دانلود و خرید کتاب معاد، سرنوشت جاودانه‌ی انسان آیت‌الله العظمی مظاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معاد، سرنوشت جاودانه‌ی انسان اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

کتاب معاد، سرنوشت جاودانه‌ی انسان

معرفی کتاب معاد، سرنوشت جاودانه‌ی انسان

معاد، سرنوشت جاودانهٔ انسان اثر مرجع عالیقدر حضرت آیة‌الله العظمی مظاهری (مدّظلّه‌العالی) است که در مؤسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا (سلام‌الله علیها) به چاپ رسیده است.

درباره کتاب معاد، سرنوشت جاودانه‌ی انسان

کتاب حاضر حاصل بیانات اخلاقی، اعتقادی حضرت آیة‌الله العظمی مظاهری است که در سال ۱۳۹۱ هجری شمسی در مسجد حکیم اصفهان بیان شده و پس از تنظیم، به تأیید نهایی معظّم‌له رسیده و به‌صورت کنونی منتشر شده است. در این کتاب برخی از براهین و ادلّهٔ مربوط به معاد، به گونه‌ای انتخاب و تشریح شده است که نیاز کمتری به مقدّمات پیچیدهٔ علمی و توضیحات فنّی فراوان داشته باشد. بیشتر مطالب با تکیه بر آیات قرآن کریم و با شواهد قرآنی و روایی بیان شده است.

 خواندن کتاب معاد، سرنوشت جاودانه انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مبحث کلیات اسلام را به خوانن این کتاب دعوت می‌کنیم.

 بخشی از کتاب معاد، سرنوشت جاودانه‌ی انسان

عزیر از بندگان شایسته خداوند و مردی صالح و دارای مقام نبوت بود. وی روزی از خانهٔ خود به مقصد دوری بیرون آمد. در بین راه به قریه‌ای رسید که در اثر حوادث طبیعی ویران شده و استخوان‌های پوسیده و بدن‌های متلاشی‌شدهٔ اهل آن در معرض دید عابرین بود.

«عزیر» در این قریه درنگی کرد و بعد از تأمّل و تفکر در وضع اسفناک قریه، با تعجّب این سؤال در ذهنش نقش بست و چنین به زبان آورد:

(أَنَّی یحْیی هذِهِ اللّهُ بَعْدَ مَوْتِها)

او از مشاهدهٔ بدن‌های متلاشی‌شده، درواقع دو سؤال برایش مطرح شده بود:

اول: زنده‌کردن آن‌ها پس از مدت طولانی که از مرگشان می‌گذشت، کاری بسیار بزرگ و مهم است.

دوم: چگونه این اندام متلاشی‌شده و استخوان‌های پوسیده و بدن‌های پاره‌پاره به صورت نخستین خود درخواهد آمد؟

اگرچه «عزیر» به معاد جسمانی اعتقاد داشت و می‌دانست که خداوند قادر به زنده‌کردن آن‌ها است؛ ولی می‌خواست به «حق الیقین» برسد. عزیر پیامبر درحالی‌که کنار آبی نشسته و الاغش به کناری بود، از دنیا رفت. پس از گذشت صد سال پروردگار عالم او را دوباره زنده کرد و از او سؤال کرد: «چقدر درنگ کرده‌ای؟» گفت: یک روز یا مقداری از روز را درنگ کرده‌ام:

(لَبِثْتُ یوْماً أَوْ بَعْضَ یوْم)

ولی، خداوند سبحان فرمود:

(قالَ بَلْ لَبِثْتَ مِائَةَ عامٍ فَانْظُرْ إِلی طَعامِک وَ شَرابِک لَمْ یتَسَنَّهْ وَ انْظُرْ إِلی حِمارِک وَ لِنَجْعَلَک آیةً لِلنَّاسِ وَ انْظُرْ إِلَی الْعِظامِ کیفَ نُنْشِزُها ثُمَّ نَکسُوها لَحْماً)

صد سال است که تو به خواب مرگ فرورفته‌ای و درنگ کرده‌ای. در طعام و شراب خود نظر کن که هنوز تغییری نکرده است و الاغ خود را نیز بنگر تا احوال بر تو معلوم شود. ما تو را برای خلق حجت قرار دهیم که امر بعثت را انکار نکنند. به استخوان‌ها بنگر که چگونه آن‌ها را از زمین بلند می‌کنیم و به هم پیوند می‌دهیم. سپس، گوشت به آن‌ها می‌پوشانیم و زنده می‌کنیم.


مشق اخلاق؛ دفتر چهارم
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق (دفتر سوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
روزه سلوک پرهیزکاران
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک؛ منزل دوّم: توبه
آیت‌الله العظمی مظاهری
ترجمه فارسی اصول کافی؛ بخش دوم (جلد سوم و چهارم)
شیخ کلینی
سیروسلوک، منزل سوم؛ تقوا
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد هفتم
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد چهارم
آیت‌الله العظمی مظاهری
تحفه ملکوت
واحد پژوهش نشر نور معارف
سیروسلوک، منزل چهارم؛ تخلیه (پیراستن)
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد ششم
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد پنجم
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق؛ دفتر پنجم
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق (دفتر دوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
حقّ‌النّاس
آیت‌الله العظمی مظاهری
شیطان و راه های دوری از آن
طیبه خرمی
نماز نجوای مؤمنان
آیت‌الله العظمی مظاهری
ترجمه فارسی اصول کافی؛ بخش اول (جلد اول و دوم)
شیخ کلینی
معرفت نفس (جلد اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری

نظرات کاربران

میمْ؛ مثلِ مَنْ
۱۳۹۹/۰۱/۲۷

کتاب خلاصه و جامعی بود اما تقریبا همه اطلاعاتش تو کتاب های دینی دبیرستان بوده و از این جهت برای من جالب نبود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
استاد بزرگوار ما علامه طباطبائی (ره) نکتهٔ دقیق و شیرینی می‌فرمودند و می‌گفتند: معنا ندارد که پیغمبر اکرم (ص) بدون امّتشان به بهشت بروند. پیغمبر اکرم (ص) راضی نمی‌شوند که به‌تنهایی به بهشت بروند؛ لذا اگر کسی لیاقت شفاعت داشته باشد، مورد شفاعت واقع می‌شود. در روایتی نقل شده است که در روز قیامت، کلید بهشت و جهنّم را به پیغمبر اکرم (ص) می‌دهند و ایشان اختیار تام دارند که هر کاری انجام دهند، سپس پیغمبر اکرم (ص) کلید بهشت و جهنّم را به امیرالمؤمنین (ع) می‌دهند و می‌فرمایند اختیار تامّ از توست، هر که ولایت و لیاقت دارد، او را شفاعت کن. اگر کسی لایق باشد و در دنیا در مسیر اهل‌بیت (ع) گام بردارد، مشمول شفاعت خواهد شد.
میمْ؛ مثلِ مَنْ
دوّمین دسته از ملائکهٔ شاهد، ملائکه‌ای هستند که برای حفظ ما از شرور انسی و جنّی و آفات، همیشه همراه انسان هستند و از او مواظبت می‌کنند: (لَهُ مُعَقَّباتٌ مِنْ بَینِ یدَیهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ یحْفَظُونَهُ مِنْ امْرِ اللَّهِ)
کاربر ۳۴۳۱۹۷۳
اندک اندیشه‌ای پیرامون آیات مربوط به معاد، موجب می‌شود که انسان به خود آید و از سرکشی امیال نفسانی خویش پیشگیری کند؛ زیرا اگر تنها احتمال وقوع این حوادث را بدهیم، از هواهای نفسانی پیروی نخواهیم کرد. با این بیان جای این سؤال است که با وجود این اعتقاد، چرا در میان آدمیان این همه ظلم و مخالفت فرمان باری تعالی یافت می‌شود؟! پاسخ روشن است: چون به روز قیامت یقین ندارند. گاهی انسان علم دارد، امّا یقین ندارد. یقین و علم دو چیز است: علم، دانستن است و یقین، اطمینان قلبی پیداکردن به چیزی است.
میمْ؛ مثلِ مَنْ
سایه دولت فتد بر سر عالم همی گر بکشد مرغ ما بال و پری در جهان عالم علوی بود جلوه‌گه مرغ ما آبخور او بود گلشن باغ جنان امیر المومنین (ع) در روایتی می‌فرمایند: «إِنَّمَا أَخَافُ عَلَیکمُ اثْنَتَینِ اتِّبَاعَ الْهَوَی وَ طُولَ الْأَمَلِ أَمَّا اتِّبَاعُ الْهَوَی فَإِنَّهُ یصُدُّ عَنِ الْحَقِّ وَ أَمَّا طُولُ الْأَمَلِ فَینْسِی الْآخِرَة» استاد بزرگوار ما، حضرت امام خمینی (ره)، همواره توصیه می‌فرمودند که دلبستگی‌ها را از بین ببرید. از دنیا دل بکنید. از پول، ریاست و تمام تعلّقات دنیوی چشم‌پوشی و دوری نمایید. اگر دل نکنید، هنگام مرگ و جان دادن برای شما بسیار دشوار خواهد بود.
Saied mahdi hosseini
اما، مگر به باور انسان می‌نشیند که این غذایی که در دنیا می‌خورد و بسیار لذیذ هم می‌نماید در مقایسه با طعام متقین در آخرت همانند خون بسیار کثیفی است که در شکم مادر از آن می‌خورد؟!
سعیده زنگنه
علومی که به عقل مربوط است، مثل تفکرات عقلی و ارائهٔ براهین و استدلال‌ها، گرچه برای اثبات معاد، لازم است؛ ولی در حرکت انسان به سوی خداوند متعال کاربرد چندانی ندارد. امّا علومی که به دل مربوطند و به آن‌ها معرفت نیز گفته می‌شود، برخلاف دستهٔ اول، به‌واسطهٔ تعلّم به دست نمی‌آید، بلکه ذوقی و معنوی است و وسیلهٔ دست یافتن بدان، تنها عمل است. این علم از اشراقات انوار الهیه است و به آن «یقین» می‌گویند. پس یقین، مشاهده کردن با قلب است، نه با چشم. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: (وَ اعْبُدْ رَبَّک حَتَّی یأْتِیک الْیقینُ)
میمْ؛ مثلِ مَنْ

حجم

۲۹۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

حجم

۲۹۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
۶,۵۰۰
۵۰%
تومان