دانلود رایگان کتاب کامبیز صدیقی کسمایی کامبیز صدیقی کسمایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کامبیز صدیقی کسمایی اثر کامبیز صدیقی کسمایی

کتاب کامبیز صدیقی کسمایی

انتشارات:طاقچه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کامبیز صدیقی کسمایی

کامبیز صدیقی کسمایی در خرداد ماه ۱۳۲۰ در شهرستان رشت دیده به جهان گشود. پدرش حسین و پدربزرگش صدیق الرعایا فرماندار کسما در دوره ناصرالدین شاه بود. از همان ابتدای کودکی علاقه‌ی زیادی به شعر و ادبیات داشت به‌طوری که اولین شعرش در سن ۱۴ سالگی در ماه‌نامه‌ی فردوسی به چاپ رسید. صدیقی تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم ادامه داد و پس از آن به علت فوت پدر از ادامه تحصیل باز ماند و در کارخانه‌ی کنف‌کار رشت به شغل حسابداری مشغول شد، ولی این مسئله باعث نشد احساسات و علایق درونیش را نادیده بگیرد و به سرودن شعر ادامه ندهد. کار در محیط کارخانه و ارتباط زیادش با کارگران و مشاهده مشکلات و دردهای آنها باعث علاقه و گرایش ویژه اش به ادبیات کارگری شد. این مسئله به شکل آشکاری در بسیاری از اشعار صدیقی به چشم می‌خورد. او که سالها از بیماری ریوی رنج می‌برد در هشتم فروردین ماه سال ۱۳۸۹ در سن ۶۸سالگی در خانه‌ی خویش در شهر رشت دیده از جهان فرو بست و در قطعه هنرمندان تازه‌آباد رشت به خاک سپرده شد. کامبیز صدیقی کسمایی شاعری متعهد و آرمان‌گرا بود که در همه‌ی زمینه‌های شعری همچون شعر کلاسیک به‌ویژه در زمینه غزل و رباعی و نیز شعر امروز نیمایی و شعر گیلکی (هساشعر) تبحر ویژه‌ای داشت. او شاعری طبیعت‌گرا و ژرف‌نگر بود و ایجاز و تمثیل از ویژگی‌های بارز اشعار اوست. اشعار زنده‌یاد صدیقی در طاقچه برگرفته از وبگاه ادبی گنجور است: من حرف می‌زنم با هر چه در اتاق من دلشکسته هست، یا در اتاق نیست. ای آفتاب گرم! ای نغمه‌های تازه تابستان! ای پرده‌های توری رنگارنگ! ای تیک تاک ساعت دیواری بزرگ! ای بازوی کثیف خیابان دور دست! ای خانه‌ها و ای همهٔ کوچه‌های گیج! آن واژه‌ای که درد مرا بازگو کند چون در کتاب حافظهٔ من نوشته نیست افسوس می‌خورم افسوس می‌خورم. من تشنهٔ شنیدن یک خنده، یک سلام ... من تشنهٔ نوازش یک دست مهربان...

نظرات کاربران

Maryam
۱۴۰۰/۰۷/۱۷

سلام دسوتان گل طاقچه :) اینم معرفی کتاب جدید:) واقعا عالیه لذت بردم واقعا متن هاش عالیه شما هم بخونید و لذت ببرید

kamrang
۱۳۹۷/۰۹/۰۷

من خوشم نیومد. بعضی از شعر ها خوب بودن ولی اکثرشون بی معنی و مفهوم!

matilda
۱۴۰۲/۰۸/۲۷

اشعاری لطیف و سرشار از سادگی و عواطف پاک انسانی. بسیار لذت بردم

هدیهٔ دریا
۱۴۰۱/۰۶/۰۴

شبیه اشعار نیما یوشیج اما ضعیف تر!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۹)
آنقدر غمگینم که دلم می خواهد روی دامان زمین بارم اشک... دریا ...دریا... سوگواران! به شما با چه زبانی آیا تسلیت باید گفت؟
ᶜʳᶻ
یقین که اشتباه می کنم، درد من، به هیچ درد دیگری شبیه نیست جز به درد من.
نیلوفر🍀
شب دوباره شب دوباره شب
ᶜʳᶻ
من غرورم، گم شد در هیاهوی بزرگ این قرن در هیاهوی بزرگی که برای هیچ است.
نیلوفر🍀
گل مرداب زیباست این نازنین. زیرا عزیز! گل در میانِ بستر مرداب هم «گُل» است.
مادربزرگ علی💝
من تشنهٔ شنیدن یک خنده، یک سلام ... من تشنهٔ نوازش یک دست مهربان...
ⓝⓐⓡⓖⓔⓢ
من بجز خودم شبیه هیچ کس بروی خاک نیستم.
farimah
زندگی، بازی نبود و نیست. زندگی، ابزار کار و دست انسان است. زندگی، کار است. جنگ باید کرد، با کسانی که خراب و زشت می سازند کوچه باغ زندگی را.
نیلوفر🍀
یک نفر، به مستی شراب کهنه ای پناه می برد. یک نفر، به آستان شعر دلنشین. یک نفر، به آسمان دین.
min
می نشینم بر دو زانو، باز. می زنم برهم دوباره آب را با دست. آن چه می جویم، نمی یابم. آن چه می خواهم، نمی بینم. رفته بی خود هر دو دستم باز تا آرنج در این آب من؛ مبهوت. می روم غمگین، بدان اما تو بدهکاری به من تصویر آن دلدار را ای آب!
kamrang

حجم

۴۰٫۶ کیلوبایت

حجم

۴۰٫۶ کیلوبایت

قیمت:
رایگان