دانلود و خرید کتاب اقتصاد مقاومتی؛ دلایل، موانع و راهکارها اندیشکده برهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد مقاومتی؛ دلایل، موانع و راهکارها اثر اندیشکده برهان

کتاب اقتصاد مقاومتی؛ دلایل، موانع و راهکارها

معرفی کتاب اقتصاد مقاومتی؛ دلایل، موانع و راهکارها

کتاب اقتصاد مقاومتی؛ دلایل، موانع و راهکارها را اندیشکده برهان منتشر کرده است. این کتاب قصد دارد با توجه به سخنان قام معظم رهبری رویکرد جمهوری اسلامی مقابل غرب و سیاست‌هایش را بررسی کند.

درباره کتاب اقتصاد مقاومتی؛ دلایل، موانع و راهکارها

واژه اقتصاد مقاومتی اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال ۱۳۸۹ مطرح گردید. از آن زمان تاکنون، همایش‌های متعددی توسط دولت‌های دهم و یازدهم، مراکز علمی و فرهنگی دراین‌باره برگزارشده است. در ۲۹ بهمن ۱۳۹۲، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، به‌عنوان سندی بالادستی رسماً از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد. با بررسی نمودار زمانی کاربرد استفاده از «اقتصاد مقاومتی» تا آخر سال ۱۳۹۳ در بیانات و مکتوبات رهبر انقلاب، به این نتیجه می‌رسیم که اوج‌گیری استفاده کمّی ایشان از این کلیدواژه، در سال ۹۱ است. بیشترین استفاده نیز تا مقطع انتهای سال ۱۳۹۳، متعلق به سال ۱۳۹۲ است. این کتاب سعی دارد دلیل این اهمیت در سخنان رهبری را بررسی کند.

خواندن کتاب اقتصاد مقاومتی؛ دلایل، موانع و راهکارها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علومک سیاسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اقتصاد مقاومتی؛ دلایل، موانع و راهکارها

اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و محدودیت‌های مالی و تجاری، همواره یکی از ابزارهای غیرقانونی نظام سلطه برای وارد آوردن فشار به‌نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سی‌ودو سال گذشته بوده و مرتباً بر حجم این تحریم‌ها افزوده است. این وضعیت با اجرای تحریم خرید نفت، بانک مرکزی، کشتیرانی، بیمه و... از سوی نظام سلطه به اوج خود رسید.

شاید بیراه نباشد که بیان شود تحریم بانک مرکزی یک کشور درواقع به معنای شلیک نخستین موشک به کشور مقابل برای شروع جنگ اقتصادی است. در مقابل اتخاذ چنین رویکردی از سوی غرب، مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و آن را یک روش مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور عنوان کردند. تعریف اقتصاد مقاومتی به‌عنوان تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن‌ها و در شرایط آرمانی تلاش برای تبدیل این فشارها به فرصت است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۱۱۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان