دانلود و خرید کتاب طنز مدیریتی حاجی سفیدی ترجمه جعفر راثی تهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طنز مدیریتی اثر حاجی سفیدی

کتاب طنز مدیریتی

معرفی کتاب طنز مدیریتی

برگرفته از پیشگفتار کتاب:

«مدیریت، میدان گسترده‌ای است که کارویژه‌های فراوان و متنوعی دارد و با گذشتن از مراحل مهمی مثل طرح‌ریزی، سازماندهی، رهبری، و نظارت، منابع سازمانی و در رأس آن‌ها نیروی انسانی را به کار می‌گیرد تا زمینۀ تحقق هدف‌های سازمان را به شکلی کارا و اثربخش فراهم سازد. به‌رغم پیشرفت‌هایی که در شیوه‌های مدیریت و فناوری‌های مورد نیاز سازمان‌ها پدید آمده، هنوز هستۀ مرکزی و نقطۀ اتکای دنیای مدیریت، نیروی انسانی است.

آسیب‌شناسی عملکرد نیروی انسانی در سازمان‌ها به‌شیوه‌های مختلف و با استفاده از ابزارهای گوناگون امکان‌پذیر است و قالب طنز، یکی از ابزارهای جذاب و مؤثری است که می‌تواند نقاط ضعف عملکرد مدیران و کارکنان و روابط بین آنها را به چالش بگیرد.

طنز با استفاده از صورت ظاهری فکاهی به نقد فرد، اجتماع، اندیشه، و هر چیز دیگری که قابل انتقاد باشد، می‌پردازد و تفکر انتقادی را در افراد برمی‌انگیزد. هدف اصلی طنز، خنداندن مخاطب نیست، گرچه از چنین ظرفیتی نیز برخوردار است. هدف اصلی طنز، نشان دادن کاستی‌ها، بدی‌ها، و مفاسد، و در نهایت، برانگیختن توجه مردم به آنها و زمینه‌سازی برای رفع کژی‌هاست.

کتاب حاضر حاوی مجموعه‌ای از طنزها در دنیای مدیریت و روابط سازمانی است که طی سال‌های ۸۴ تا ۸۶ با عنوان «طنزمدیریتی» در ماهنامۀ آموزشی، پژوهشی و اطلاع‌رسانی پیام مدیران سازمان صدا و سیما چاپ شده است. این طنزها از طریق جستوجو در تعدادی از پایگاه‌های اینترنتی که به‌طور تخصصی یا عمومی به مباحث مدیریتی می‌پردازند، گردآوری، ترجمه و تنظیم شده است...»

نظرات کاربران

usef
۱۳۹۵/۰۷/۲۶

کتاب بدرد نخوری بود.فقط برای هدر دادن وقت خوبه

masoudiii
۱۳۹۹/۰۳/۳۰

برای تفریح در کنار تفکر مناسب است

کاربر 109341
۱۳۹۵/۰۶/۰۴

عالی خوب و جذاب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
ـ یافتن همکار سودمند دشوار است، ولی خلاص شدن از دست همکار دردسرساز به‌مراتب دشوارتر است.
داود ولیزاده
رئیس مؤسسه‌ای بزرگ، در ابتدای جلسه، خطاب به مدیرانش اعلام کرد: «من طرحی ارائه خواهم کرد؛ کسانی که مخالف‌اند، فقط بگویند، من استعفا می‌دهم!»
☆...○●arty🎓☆
ـ کارمند موفق کسی است که می‌تواند با کمترین هزینه، در اسرع وقت، بهترین کار را به انجام برساند و مدیر موفق کسی است که کارمندی این‌چنین نصیبش شده باشد!
Mahdi Hoseinirad
ـ تجربه، نامی است که انسان بر اشتباهات خود می‌گذارد.
داود ولیزاده
ـ انجام دادن هر‌کاری، همان بار اول به‌‌طور صحیح، فقط منجر به گواهی انجام کار می‌شود، ولی انجام دادن اشتباه آن کار برای چهاردهمین بار نشان از امنیت شغلی دارد!
داود ولیزاده
من همان کسی هستم که شما می‌خواهید! مصاحبه‌گر: برای تصدی مدیریت این قسمت شما باید مسئولیت‌پذیر باشید. متقاضی مدیریت: اتفاقاً من همان کسی هستم که شما می‌خواهید. در مشاغل قبلی هراشکالی که به وجود می‌آمد، مسئولیت آن را بر عهدۀ من می‌گذاشتند!
Mahdi Hoseinirad
وقتی مدیری می‌گوید…، یعنی اینکه … ـ خیلی جالب است، یعنی اینکه مخالفم. ـ مخالف نیستم، یعنی اینکه مخالفم. ـ کاملاً مخالف نیستم یعنی اینکه شاید حق با شما باشد، ولی اهمیتی نمی‌دهم. ـ باید کمی انعطاف به خرج بدهید، یعنی اینکه چه بخواهید چه نخواهید باید انجامش دهید. ـ در این مورد از روشی جدی پیروی خواهیم کرد یعنی اینکه طبق نظر من عمل خواهیم کرد. ـ از ای‌میل شما سر درنیاوردم؛ لطفاً به‌طور خلاصه توضیح دهید یعنی اینکه هنوز نتوانسته‌ام بازکردن ای‌میل را یاد بگیرم. ـ پاسخ اشتباه دادید یعنی اینکه حرفی برخلاف انتظار من زدید. ـ باید به فکر بازار باشیم، یعنی اینکه فعلاً از اخلاقیات صرف‌نظر می‌کنیم. ـ غیرممکن است، عملی نیست و کارآیی ندارد، یعنی اینکه نمی‌دانم چطور انجامش دهم. ـ از طرح این پرسش تشکر می‌کنم، یعنی اینکه روابط عمومی، طی یادداشتی، یک پاسخ دقیق داده است!
☆...○●arty🎓☆

حجم

۱۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۱۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۳,۰۰۰
تومان