دانلود و خرید کتاب تکثیر شده ژوزه ساراماگو ترجمه رضا فاطمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تکثیر شده اثر رضا فاطمی

کتاب تکثیر شده

انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تکثیر شده

کتاب تکثیر شده، رمانی بی‌نظیر و خواندنی از نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه نوبل ادبی، ژوزه ساراماگو، است. تکثیر شده روایتی از دو شخصیت تکثیر شده است که حالا مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و قهرمان داستان را دچار بحرانی عجیب می‌کند.

کتاب تکثیر شده را با ترجمه‌ی رضا فاطمی در اختیار دارید.

درباره‌ی کتاب تکثیر شده

کتاب تکثیر شده اثری خواندنی درباره‌ی بحران هویت است. مردی با نامی عجیب که معلم تاریخ است، با شخصیتی برخورد می‌کند که گویی خود اوست. این شباهت‌ها تا جایی پیش می‌رود که حتا صدا و اثر انگشت آن‌ها هم به‌تمامی شبیه هم است و این فراتر از شباهت‌های میان دو موجود دوقلو و همزاد است؛ چنان‌که می‌توان گفت که آن‌ها آدم‌های تکثیر شده هستند. حالا ساراماگو با مقابل هم قرار دادن این دو نفر قهرمان کتاب را در بحران و جدلی با هویت خویش قرار می‌دهد. او تا اینجا پیش می‌رود که شخصیت اصلی این رمان چنان دچار دوگانگی می‌شود که دیگر نمی‌داند که وقتی جلوی آیینه قرار می‌گیرد، شخص درون آیینه خودش است یا اوست... 

در حقیقت ژوزه ساراماگو با نوشتن کتاب تکثیر شده مردم را دعوت می‌کند تا تا با خودکاوی و شناخت خودشان مانع از گرفتاری خود در چرخه بی‌هویتی شود.

کتاب تکثیر شده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب تکثیر شده برای دوست‌داران مطالعه رمان‌های خارجی جذاب است. اگر آثار دیگر ژوزه ساراماگو را خوانده و دوست‌داشتید از مطالعه کتاب تکثیر شده هم لذت می‌برید.

درباره‌ی ژوزه ساراماگو 

ژوزه دی سوزا ساراماگو ۱۶ نوامبر ۱۹۲۲ در آزیناگا دهکده‌ای کوچک در شمال لیسبون پایتخت پرتغال به دنیا آمد. او نویسنده پرتغالی برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ میلادی است. او دو سال بعد از تولدش به همراه خانواده به لیسبون رفت و تحصیلات دبیرستانی خود را برای امرار معاش نیمه تمام گذاشت و به شغل‌های مختلفی نظیر آهنگری، مکانیکی و کارگری روزمزدی پرداخت. اولین رمانش با شکست مواجه شد و او تصمیم گرفت رمان‌نوشتن را کنار بگذارد. اما بعدها با انتشار کتاب بالتازار و بلموندا به شهرت رسید. منحصربه‌فردترین ویژگی آثار ژوزه ساراماگو عدم استفاده از نشانگان سجاوندی به صورت متداول و استفاده از جملات بسیار طولانی است، که گاه در درون آن زمان نیز تغییر می‌کند. او از میان علائم نگارشی تنها از نقطه و ویرگول استفاده می‌کند و از سایر علامات که مثلاً جمله سئوالی را مشخص می‌کند یا آن را در گیومه می‌گذارد و… مطلقاً می‌پرهیزد. بسیاری ژوزه ساراماگو را در ردیف نویسندگان پیرو سبک رئالیسم جادویی قرار داده و آثار او را با نویسندگان اسپانیایی زبان آمریکای لاتین مقایسه می‌کنند اما او خود را ادامه دهنده ادبیات اروپا و تأثیرپذیری خود را بیشتر از گوگول و سروانتس می‌داند.

ساراماگو گرچه از سال ۱۹۶۹ به حزب کمونیست پرتغال پیوست و همچنان به آرمان‌های آن وفادار بوده‌است اما هیچگاه ادبیات را به خدمت ایدئولوژی در نیاورده‌است. از کتاب‌های مشهور ژوزه ساراماگو می‌توان به کوری، بینایی، دفتر یادداشت، تکثیر شده و دخمه اشاره کرد. ساراماگو در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ در تیاس، لاس پالماس چشم از دنیا فروبست.

بخشی از کتاب تکثیر شده

برای آدم‌هایی که به‌طور ذاتی غمگین و دلتنگ هستند و روحیه‌ای شکستنی و انعطاف‌ناپذیر دارند، تنها زندگی‌کردن یکی از سخت‌ترین عذاب‌هاست؛ اما این وضعیت هرچقدر هم که دردناک باشد؛ به‌ندرت تبدیل به تراژدی‌ای می‌شود که استخوان‌سوز و بسیار آزاردهنده باشد. چیزی که بیش‌تر دیده می‌شود و اکنون دیگر چندان شگفت‌انگیز نیست، این است که آدم‌ها تسلیم تنهایی می‌شوند. در این باره نمونه‌هایی وجود دارند که حتا دو مورد از آن‌ها پایان خوشی هم داشتند. یکی از آن‌ها نقاشی بود که فقط حرف‌های اول نام و نام‌خانوادگی‌اش را می‌دانیم، پزشکی که از تبعید باز گشت تا در آغوش میهن عزیزش بمیرد، مصلحی که جای حقیقت را با دروغ عوض کرد، کارمند دون‌پایهٔ ثبت احوال که تعداد زیادی از گواهی‌های فوت را دزدید. یا برحسب شانس و یا تصادف، تمام این کارها توسط مردان انجام شده بودند؛ اما هیچ کدام آن‌قدر بدشانس نبودند که نام ترتولیانو را داشته باشند و بدون شک این مسأله درمورد ارتباط آن‌ها با افراد دیگر مزیتی بزرگ به حساب می‌آمد.

معرفی نویسنده
عکس ژوزه  ساراماگو
ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو با نام کامل ژوزه دو سوسا ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی مشهور برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. او در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۳ در خانواده‌ای از دهقانان، در آزینهاگا، روستایی کوچک در حدود صد کیلومتری شمال شرقی لیسبون به دنیا آمد. زمان تولد ساراماگو، مسئول ثبت احوال تصمیم گرفت نام مستعار پدر او، یعنی «ساراماگو» را به نام ژوزه اضافه کند و خود ژوزه تا زمانی که برای نخستین بار به مدرسه رفت، نام کامل خود را نمی‌دانست.

خورشید خانواده اسکورتا
لوران گوده
شب در مسیر غرب
بریل مرکام
پرنسیب
ژروم فراری
پرواز را به خاطر بسپار
یرزی کازینسکی
اتوبوس سرگردان
جان اشتاین‌بک
شاه سلیمان
میلاد فتوحی
پول و زندگی
امیل زولا
احضار روح
میخائیل بولگاکف
موسیو پن
روبرتو بولانیو
قدرت و جلال
گراهام گرین
بن‌هور
لیو والاس
گوساله و دونده‌ی دو استقامت
مو یان
دکتر ژیواگو
بوریس پاسترناک
زندگی و زمانه‌ی مایکل. ک
جی. ام کوئتزی
کتاب یک مرد تنها
گائو شینگ‌جیان‌‫
بدرود آناتولی
دیدو سوتیریو
عنکبوت
پرویز شهدی
گرسنه
کنوت هامسون
صدای افتادن اشیا
خوآن گابریل واسکس
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست

نظرات کاربران

n re
۱۳۹۹/۰۸/۰۹

من یه ترجمه دیگه رو خوندم کتاب سخت خوانی بود اینجوری نبود که مدام آدم رو پای کتاب بنشونه اما موضوعش چالش برانگیز بود و ذهن رو درگیر میکرد

sima
۱۴۰۰/۱۲/۱۲

سبک ساراماگو خاص و مورد پسند همه نیست ولی مث اکثر دیگر کتابهای او، کشمکش درونی آدمها و تکامل شخصیت ها بخوبی در کتاب ملموس هست. اگر "همه نامها" و کوری رو پسندیدید این کتاب رو هم میپسندید. هرچند از

- بیشتر
AhmadrezaAsh2
۱۴۰۱/۱۱/۲۴

برای من به شخصه بی نظیر بود ولی هرگز به سراغ فیلمش نرید چون پشیمون میشید😑

@shaparak
۱۴۰۱/۱۱/۰۳

موضوع کتاب جالبه اما من نتونستم بیشتر از نصف کتاب را بخونم. چون خیلی زیاده گویی و بیهوده گویی داره و خسته کننده است و داستان گیرا و جذاب نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷)
زندگی پر از طنزهای تلخ است.
پویا پانا
هر ثانیه‌ای که می‌گذرد مانند دری است که باز می‌شود تا به اتفاق‌هایی که هنوز رخ نداده‌اند اجازهٔ ورود بدهد. این همان چیزی است که ما آن را آینده می‌نامیم.
پویا پانا
ــ انسان‌ها می‌توانند ساعت به ساعت تغییر کنند؛ اما در اصل همان انسان قبلی هستند.
پویا پانا
آینده فقط یک فضای خالی بیکران است، آینده فقط زمانی است که زمان حال ابدی در آن تغذیه می‌شود.
پویا پانا
کلمات می‌توانند خیلی پلید باشند. وقتی فکر می‌کنم فقط اجازه می‌دهیم کلماتی از دهان‌مان خارج شوند که مناسب باشند؛ اما ناگهان کلمه‌ای از زبان‌مان بیرون می‌آید که نمی‌دانیم از کجا آمده است. ما نمی‌خواستیم آن را بر زبان بیاوریم و به‌خاطر همان کلمه که بعدها به‌سختی می‌توانیم به‌یادش بیاوریم، مسیر یک مکالمه به‌کلی عوض می‌شود و ما متوجه می‌شویم که داریم مطلبی را تأیید می‌کنیم که تا آن‌موقع با آن مخالف بوده‌ایم یا برعکس.
پویا پانا
سینما ازجمله علاقه‌های اجتماعی من نیست؛ من کتاب را ترجیح می‌دهم.
پویا پانا
«هیچ کدام از ما نمی‌توانیم به‌تمامی مطمئن باشیم که پیروزی‌های‌مان ما را به جایی برسانند.» ــ اما همه می‌دانیم که شکست‌های‌مان ما را به کجا می‌برند؛ هیچ‌کس به این درس مهم تاریخی توجه نمی‌کند.
sepid sh
برای آدم‌هایی که به‌طور ذاتی غمگین و دلتنگ هستند و روحیه‌ای شکستنی و انعطاف‌ناپذیر دارند، تنها زندگی‌کردن یکی از سخت‌ترین عذاب‌هاست؛ اما این وضعیت هرچقدر هم که دردناک باشد؛ به‌ندرت تبدیل به تراژدی‌ای می‌شود که استخوان‌سوز و بسیار آزاردهنده باشد. چیزی که بیش‌تر دیده می‌شود و اکنون دیگر چندان شگفت‌انگیز نیست، این است که آدم‌ها تسلیم تنهایی می‌شوند.
پویا پانا
«قبول دارم که خودت این وضعیت را به‌وجود نیاوردی؛ اما بیش‌تر موقعیت‌های بدی که ما در آن‌ها قرار می‌گیریم به نوعی با کمک خود ما اتفاق افتاده‌اند و فکر نمی‌کنم تو هم بخواهی انکار کنی که به خلق این وضعیت کمکی کردی.»
Arashid
بدتر از هر دیواری، دری است که کلید آن را نمی‌توان پیدا کرد.
فاطمه

حجم

۲۵۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۲۵۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان