاظ من الهجعة بالبرهان علی الّرجعة)

معرفی کتاب رجعت (ترجمه‌ی کتاب الإیقاظ من الهجعة بالبرهان علی الّرجعة)

«رجعت» به معنای بازگشت گروهی از انسان‌ها بعد از مرگ و قبل از قیامت است. رجعت از مسلّمات و ضروریّات عقاید شیعی است و به تصریح روایات ائمّۀ دین(ع)، آن کس که به رجعت ایمان نداشته باشد، در زمرۀ شیعیان آل‌محمّد(ص) به‌شمار نمی‌آید. تمامی پیروان ادیان ابراهیمی، اعمّ از یهودیان و مسیحیان، به بازگشت جمعی از مردگان، مؤمن یا کافر، اعتقاد واثق دارند و دربارۀ آن، به منابع وحیانی و کلمات ربّانی کتب آسمانی مراجعه می‌کنند. کتاب «الإیقاظ من الهِجعَة بالبُرهان عَلی الرّجعَة» اثر گران‌سنگ مرحوم شیخ حرّ عاملی را می‌توان یکی از کتاب‌های ارزشمند درباره «رجعت» دانست. شیخ محمّد بن حسن حرّ عاملی، معروف به «شیخ حرّ عاملی» (۱۰۳۳-۱۱۰۴ ه‌ .ق.)، محدّث و فقیه امامیّه در قرن یازدهم و مؤلّف «وسایل الشیعه» است. مرحوم عاملی این اثر را در دوازده باب، به تعداد ائمّۀ طاهرین(ع) تألیف کرده و در هر باب، به اثبات مسئلۀ رجعت پرداخته است. در این کتاب، درباره مسئله رجعت بیش از ۶۷۰ حدیث و دلیل و آیه ذکر شده است.
پیشگویی ها و آخرالزمان
اسماعیل شفیعی سروستانی
معاد، سرنوشت جاودانه‌ی انسان
آیت‌الله العظمی مظاهری
غیبت امام مهدی (عج) از دیدگاه امام جعفر صادق (ع)
ثامر هاشم عمیدی
معاد
مرتضی مطهری
رجعت یا بازگشت به جهان
محمدرضا ضمیری
زندگی و سلوک علامه سید محمد حسین طباطبایی
نرگس علی مردانی
شرح منازل هفتگانه‌ی سیروسلوک (مقدمه: سلوک معنوی در پرتو نور قرآن و عترت)
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک؛ منزل اوّل: یقظه
آیت‌الله العظمی مظاهری
تفسیر آیه نور
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
دعوت به او؛ بایسته‌های گسترش فرهنگ مهدویت (جلد ۶)
ابراهیم شفیعی سروستانی
شش ماه پایانی
مجتبی السّاده
زندگی و سلوک آیت الله بهجت
نرگس علی مردانی
بحر خروشان: شرح حال سیدعلی قاضی (ره)
حسین روحانی‌نژاد
آیین رستگاری
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
مهدی موعود (عج)
مرتضی مطهری
جهان موعود؛ آشنایی با ویژگی‌های جهان پس از ظهور (جلد ۵)
ابراهیم شفیعی سروستانی
ترجمه فارسی اصول کافی؛ بخش اول (جلد اول و دوم)
شیخ کلینی

نظرات کاربران

شهرام
۱۳۹۷/۰۶/۰۹

این کتاب واقعا ستودنی هست. وقتی مقدمه یا به عبارتی فصل اول کتاب رو میخوندم، مات و مبهوت عظمت این محقق عالی مقام قرار گرفته بودم. کتابی هست که اگر کسی بدون زاویه خاصی مطالعه کنه، خیلی راحت مساله رجعت

- بیشتر
mahdi.ch73
۱۳۹۷/۰۶/۰۷

بی نظیر

Masoumeh
۱۴۰۳/۰۲/۰۷

کاش میشد کپی کرد بعضی جملاتش رو

behrad abbasi
۱۴۰۲/۱۲/۱۵

از نظر بنده به صورت کلی کتاب خوبی است. تلاش نویسنده کاملا قابل تحسین است، من در اصول نویسندگی کتاب کاملا بیسواد هستم اما نظر شخصی من به این صورت است که کتاب این امکان رو داشت برای جلوگیری از

- بیشتر
کاربر ۱۵۴۶۳۵۲
۱۳۹۹/۰۱/۰۹

نکات زیبایی دارد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
شیخ صدوق در «مجلس اوّل کتاب أمالی» از شعیب حدّاد نقل می‌کند، گفت، شنیدم حضرت صادق(ع) می‌فرمودند: «إِنَّ حَدِيثَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يَحْتَمِلُهُ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ أَوْ مَدِينَةٌ حَصِينَةٌ قَالَ عَمْرٌو فَقُلْتُ لِشُعَيْبٍ يَا أَبَا الْحَسَنِ وَ أَيُّ شَيْ‌ءٍ الْمَدِينَةُ الْحَصِينَةُ قَالَ فَقَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّه(ع) عَنْهَا فَقَالَ لِي الْقَلْبُ الْمُجْتَمِعُ؛ حدیث ما سخت و دشوار است، به جز فرشته‌ای مقرّب یا پیامبری مرسل یا بنده‌ای که خدا دلش را برای ایمان آزموده باشد یا قلعه‌ای محکم، تاب تحمّل آن را ندارد.» گفتم: قلعۀ محکم چیست؟ فرمودند: «قلب مجتمع» (یعنی دلی که از پیروی هواها دچار اوهام باطل و شبهه‌های گمراه‌کننده نشده باشد.)»
S
قطب راوندی در کتاب «نوادر المعجزات»- که ملحق به کتاب «خرائج و جرائح» است- از عبد الرّحمن بن کثیر نقل می‌کند که حضرت صادق(ع) فرمودند: «أَتَی الْحُسَيْنَ(ع) أُنَاسٌ فَقَالُوا لَهُ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ حَدِّثْنَا بِفَضْلِكُمُ الَّذِي جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ فَقَالَ إِنَّكُمْ لَا تَحْتَمِلُونَهُ وَ لَا تُطِيقُونَهُ قَالُوا بَلَی نَحْتَمِلُ قَالَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ فَلْيَتَنَحَّ اثْنَانِ وَ أُحَدِّثُ وَاحِداً فَإِنِ احْتَمَلَهُ حَدَّثْتُكُمْ فَتَنَحَّی اثْنَانِ وَ حَدَّثَ وَاحِداً فَقَامَ طَائِرَ الْعَقْلِ وَ مَرَّ عَلَی وَجْهِهِ وَ ذَهَبَ فَكَلَّمَهُ صَاحِبَاهُ فَلَمْ يَرُدَّ عَلَيْهِمَا شَيْئاً وَ انْصَرَفُوا؛ عدّه‌ای از اصحاب حضرت سیّد الشّهداء(ع) خدمت آن جناب رسیده، عرض کردند: آن فضائلی را که خدا به شما عطا کرده، برای ما بیان فرمایید، فرمودند: «شما طاقت ندارید.» گفتند: چرا طاقت داریم. فرمودند: «اگر راست می‌گویید، دو نفرتان کنار روید تا با یکی سخن گویم، اگر او تاب تحمّل داشت، برای شما هم خواهم گفت. دو نفر کنار رفتند. حضرت به آن یکی، مطالبی فرمودند. ناگاه دیوانه‌وار برخاست راه خود پیش گرفت و رفت، هرچه آن دو نفر با وی صحبت کردند، جوابی نداد. آنها هم برگشتند.»
S
«رجعت» در معنی و مفهوم بازگشت گروهی از انسان‌ها بعد از مرگ و قبل از قیامت است. رجعت از مسلّمات و ضروریّات عقاید شیعی بوده و به تصریح روایات ائمّۀ دین(ع)، آن کس که به رجعت ایمان نداشته باشد، در زمرۀ شیعیان آل‌محمّد(ص) ، به شمار نمی‌آید. عموم پیروان ادیان ابراهیمی، اعمّ از یهودیان و مسیحیان، دربارۀ بازگشت جمعی از مردگان، خواه مؤمن یا کافر، اعتقاد واثق دارند و دربارۀ آن، به منابع وحیانی و کلمات ربّانی کتب آسمانی مراجعه می‌کنند. علما و مفسّران به حدود هفتاد آیه از «قرآن کریم» در بیان موضوع رجعت استناد داشته و جز این، جمع کثیری از روایات و احادیث رسیده از حضرات معصومات(ع) را مؤیّد این امر اعتقادی می‌شناسند. اگرچه دربارۀ «رجعت»، کتب بسیاری نگاشته شده است؛ امّا کتاب «الإیقاظ من الهِجعَة بالبُرهان عَلی الرّجعَة» اثر گرانسنگ مرحوم شیخ حرّ عاملی را می‌توان به عنوان یکی از امّهات کتب شیعی در این‌باره به شمار آورد.
S

حجم

۵۲۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

حجم

۵۲۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان