دانلود و خرید کتاب پارادوکس انتخاب؛ آنگاه که آزادی انتخاب اضطراب می‌آورد باری شوارتس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پارادوکس انتخاب؛ آنگاه که آزادی انتخاب اضطراب می‌آورد اثر باری شوارتس

کتاب پارادوکس انتخاب؛ آنگاه که آزادی انتخاب اضطراب می‌آورد

معرفی کتاب پارادوکس انتخاب؛ آنگاه که آزادی انتخاب اضطراب می‌آورد

کتاب باری شوارتز، «آزادی انتخاب» درباره انتخاب‌هایی سخن می‌گوید که مردم در بیشتر جنبه های زندگی پیش رو دارند. آموزش، شغل، روابط و دوستی‌ها، روابط جنسی، عشق، خانواده‌داری، ملاحظات مذهبی و ...

هیچ‌کس منکر این نیست که انتخاب موجب بهبود کیفیت زندگی می‌شود. انتخاب ما را بر کنترل مقاصدمان تواناتر می‌کند و به سمت آنچه دقیقا از یک مقصود انتظار داریم پیش می‌برد.

انتخاب برای استقلال ضروری است و استقلال برای رفاه. افراد سالم می‌خواهند و نیاز دارند که زندگی‌شان را رهبری کنند. البته این آزادی انتخاب گاهی هزینه‌ها و پیامدهایی ناگوار دارد و حتی شاید موجب تصمیمات نادرست شود.

شوارتز در این کتاب بر انتخاب‌های ما به ویژه انتخاب‌های اقتصادی تمرکز کرده است. انتخاب‌هایی که می‌توانند، بیشترین نقش را در زندگی انسان داشته باشند.

دوراهی و پاردوکس انتخاب، زمان صحیح انتخاب، کیفیت انتخاب، رابطه انتخاب با فرصت‌های زندگی و مشکلاتی که ممکن است بر اثر انتخاب غلط به وجود آیند و راه‌هایی که در دنیای کنونی می‌توانند ما را در اتنخاب درست داشتن، یاری کنند در این کتاب بررسی شده‌اند.

بری شوارتز، استاد نظریه اجتماعی و کنش اجتماعی دوروین کارت رایت در کالج سوارت مور است. وی بعد از انتشار کتاب پارادوکس انتخاب، مقالات متعددی را در رابطه با انتخاب برای نشریات ساینتیفیک آمریکن، نیویورک تایمز، پرید مگزین، اسلیت، تاریخچه تحصیلات تکمیلی، تایمز (لندن)، هایر اجوکیش ساپلمنت، عصر تبلیغات، یواس‌ای تودی، گاردین و انجمن سلطنتی هنر نوشته است.

شوارتز کتاب‌های متعددی را به رشته تحریر درآورده که از آن جمله می‌توان به: نبرد برای طبیعت بشر: علوم، اخلاقیات و زندگی مدرن و هزینه‌های زندگی: چگونه آزادی بازار بهترین چیزها را در زندگی از بین می‌برد، اشاره کرد.

نظرات کاربران

کاربر کرم کتاب
۱۴۰۰/۰۶/۲۱

در دنیای مدرن اطرافمان با هزاران انتخابی که روزانه از زمان بیدار شدن از خواب تا زمان به خواب رفتن در هرسنی جلوی هرکدام ما گذاشته می شود یادمان می رود که ظرفیت تصمیم گیری روزانه ی ما محدود است.

- بیشتر
آیدا
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

کتاب خیلی خوبی بود.(میتونست حجمش کمتر باشه به نظرم) ارزش خوندن داره واقعا.. یکی از مطالبی که گوش زد میکنه اینه که گزینه های بیشتر برای انتخاب لزوما خیلی کمک کننده نیستند و تا حدودی رضایت از خرید رو هم کم میکنند.

- بیشتر
محسن
۱۳۹۸/۱۲/۲۹

از انتشارات دنیای اقتصاد بسیار متشکرم و همچنین از طاقچه

vahidx
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

این کتاب حرف خیلی خوبی میزنه واقعا. و لازم هست که همه ما بخونیمش. اما موردی که وجود داره اینه که میتونست بسیار خلاصه‌تر باشه. حرف کلی این کتاب را این که حرف فوق‌العاده‌ای هست اما واقعا میشه نهایتا در

- بیشتر
ر.د.ب
۱۴۰۰/۱۱/۱۶

کتاب عالیه، ولی هم این ترجمه مشکل داره و هم ترجمه آقای شعبانی مقدم. باید هر دو تا ترجمه را باهم خواند تا خوب کتاب را فهمید. ولی نکته جالب اینکه این کتاب را آقای دکتر حسین شاره هم ترجمه

- بیشتر
کاربر ۳۸۵۴۵۸۹
۱۴۰۱/۰۶/۲۰

کتاب پارادوکس انتخاب درباره این است که آزادی انتخاب و افزایش گزینه های انتخاب باعث اضطراب و نگرانی می‌شود عقیده نویسنده این است که انتخاب برای رفاه ضروری است اما بالا رفتن تعداد انتخاب ها باعث افزایش اضطراب می‌شود و آزمایش

- بیشتر
fatemef8
۱۴۰۲/۱۰/۰۱

امتیاز کتاب: ۵ از ۵ ارزش دوباره خواندن دارد. دارای نکات ارزشمند که ارزش یادداشت برداری و مرور مجدد را دارد. این کتاب تو گروه کتاب‌هایی قرار می‌گیره که برای من خیلی مفید بودن: برای مبارزه‌ با کمال گرایی، در تمجید و تایید زندگی مینیمالیسمتی،

- بیشتر
ع.ز.
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

جهان امروز، جهان انتخاب است، در سیاست، در اقتصاد و، درفرهنگ. تقدم آزادی بر برابری، عمده فلسفه سیاسی- اقتصادی و زیربنای تحولات و تعاملات جهان جدید را شامل می‌شود.

مبین
۱۴۰۱/۱۰/۱۰

کتاب خیلی خوبی بود

Rasoul
۱۴۰۱/۰۷/۱۴

نکته های کاربردی و باریک بینانه ای در مورد منشأ تصمیم‌گیری ها داره و اشاره کرده به این که تنوع گزینه های پیش رو ممکنه باعث کمال طلبیِ ناخودآگاه آدم بشه (اما گاهی زیاده نویسی کرده) آزمایشهایی که مثال زده، جذاب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۲)
با رشد هر چه بیشتر انتخاب‌ها، جنبه‌های منفی داشتن گزینه‌های متعدد ظاهر می‌شوند. هرچه تعداد انتخاب‌ها بیشتر می‌شوند، منفی‌های آنها چنان رشد می‌کنند که ما را زمین‌گیر می‌سازند. در این مرحله، انتخاب‌ها نه‌تنها ما را به آزادی نمی‌رساند، بلکه ناتوان هم می‌سازند.
🌴⁦🌫️⁩ رایحه ⁦🌫️⁩🌴
ما تقریبا به هر چیزی که تجربه می‌کنیم با هر دفعات تکراری که باشد عادت می‌کنیم. وقتی زندگی سخت است، تطابق باعث می‌شود تا از فشار مطلق دشواری زندگی رها شویم. اما وقتی زندگی خوب است، تطابق ما را در تردمیل لذت قرار می‌دهد و باعث می‌شود سطح رضایت ما از تجربیات مثبت روبه‌زوال بگذارد.
آیدا
وجود یک گزینه دیگر با کیفیت پایین‌تر باعث می‌شود تا تصمیم‌گیری برای مصرف‌کنندگان راحت‌تر شود.
Afsaneh Habibi
این رفتار منحنی «کاهش عدم مطلوبیت تلفات» نامیده می‌شود. از دست دادن ۱۰۰ دلار ابتدایی بیشتر از دست دادن ۱۰۰ دلار بعدی شما را جریحه‌دار می‌کند.
Afsaneh Habibi
امروزه ظاهر مردم نیز به امری تبدیل‌شده است که مسئولیت آن بر گردن خود مردم افتاده است. وِندی کامینر، روزنامه‌نگار، در این زمینه می‌گوید: «زیبایی قبل موهبتی بود که به تعداد معدودی از ما اعطا می‌شد و بقیه صرفا حق تحسین آن را داشتند، اما امروزه زیبایی یک دستاورد است و نداشتن زیبایی به‌مانند بی‌خانمانی یک بدبختی نیست بلکه یک شکست است».
Afsaneh Habibi
آزادی منفی، «آزادی از» است؛ آزادی از قیدوبند، آزادی از اینکه توسط دیگران به ما امرونهی شود. آزادی مثبت، «آزادی به» است؛
fatemef8
اغلب مردم متوازن کردن آزادی انتخاب و تعهد را با یکدیگر دشوار و چالش‌برانگیز می‌یابند.
Afsaneh Habibi
در یک فروشگاهی که دارای کت‌وشلوارهای با قیمت بیش از ۱۵۰۰ دلار است، خرید یک کت‌وشلوار ۸۰۰ دلاری از آن به‌مانند خرید طلا است؛ اما در فروشگاهی که اغلب کت‌وشلوارها کمتر از ۵۰۰ دلار قیمت دارند، همان کت‌وشلوار ۸۰۰ دلاری مشابه قبلی ولخرجی محسوب می‌شود
مبین
اقتصاددان‌ها اشاره می‌کنند که کیفیت هر گزینه را می‌توان مجزا از گزینه‌های جایگزین آن ارزیابی کرد. یکی از قیمت‌هایی که در برابر هر هزینه پرداخت می‌شود نادیده گرفتن فرصت‌های دیگری است که گزینه‌های دیگر ارائه می‌کنند و «هزینه فرصت» نامیده می‌شود. هزینه فرصت گذراندن تعطیلات در ساحل کیپ‌کاد نادیده گرفتن رستوران‌های کالیفرنیا است. هزینه فرصت یافتن شغل در شهر سکونت نامزدتان نبودن در کنار خانواده است. هر تصمیمی که ما می‌گیریم همراه با هزینه‌هایی است.
مبین
روابط عاشقانه بسط دیگری از انتخاب‌ها را در بردارد، انتخاب‌هایی که می‌خواهند تمرکز ما را گرفته و موجب تشویش بیشتر ما شوند.
Afsaneh Habibi

حجم

۸۲۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۸۲۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان