دانلود و خرید کتاب وضعیت آینده ۲۰۱۰ ترجمه م‍ح‍س‍ن‌ ب‍ه‍رام‍ی‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب وضعیت آینده ۲۰۱۰

وضعیت آینده ۲۰۱۰ یک مطالعه آینده‌شناسانه در حوزه‌های گوناگون از جمله اقتصاد، پزشکی، اقلیم و ... به قلم جروم سی. گلن، تئودر جی. گوردن، الیزابت فلورسکو است.

مجموعه نوشتارهای این کتاب توسط گروهی از پژوهشگران ایرانی به سرپرستی دکتر محسن بهرامی و مهندس مهکامه طاعتی ترجمه و تدوین شده است.

درباره کتاب وضعیت آینده ۲۰۱۰

توسعۀ پایدار، مسائل آب سالم و مناقشات در تقسیم و توزیع آب از منابع مشترک، رشد جمعیت، توسعۀ مردم سالاری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اخلاق در بازار و بازارهای اخلاق گرا، بیماری‌های نوپدید و بازپدید، مسائل و موقعیت زنان در جامعه، تبه‌کاری سازمان یافته فراملی، پیشرفت‌های علمی و فنی، تغییرات آب و هوایی و انرژی، عناوین فصل اول را تشکیل می‌دهند.

در فصل دوم محاسبه شاخص وضعیت آینده در سیستم مدل‌سازی آینده‌های بین‌المللی وابسته به دانشگاه دِنور، معرفی می‌شود.

در فصل سوم به هوش جمعی پرداخته می‌شود؛ اینکه انفجار اطلاعات و تغییرات پرشتاب و پیچیدگی‌ها کار را برای هم‌پایی با شرایط جدید و تصمیم‌گیری سخت کرده و برای تصمیم‌گیری در چنین وضعیتی، به فرایندهای جدی نظیر هوش جمعی نیاز است.

در فصل چهارم با عنوان موضوعات نوپدید در امنیت محیط‌زیستی پروژه هزاره، امنیت محیط‌زیستی را به صورت حفظ محیط‌زیست به عنوان بستر حیات با سه جزء پیشگیری یا جبران صدمات وارده به محیط‌زیست، ناشی از عملیات نظامی، پیشگیری یا پاسخ به درگیری‌های محیط زیستی و حفظ محیط‌زیست به خاطر ارزش‌های معنوی ذاتی آن مورد بررسی قرار می‌دهد.

در فصل پنجم به نتایج مطالعه پروژه هزاره که در ایجاد سناریوهای منطقه‌ای به کار رفته است، پرداخته می‌شود.

 و در فصل‌آخر نتایج کلیدی نظرسنجی کیفی میان ۳۲ هسته پروژه هزاره به طور خلاصه بیان شده و دیدگاهی را جهت قراردادن در دستور کار آینده‌پژوهی پیشنهاد می‌دهد. 

مطالعه کتاب وضعیت آینده ۲۰۱۰ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این اثر برای دانشجویان و پژوهشگرانی که مباحث مربوط به آینده‌پژوهی را دنبال می‌کنند، مفید و پرکاربرد است.




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان