دانلود و خرید کتاب تو؛ چقدر به مغز و اعصابت اهمیت می‌دهی؟ (کتاب سوم) مایکل اف رویزن ترجمه ندا محبتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تو؛ چقدر به مغز و اعصابت اهمیت می‌دهی؟ (کتاب سوم) اثر مایکل اف  رویزن

کتاب تو؛ چقدر به مغز و اعصابت اهمیت می‌دهی؟ (کتاب سوم)

معرفی کتاب تو؛ چقدر به مغز و اعصابت اهمیت می‌دهی؟ (کتاب سوم)

مایکل اف رویزن(۱۹۴۶-) و محمد سی اوز (۱۹۶۰-) پزشک هستند.

مجموعه «تو!» یک سری کتاب جیبی کاربردی با زبان ساده درباره تندرستی است که هر کدام از یازده کتاب این مجموعه، به بررسی یک زمینه پزشکی و بهداشتی می‌پردازد.

در بخشی از سومین کتاب این مجموعه که درباره ساختار مغز و سیستم عصبی است، آمده است:

«ما در جهانی از سیم‌ها زندگی می‌کنیم. در کامپیوترها، واحد پردازش مرکزی را به مانیتورها وصل می‌کنند. در ارتودنسی، به تغییر مکان دندان‌ها کمک می‌کنند. در آسمان‌خراش‌ها به کارگران نظافت پنجره‌ها کمک می‌کنند که پایین نیافتند. حتی در جامعه‌ای با تلفن‌های همراه و اینترنت بی‌سیم، ما هنوز به سیم‌ها برای خیلی از کاربردهایی که دارند، متکی هستیم. مخصوصاً در خانه‌هایمان، اگر دیواره‌های کاذب را برداریم و بعد عایق‌بندی‌ها را، می‌توانید در هر اتاق، سیستم تودرتوی سیم‌پیچی را مشاهده کنید. هر چیزی، را یک ایستگاه مرکزی قطع و وصل می‌کند: جعبه‌ی فیوزها. اما در نهایت شما یک وسیله را روشن می‌کنید؛ لامپ، تلویزیون، یا سی‌دی جسیکا سیمپسون. بدون یک منبع قوی برق، خانه‌ی شما شبیه لاک سه‌خوابه و حمام‌دار یک لاک‌پشت می‌شود!

جعبه‌ی فیوز کالبد شما (مغز شما) همین نوع مسؤولیت‌ها را دارد. مغز، کنترل هر چیزی در بدن شما را برعهده دارد. مغز شما به همه‌ی کلید‌های بدنتان تلنگر می‌زند. مهم‌تر از همه، فکر کنید، مغز شما چیزی است که شما را انسان می‌کند...»

تو؛ چقدر از غده‌ها و هورمون‌هایت می‌دانی؟ (کتاب نهم)
مایکل اف رویزن
پنج راز سلامت و شادابی مغز
بهزاد رحمتی
اعجاز درمان با مواد معدنی، غلات و ویتامین ها
امیر قاسمی
تو؛ درباره‌ی سرطان چه می‌دانی؟ (کتاب دهم)
مایکل اف رویزن
تو؛ چقدر درباره‌ی بدنت می‌دانی؟ (کتاب نخست)
مایکل اف رویزن
تو؛ چقدر از سیستم ایمنی بدنت می‌دانی؟ (کتاب هشتم)
مایکل اف رویزن
کلید رژیم غذایی برای مقابله با فشار خون
پیمان مصلائی
تو؛ از اندام‌های حسی‌ات چه می‌دانی؟ (کتاب هفتم)
مایکل اف رویزن
مترو نوشت
پدیده ترابی
بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار به زبان ساده
معصومه پاشاپور
نکات طلایی پوست و مو با گیاهان
امیر قاسمی
تو؛ چقدر به قلبت اهمیت می‌دهی؟ (کتاب دوم)
مایکل اف رویزن
پیشگیری و درمان اگزما (التهابات پوست)
تیم میشل
کمک به افراد مبتلا به مشکلات جنسی (رویکردی کاربردی برای متخصصین بالینی)
پیتر ترکوِل
ویتامین درمانی
فاطمه صفری زنجانی
مرحله بعدی زندگی شما
کارن آرینگتون
تو؛ یک راهنمای شخصی برای رژیم غذایی (کتاب یازدهم)
مایکل اف رویزن
تو؛ آیا ریه‌هایت برای عمری طولانی آماده‌اند؟ (کتاب پنجم)
مایکل اف رویزن
ماساژدرمانی پا ( روش طبیعی درمان بیماری ها)
کریس استورمر
درمان بیماری‌ها با داروهای معجزه‌گر گیاهی
محمد صادقی سیار

نظرات کاربران

hassan
۱۳۹۹/۰۴/۱۱

اطلاعات خوبی در سطح عمومی توی این کتاب هست. کتاب خوبیه

M.ap
۱۴۰۰/۰۶/۱۵

کتاب مختصر و مفیدی در ارتباط با ساختار پیچیده مغز. اگر این کتاب در کنار کتاب "تو چقدر از غده ها هورمون هایت میدانی " مطالعه کنید جالبه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
وقتی مردان به خرید می‌روند، می‌دانند که به خمیر ریش نیاز دارند، بنابراین در فروشگاه قدم می‌زنند، خمیر را پیدا می‌کنند و پولش را می‌پردازند و فروشگاه را ترک می‌کنند. وقتی زنان خرید می‌کنند آنها به همه جای فروشگاه سر می‌زنند. آنان کالاهای مختلف را با هم مقایسه و ارزیابی می‌کنند و بر مبنای عوامل خارجی متعددی تصمیم می‌گیرند. آنها از فروشگاه با یک شیشه‌ی بزرگ داروی ضدالتهاب و چاپ جدید مجله‌ی پیپل و یک کارت تولد برای مادرشان (حتی اگر تولد مادرشان شش ماه دیگر هم نباشد!) خارج می‌شوند. و هیچ‌کدام از این چیزهایی که خریده‌اند در لیست خریدشان نبوده است، یعنی زنان چیزهایی می‌خرند که قصد نداشتند.
1984
نورون‌ها با استفاده از پیام‌های شیمیایی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، در یک نمونه از افسردگی، سروتونین (انتقال‌دهنده‌ی عصبی) از سلولی که یک پیام را می‌فرستد به سلول دیگری که می‌تواند اطلاعات را بگیرد، عبور داده می‌شود. حالا اگر چیزی باعث از بین رفتن سروتونین بشود، شما بیشتر احساس افسردگی می‌کنید و اگر چیزی سروتونین را افزایش دهد یعنی آن را بیشتر آزاد کند و بگیرد، در نتیجه سلول‌های گیرنده‌ی اطلاعات به هیجان می‌آیند و شما کمتر احساس افسردگی می‌کنید.
Mehrshaad zaya
در افسردگی‌ای که از نظر پزشکی تأیید شده باشد، احساس اندوه برای بیش از دو هفته ادامه پیدا می‌کند. ما تصور می‌کنیم که ریشه‌ی افسردگی از ناهماهنگی مواد شیمیایی در مغز ‌باشد. به این معنی که شما ممکن است دارای میزان غیرعادی از مواد شیمیایی باشید که سیستم اعصاب شما برای فرستادن علائمی به مغز استفاده می‌کند. افراد افسرده معمولاً دارای میزان سروتونین- یک نوع هورمون لذت‌زا- کمی در مغزشان هستند. مخصوصاً که نورون‌هایشان در حمل سروتونین مشکل دارند. ضمن این‌که مقداری از داروها به منظور بالا بردن میزان سروتونین توسط انسداد یا غیر‌فعال کردن این انتقال‌دهنده‌های عصبی تجویز شده است.
1984
یک شماره تلفن ۷ رقمی را به دلفین‌ها یا آدم‌ها بدهید که به‌خاطر بسپارند. افراد با هر نوع حافظه‌ای ممکن است در مورد این‌که کل چیزها را فوراً به‌خاطر بیاورند، مشکل داشته باشند. اما این یک تست معمولی نیست بعد از ۵ دقیقه فردی که دارای مشکل آلزایمر است و فرد دیگری که مشکل حافظه ندارد، ممکن است فقط ۴ شماره را به خاطر بیاورد و یا هیچ کدام از شماره‌ها را به‌خاطر نیاورد. اما حالا شما به هر دو نفر ۳ شماره تلفن ۷ رقمی مختلف را بدهید که یکی از این ۳ تا اصلی باشد که قبلاً گفته باشید. فردی که آلزایمر دارد نمی‌تواند شماره تلفن اصلی را تشخیص دهد در‌حالی‌که دیگران می‌توانند.
امیر$
مردان سریع‌تر از هوششان برای وارد عمل شدن و حل کردن یک مسأله استفاده می‌کنند. (این موضوع از زمانی که مردها مجبور بودند با نیزه ماموت‌های پشمالو را شکار کنند، نشأت گرفته است.) ضمن اینکه زنان سازماندهی کارها را بهتر انجام می‌دهند، یعنی توانایی‌شان در تحلیل یک موضوع پیچیده بیشتر است.
1984

حجم

۴۸۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۴۸۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان