دانلود و خرید کتاب رهایی از خشم و پرخاشگری شهربانو قهاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهایی از خشم و پرخاشگری اثر شهربانو قهاری

کتاب رهایی از خشم و پرخاشگری

انتشارات:نشر دانژه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رهایی از خشم و پرخاشگری

شهربانو قهاری در کتاب رهایی از خشم و پرخاشگری با زبانی ساده راهکارهای کنترل خشم را با مخاطبانشان به اشتراک می‌گذارد. در این کتاب از خشم به‌عنوانی هیجانی طبیعی که تمامی انسان‌ها آن را تجربه می‌کنند یاد می‌شود که نباید از آن حس شرمساری داشت، بلکه باید راه صحیح بروز آن را آموخت. نشر دانژه کتاب رهایی از خشم و پرخاشگری را منتشر کرده است.

درباره کتاب رهایی از خشم و پرخاشگری

خشم یکی از هیجانات طبیعی است که هر فردی در طول زندگی بارها آن را تجربه می‌کند، اما اغلب افراد شناخت صحیحی نسبت به این هیجان و نحوه ارائه آن ندارد و همین امر نیز آن‌ها و حتی اطرافیانشان را با مشکل روبرو می‌کند. شهربانو قهاری تلاش کرده است تا در کتاب رهایی از خشم و پرخاشگری، شما را به درک صحیح از این هیجان و همچنین راهکارهای کنترل آن برساند.

ناتوانی در کنترل خشم تنها به بیماران روان‌پزشکی اختصاص ندارد. بسیاری از افراد سالم جامعه به دلیل ناآگاهی از چگونگی کنترل خشم اغلب دست به پرخاشگری می‌زنند. عده‌ای هم هستند که خشم را سرکوب می‌کنند و به این‌ترتیب به سلامت جسمی و روانی خود لطمه می‌زنند. ردپای خشم در بسیاری از بحران‌های اجتماعی، روابط بین‌فردی و زناشویی دیده می‌شود؛ از جمله طلاق، قتل، کودک‌آزاری، تخریب اشیا و اماکن عمومی، خودزنی، خودکشی و... . شهربانو قهاری در کتاب رهایی از خشم و پرخاشگری، کمک می‌کند تا مخاطب آموزش‌های لازم در رابطه با کنترل خشم را کسب کند.

خواندن کتاب رهایی از خشم و پرخاشگری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

همه ما انسان‌ها حس خشم را به کرات تجربه کرده‌ایم و بسیاری نیز از واکنشی که در آن زمان انجام داده‌ایم ناراضی هستیم و حس پشیمانی از واکنشمان را تا مدت‌ها به دوش می‌کشیم. مطالعه‌ی کتاب رهایی از خشم و پرخاشگری به مخاطب کمک می‌کند تا به‌طور منطقی و صحیح‌تری این هیجان را بروز دهد. بنابراین خواندن این کتاب را به تمامی افراد سالم، بیماران و خانواده‌های آنان توصیه می‌کنم. به‌علاوه، کتاب رهایی از خشم و پرخاشگری می‌تواند راه‌گشای دان‌شجویان روانشناسی، روان‌شناسان و مشاوران در در برگزاری کارگاه‌های آموزشی کنترل خشم باشد.

جملاتی از کتاب رهایی از خشم و پرخاشگری

خشم، هیجان طبیعی بشری است که همه‌ی موجودات زنده، از جمله انسان‌ها، آن را تجربه می‌کنند. طبق گفته‌ی داروین، ۹ نوع هیجان وجود دارد. برخی از آن‌ها منفی و برخی مثبت هستند. هیجان‌های مثبت، شادمانی، لذت، تعجب و عشق را دربرمی‌گیرند و هیجان‌های منفی، غم، ترس، نفرت، خشم و اضطراب را شامل می‌شوند. گرچه تجربه‌ی این هیجانات طبیعی است اما برخی انسان‌ها به دلیل تجارب دوران کودکی، به این نتیجه می‌رسند که برخی هیجان‌ها خوب نیستند و باید سرکوب شوند. خشم از جمله‌ی این احساسات است. در فرهنگ ما، از کودکی به افراد می‌آموزند که خشمگین شدن خوب نیست و نباید خشمگین شد. به عبارتی، در مورد خشم و دیگر احساسات منفی قضاوت ارزشی می‌کنند و آن‌ها را بد، زشت و ناپسند تلقی می‌کنند. برای خواندن جملات بیشتری از کتاب رهایی از خشم و پرخاشگری، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید. 

نظرات کاربران

yalda
۱۴۰۰/۰۲/۲۰

کتاب کاربردی و سبکی بود

کام‌دخت
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

کتاب خوبیه و راه حل های خوبی میده،البته اگه بتونید در شرایطی که خون جلوی چشماتونو‌گرفته این توصیه هارو به یاد بیارید😛

Erfan
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

کتابی کاربردی و کم حجم درباره کنترل خشم این کتاب اول به چگونگی به وجود آمدن خشم اشاره می کند بعد راهکار های برای حل آن ارائه می دهد و در آخر می خواهد مشکل پرخاشگری را به طور کامل

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
وقتی با کسی اختلاف دارید، از خود بپرسید دلایل اختلاف من با فرد الف چیست؟ چگونه می‌توان اختلاف را حل کرد؟ حل اختلاف چه پیامدهای مثبتی به بار می‌آورد؟ واقعیت این است که اختلافات حل‌نشده، نه تنها بر روابط بین‌فردی ما تأثیر می‌گذارند بلکه آرامش ما را به‌هم می‌ریزند. از طرفی هیچ اختلافی خودبه‌خود و به مرور زمان حل نمی‌شود، مگر اینکه برای حل آن اقدامی صورت گیرد.
کاربر ۲۶۸۶۲۱۸
برخی بر این باورند که سرکوب کردن خشم روش سالمی است درحالی‌که این شیوه نوعی خودتخریبی به شمار می‌رود.
melik
یکی دیگر از راه‌های سالم ابراز خشم، این است که به فردی که از او خشمگین هستید، نامه بنویسید. نامه‌ای که هرگز پست نمی‌شود و در آن نامه از احساسات، افکار و انتظارات خود حرف بزنید. می‌توانید احساسات منفی خود را به شکل اغراق‌آمیز ابراز کنید و رفتار طرف مقابل را زیر سؤال ببرید. سپس نامه را در جایی پنهان کنید و هرگاه احساس نیاز کردید، آن را بخوانید. در صورتی که مایل بودید چیزی به آن اضافه کنید، این کار را انجام بدهید.
عاشق کتاب
برای سال‌های سال تصور بر این بود که ابراز خشم به‌صورت پرخاشگری کلامی یا جسمانی، باعث تخلیهٔ خشم می‌شود و به آرامش فرد کمک می‌کند. درحالی‌که پژوهش‌ها نشان داده است پرخاشگری نه تنها به تخلیهٔ خشم کمکی نمی‌کند بلکه به تقویت رفتار پرخاشگرانه منجر می‌شود و به صورت عادت درمی‌آید.
احسان رضاپور
احساس خشم، خودبه‌خود به پرخاشگری منتهی می‌شود. باور نادرستی وجود دارد مبنی بر اینکه خشم تنها از طریق پرخاشگری تخلیه می‌شود. درحالی‌که به‌جز پرخاشگری، روش‌های سازنده و مؤثری برای تخلیهٔ خشم وجود دارد؛ از جمله ابراز کلامی خشم، چالش با باورهای غیرمنطقی و به‌کارگیری فنون رفتاری و آرام‌سازی.
احسان رضاپور
همان‌طور که مشاهده می‌کنید، یک رویداد مشابه می‌تواند با توجه به طرز تلقی افراد، واکنش‌های متفاوتی را در آن‌ها برانگیزد.
melik
هیجان‌ها علایم شیمیایی و الکتریکی بدن هستند و شما را از چیزی که در حال اتفاق افتادن است، آگاه می‌کنند. هیجان‌ها در زندگی بشر اهمیت زیادی دارند و برای بقا مفید هستند. فرض کنید کسی با حیوان درنده‌ای روبه‌رو می‌شود و فرار می‌کند، در اینجا هیجان ترس به او کمک می‌کند تا زنده بماند. هیجان‌ها نه تنها برای بقا بلکه در یادآوری موقعیت‌ها و مردم به شما کمک می‌کنند. هیجان‌ها به شما کمک می‌کنند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید، از درد اجتناب کنید و در پی لذت باشید. به کمک هیجانِ خشم می‌توان در مقابل دشمن ایستادگی کرد و با او جنگید.
احسان رضاپور
عشق: عشق پادزهر خشم است. وقتی خود و دیگران را دوست بدارید، عشق ورزیدن عادت طبیعی شما خواهد شد و خشم از دیار قلب شما کوچ خواهد کرد و جای خود را به عشق خواهد داد. افرادی که نسبت به خود و دیگران عشق می‌ورزند، کمتر خشمگین می‌شوند و برای مقابله با مشکلات از تحمل بیشتری برخوردارند. برای عشق‌ورزی به خود و دیگران، به نکات مثبت خود و دیگران توجه کنید. سعی کنید در هر چیزی حتی اشیا دوروبرتان زیبایی ببینید و عشق را به خود و دیگران ابراز کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که اگر چیزی نداشته باشید، نمی‌توانید انفاق کنید. پس ابتدا باید خود را دوست بدارید تا بتوانید دیگران را هم دوست داشته باشید. ابراز عشق به کمک جملات سادهٔ خبری صورت می‌گیرد. «دوستت دارم»، «به شما علاقه‌مند هستم».
عاشق کتاب
فرد علاوه بر احساس خشم، ممکن است احساسات دیگری مانند ترس، حسادت، نفرت و خصومت را نیز تجربه کند. این احساسات نشانه‌های هیجانی خشم هستند.
melik
داشتن جامعه‌ای سالم و بالغ، منوط به این است که تک‌تک افراد مهارت کنترل خشم را بیاموزند.
melik

حجم

۱۲۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۲۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
۱۱,۲۵۰
۵۰%
تومان