دانلود و خرید کتاب روانشناسی اجتماعی به زبان آدمیزاد دانیل ریچاردستون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی اجتماعی به زبان آدمیزاد اثر دانیل ریچاردستون

کتاب روانشناسی اجتماعی به زبان آدمیزاد

معرفی کتاب روانشناسی اجتماعی به زبان آدمیزاد

اگر بخواهید با شیوه‌های دوست‌یابی آشنا شوید یا این‌که چگونه روی دیگران اثر بگذارید، چطور قلب کسی را به‌دست آورید و فکرش را تغییر دهید، چطور به خودتان اطمینان کنید یا نسبت به دیگران تردید داشته باشید، کسی پیدا می‌شود که راهکار‌هایی ساده برای انجام این‌ها در اختیارتان بگذارد. اما روان‌شناسی اجتماعی و این کتاب، چیزی فراتر از پند و اندرز ارائه می‌کند؛ بینش.

«روان‌شناسی اجتماعی به‌زبان آدمیزاد» برای درک علت رفتارهای مردم از ابزار علمی استفاده می‌کند. این‌که چرا مردم از بعضی آدم‌ها خوش‌شان می‌آید و از بعضی دیگر نه؟ چرا گاهی یک بحث فاخر سیاسی نمی‌تواند آن‌ها را متقاعد کند، اما تأیید یک چهرهٔ مشهور سینمایی به‌راحتی این کار را می‌کند؟ پیش‌داوری از کجا سرچشمه می‌گیرد و چه اثری روی افکار و رفتارهای ما می‌گذارد؟

دکتر دنیل س. ریچاردسون استاد ارشد روان‌شناسی تجربی در این کتاب شما را با کاربرد روش‌های تجربی برای پرده‌برداری از سازوکارهای این پدیده‌های روان‌شناختی آشنا می‌کند. روش کار با روان‌شناسی اجتماعی، چگونگی ارزیابی نگرش‌ها و رفتارها، شیوه اندیشیدن درباره خود و دیگران، چگونگی اثرگذاری جمع بر ما و ارزیابی روابط گروه‌ها و جوامع همگی از مباحث مهم و کلیدی در این کتاب‌اند.

این اثر تمامی موضوعات و پدیده‌های مورد بحث در یک دورهٔ درسی دانشگاهی را در بر دارد. بااین‌حال، تا جای ممکن کمتر در آن از اصطلاحات تخصصی و فنی استفاده شده است. خواندن این کتاب به هیچ پیش‌نیازی احتیاج ندارد. حتی اگر از روان‌شناسی یا مطالعات علمی هیچ سر در نمی‌آورید، باز هم می‌توانید مطالب این کتاب را بفهمید. تنها چیزی که لازم دارید، کنجکاوی سالم دربارهٔ مردم است. این کتاب دیدی جامع دربارهٔ یکی از هیجان‌انگیزترین و پویاترین شاخه‌های علوم‌اجتماعی در اختیارتان می‌گذارد.

نظرات کاربران

fateme
۱۳۹۹/۰۲/۲۳

کتابی بسیار روان و جذاب برای عموم مردم به شخصه از کلیشه های روانشناسی بیزارم اما در این کتاب از بیشتر نتایج شگفت زده میشدم کلیشه در آن وجود ندارد

Dexter
۱۳۹۷/۱۲/۰۲

کتاب خیلی جالبیه. همیشه به روان شناسی فردی و اجتماعی علاقه داشتم.این کتاب هم حرف های تازه ای برای گفتن داره . مطالبی رو بیان می کنه که ممکنه ما در ظاهر بگیم بهشون معتقدیم ولی در باطن اعتقادی بهشون

- بیشتر
نیلوفر معتبر
۱۴۰۰/۱۰/۲۶

هم متنش روان بود و هم موضوع هایی که توی کتاب بررسی شده بود، خیلی متنوع و جذاب بودن. سرشار از اطلاعات مفیدی بود که هم کاربردین و هم دانشتون رو می برن بالا... واقعاً کتاب مفصل و جامعی بود و به

- بیشتر
esrafil aslani
۱۴۰۰/۱۲/۲۵

"مردم الگوهای تکراری را در جهان اجتماعی اطراف‌شان پیدا می کنند، اما همان طور که در پیدا کردن آنها مهارت زیادی دارند، در کشف چیزهایی که در این الگوها نیست هم ماهرند. مردم زود قضاوت می‌کنند و شواهدی را که

- بیشتر
فاطمه
۱۳۹۹/۱۱/۰۴

به نظرم عاااالی بود لحظه به لحظه ش برام جذاب بود.قلم روان،ترجمه عالی محتوی عالی

Alaghe Band
۱۴۰۱/۰۴/۲۱

واقعا کتاب خوبی بود و به زمینه های زیادی پرداخته بود و جالب اینجاست که صرفا حرف نمیزد و برای همه ی حرباش دلیل و آزمایش علمی داشت. به همه توصیه می کنم

کاربر ۵۱۱۹۸۴۳
۱۴۰۲/۱۱/۲۱

واقعا زیبا متن روان نکات جالب و قشنگ خیلی استفاده کردم

علی
۱۴۰۲/۰۲/۲۶

کتاب اصلا روانشناسی زرد نیست. شامل نتایج مطالعات و کمی توصیه. داستان پژوهشهای روانشناسی که تعریف میکنه بسیار جذابه!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۸)
سخت‌کوشی بهتر از نابغه بودن است
A PERSON
تجربیات زندگی هر قدر هم شگفت‌انگیز یا وحشتناک باشند، حدود سه ماه بعد احساسات ما به وضعیت عادی برمی‌گردد.
A PERSON
) بگویید احساس می‌کنید کدام درست و کدام نادرست است: برای تغییر رفتار دیگران، اول باید نگرش‌هایشان را تغییر دهیم. هرچه بیشتر برای انجام کاری تشویق شوید، بیشتر از آن لذت می‌برید. تصمیمی که به‌شکل گروهی گرفته شود، معقول‌تر از تصمیمی است که فردی به تنهایی بگیرد. اگر کسی تنها باشد، کمتر احتمال دارد به کسی که در خیابان دچار مشکل شده است کمک کند.
Dexter
طبق نظر روزنبرگ و هاولند، اگر کسی نتواند نگرشش را بیان کند، پس نگرشی ندارد.
penelope
پژوهشگران خانم از بعضی مردان روی یک پل مرتفع و از بعضی مردان روی یک پل کم‌ارتفاع نظرسنجی می‌کنند. در پایان نظرسنجی، شمارهٔ تماسی به شرکت‌کنندگان می‌دهند تا اگر خواستند بتوانند از نتایج نظرسنجی باخبر شوند. اما نتایج نظرسنجی اصلاً برای پژوهشگران اهمیتی نداشت، آن‌ها فقط داشتند جذابیت بین فردی را عملیاتی‌سازی می‌کردند؛ این‌که آیا مردان با پژوهشگر تماس می‌گیرند و از او درخواست آشنایی بیشتر می‌کنند یا نه. شرکت‌کنندگانی که روی پل بلند با پژوهشگر دیدار کرده بودند، بیشتر جذب او شده بودند. آن‌ها ترس از افتادن از روی پل را با احساس علاقه نسبت به پژوهشگر اشتباه گرفته بودند.
Dexter
ما معمولاً آنچه را بیش از همه تجربه کرده‌ایم دوست داریم
A PERSON
تجربیات زندگی هر قدر هم شگفت‌انگیز یا وحشتناک باشند، حدود سه ماه بعد احساسات ما به وضعیت عادی برمی‌گردد.
fateme
بنابراین، از نظر من باید در زمینهٔ چگونگی به تصویر کشیدن گروه‌های اجتماعی مختلف در رسانه‌ها بیشتر دقت کنیم. بعضی‌ها می‌گویند اشکالی ندارد اگر در بیشتر موارد ابله‌ترین شخصیت نمایش‌های تلویزیونی غربی یک زن بور است یا این‌که شخصیت‌های مسلمان فیلم‌ها همیشه تروریست از آب درمی‌آیند. آن‌ها معتقدند این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ چون هر کس می‌داند که نه همهٔ بورها خنگ‌اند و نه همهٔ مسلمان‌ها تروریست. اما حرف من این است که چنانچه این تداعی‌ها به‌طور مرتب در تلویزیون به تصویر کشیده شوند، به‌تدریج در حافظهٔ مردم نفوذ می‌کنند و بخشی از فرهنگ جامعه می‌شوند.
penelope
در لحظهٔ طرد شدن، تقریباً همان نواحی مغز فعال شد که در پاسخ به درد جسمی فعال می‌شود. به عبارت دیگر، پژوهشگر این آزمایش ادعا کرد که درد ناشی از طردشدگی یک درد واقعی است.
fateme
اگر آن‌قدر بدشانس بوده‌اید که یک اتفاق اندوهناک در زندگی‌تان پیش آمده باشد، می‌توانید پیش یک روان‌شناس فرویدی بروید که اعماق کودکی‌تان را بکاود و تقصیر را به گردن رابطهٔ شما با پدر و مادرتان بیندازد. می‌توانید تمامی کتاب‌های خودیاری منتشرشده را بخوانید، و یا به این توصیه که مادربزرگم به من یاد داد و شاید مادربزرگ شما هم یادتان داده باشد، گوش دهید: «صبر داشته باش. همه چیز درست می‌شود.» شواهد علمی تأییدکنندهٔ توصیهٔ مادربزرگ‌ها خیلی بیشتر از تمامی شواهد تأییدکنندهٔ نظریهٔ فروید است.
fateme

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۵۲,۵۰۰
۳۰%
تومان